Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hvis dagens kurs 25/11 er 5 kr, og tegningskursen blir ca 3kr! Hvordan vil aksjekursen utvikle seg, når disse aksjene bli tilgjengelig?

Det er det fine med tegningsrettsemisjoner.
Hvis kursen er 5 NOK pr aksje, og rettene du får kan selges til 2 kroner, hvor vil du da selge aksjer kjøpt i emisjonen til 3 kroner? (Aksjene får du kjøpt til denne prisen fordi du ikke har solgt rettene).

Du har “misset” 2 kroner på å ikke selge rettene, ergo må man opp 2 kroner på kjøpskursen for å havne i break even på de to mulighetene du har.

Hvorfor selge aksjer med 1 krones gevinst på 4 kroner, når du kunne fått potensielt 2 kroner for å selge tilsvarende retter. Da har du tapt en krone, eller 50 %.

Enig?

Om alle tenkte slik så hadde jo alle aksjer kun gått oppover. Altså at man kun selger ved gevinst og ikke utifra fundamentale grunner.

Den 2000 roboten er overalt på selgersiden nå, ikke så mange reelle selgere.

1 Like

Selskapet har kostnader på 25 mill for å hente 175 mill. Noen som har lignende eksempler på så høye kostnader i forhold til emisjonsbeløp?

1 Like

Kan du gi meg et eksempel der DnB er billige?

5 Likes

Det får du med på kjøpet for 25 mill :wink: @Buffet

2 Likes

Oppdatert presentasjon, dette virker til å være nytt ifra forrige :sunglasses:



bilde

13 Likes

Å, jeg visste ikke at du hadde 100% eierandel i selskapet. :grin:

1 Like

Fra Q3 i fjor: Good. And also, you’ve been mentioning advanced discussions on TG collaboration in the western world. And could you elaborate a bit more what you see here? -------------------------------------------------------------------------------- Øystein Soug, Targovax ASA - CEO [10] -------------------------------------------------------------------------------- Yes. And I refer to Magnus to fill out the blanks here. But it’s essentially what I said in my presentation, we are – we want to continue developing TG without spending too much money on it. And the way to do that is through investigator-led trials. And mutant RAS has become a pretty hot area over the last couple of years. So we have much more incoming demand to work with us on the TG platform than we had previously. So there are several opportunities to test out new indications, to test out new combinations. And of course, the big promise of an immune activator like a cancer vaccine is a combination with checkpoint inhibitors. And we haven’t done that so far. So clearly, an important aspect of the next step of TG development is going to be, we hope, a combination with a checkpoint inhibitor. Anything to add Magnus? -------------------------------------------------------------------------------- Magnus Jäderberg, Targovax ASA - Chief Medical Officer [11] -------------------------------------------------------------------------------- Yes. I mean, as you said, we’re very keen to pursue academic collaborations. We are in R&D, are talking to – at the moment to a couple of those. In both cases, we’re talking about combining TG with a checkpoint inhibitor. We’re looking at pancreas, and we’re looking at lung cancer at the moment. Too early to provide more information. But certainly, what we can say is that there is significant interest among clinicians and academics to pursue research with TG in various indications. And of course, our commitment that we communicated a couple of years ago is that we will supply TG free of charge to these collaborators. We will help them with the regulatory aspects and any other technical support that they may need.

Er det nå en ny TG samarbeidspartner kommer inn for fult?
Hadde passet fint inn før 25/11 det :smirk:
-Mani, gratulerer med salg :+1:

11 Likes

Februar 2020- kanskje finansene er på plass ?

4 Likes

Kanskje er det denne store studien som nylig feilet som har trigget (muligvis) videre finansiering ? :thinking:

Lurte i går på om du faktisk er “for real”. Må konkludere i dag med at du bare tuller.

Har du solgt deg ut vil du ikke motta noen T-retter …. men du kan alltids kjøpe nye aksjer før 25.nov så får også du tildelt T-retter.


Tungt å se nok en hjørnesteinsinvestor forlate. Du kommer til å bli savnet.

7 Likes

Mange opdateringer i november præsentationen. Må dog indrømme, at jeg forholder mig mere skeptisk til fremtiden i dag, end jeg gjorde for to dage siden😔. Men med det management team der udgør TRVX så tænker jeg fortsat, at der må være et potentiale for at lykkes på den lange bane? Men det er fortsat en gåde for mig, at BP ikke har større tro på TRVX, og ønsker at indgå i et ejerskab/sponsoraftale…,

1 Like

Hei. Prøver å sette meg inn i caset for Trvx, og tar en sjanse på om noen vil hjelpe med ett par spm. (For de som har vært med lenge i tråden og kan alt allerede så beklager jeg.)

  1. hva er de største triggerne som er i pipelinen nå, og ca tidslinjer for de?
  2. CEO har sluttet hvis jeg forstår det riktig, pga på dårlig arbeid eller andre opplyste årsaker?
  3. Kursen har falt som en stein, hva er hovedårsaken? Dårlige resultater, forsinkelser, emisjoner eller annet?
  4. kommende emisjon, hva tror folk at kursen vil være? 3-5 kr?
  5. sammenlignet med andre bio case på osbx, hvordan vurderer dere dette? Tenker opp mot Nano etc?

På forhånd takk for svar! Og beklager å være den irriterende som stiller denne type spørsmål, men håper det er til hjelp for flere som ikke kjenner caset så godt.

2 Likes

Samarbeider Targovax fortsatt med Leidos?

1 Like

Ja, det vil jeg tro og ikke noe annet er opplyst angående Leidos ( også Papyrus og Zelluna) samarbeidet.
Spørsmålet kommer vel pga samarbeids oversikten hvor Valo og Oblique er nevnt … men husk at den oversikten gjelder kun mutRAS studier

1 Like