Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Takk for svar.

Jeg synes selskapet tar seg så god tid. Fantastiske resultater for et år siden. Starter opp sekkestudien 18mnd senere?

Soug håpet på oppkjøp, og hadde ikke fokus på fremtiden om det ikke ble en realitet er mitt inntrykk. Det koster oss tid og penger

1 Like

TRVX har altså også været i 3 kr med Soug som CEO…

TRVX følger anbefalingen fra FDA vedr. Oncos 102 platformen. Vi er best in class med 35%. Intet fundamentalt har ændret sig. Thomas Hansen indtræder fast ved årsskiftet. Lad os købe vores T-retter når vi kan, så gennemsnitskursen kommer betragteligt ned for os alle og krydse fingre for, at et stærkt Mgr. Team ved hvad de gør🤞

7 Likes

Et lite aber med 3 kroners kurs er at den sammenfalt med koronakrakket som traff alt.
Denne gangen er det bare Targo selv som er årsak :smirk:

Denne gangen er det aksjonærene som er skyld i kursen.

Men enkelte ville kanskje heller foretrukket rettede emisjoner mot diverse finansgribber, heller enn å måtte forsvare sin egen eierandel mot utvanning.

Jaja, nå har i alle fall folk en mulighet til å opprettholde sin egen eierandel, men selvfølgelig, om folk bare dumper aksjene, så vil jo det kunne føre til total utvanning av de som ikke gidder å delta i emisjonen.

6 Likes

Hvis man vil eksponere seg (ytterligere) i Targo, har man hele fire alternativer, som i teorien er HELT likestilte:

  1. kjøpe aksjer inkl. rett fram til 25. november
  2. kjøpe aksjer ex. rett (til TERP-verdi) etter 25. november
  3. kjøpe tegningsretter (til TERP minus tegningskurs) mellom 25. november og tegniningsfrist (som vi ikke vet når er ennå, men typisk vil være et par uker etter)
  4. kjøpe aksjer etter emisjonen er gjennomført (til TERP-verdi)

Og sånn er TERP med 40% rabatt på dagens sluttkurs:

Dagens kurs 4,75
Besluttet rabatt 40 %
Tegningskurs 2,85
Emisjonsbeløp 175 000 000
Antall nye aksjer 61 403 509
Aksjer før emisjon 86 582 405
Aksjer etter emisjon 147 985 914
Tegningsretter per askje 0,71
MCAP før emisjon 411 266 424
MCAP eter emisjon 586 266 424
Teoretisk ex-rights price (TERP) 3,96
Verdi av tegningsrett 1,11
5 Likes

Tegningsperiode er 30. november - 14. desember.

9 Likes

Så veddemålet ved å øke frem mot 25nov, for å så forsvare posisjonen, blir om MCAP øker med 60% av 175mill eller mer etter emisjonen.

Så er spørsmålet om det kommer ny informasjon som kan drive kursen. Når det finansielle er spikret og kapitaltilgangen er sikret for en periode, hvilke nyheter skal til? Psykologisk sett er det vanskelig å snu en langvarig negativ trend.

Denne vridningen mot sirkulære mRNA er spennende, men allikevel klarer jeg ikke å kjøpe det helt. Det er hot og gjort deals, men er vi tidlig nok ute og er det nok moment til å komme tidsnok i posisjon?

1 Like

Hm, nei. MCAP skal i teorien øke med akkurat 175 millioner fra nå til etter emisjonen er gjennomført. (I virkeligheten må man trekke fra noe kostnader da)

1 Like

Selvfølgelig

I am trying to remember what happened in the last pci emisjon. Someone will surely remember better than I, but i remember the share price being 45kr, emisjon was set at 30kr, with a terp of 15kr. Pretty sure i remember the value of the t-retts became pretty worthless and didnt we just end up near 30 afterwards. Yes there was this Dutch guy selling for ages, but personally feel we will see a repeat here. Still got 70% of my shares in targo…been building since 2017 but think we are in for a long haul (which i am fine with). Focus has clearly shifted to oncos gen2 with circular rna, but lets be honest, its still pre-clinical and is going to take some time. In two minds what to do at the moment to be honest. Probably over extended myself here tbh. Buy more, sell more, buy t-rett, sell t-rett…agghhh

2 Likes

Men dette er i teorien da. Jeg synes jo et Targovax som er ferdig finansiert til 3q23 og kan gjennomføre de planene de skriver i innkallingen til EGF er verdt mer enn 175 millioner mer enn MCAP i dag.

2 Likes

Kursen var høyere enn 45 før annonseringen. TERP var 45, tegningskursen 30 og tegningsrettene var tenkt å skulle koste 15 da emisjonen ble annonsert.

Men så sank altså kursen både før tegningsperioden og i tegningsperioden. At tegningsrettene ble verdiløse husker jeg (dessverre godt). Men tegningsretter er sterke saker, for de er å anse som giring av aksjen. Treffer man, så kan man tjene mye.

Det som skjedde i PCIB tror og håper jeg ikke skjer i Targo. For det første hentet man ganske mye mer penger i PCIB, og man hadde en svakere aksjonærstruktur med veldig mange små investorer som “hadde strukket strikken” og ikke hadde råd til å bli med. Og så var det disse nederlenderne, som alle, inkludert CEO i Radforsk trodde kom til å kjøpe et vesentlig antall tregningsretter.

4 Likes

Teori og praksis er ikke alltid sammenfallende, nei.

Jeg ønsker at Targovax skal lykkes og at alle eksisterende bare bidrar i emisjonen. Har Radiumhospitalets stiftelse en policy der? Hva med Health cap? Veit du?

Det som overrasket meg er beløpet, som indikerer at burn rate på cash ikke skal opp nevneverdig. Det blir jo sagt at det ikke er kapitalkrevende arbeid, men kan det være tegn på at noen ta litt kostnader?

PCIB i 2016 var helt supert å sitte på trancher… Kanskje det blir blir sånn nå?

2 Likes

Interessant at Targo setter tegningskursen fra 0,50 til 10 kr.

En uventet verdenshendelse (børskollaps eller det som verre er) kan lett senke kursen til 0,50 kr …. MEN kursen stiger ikke av seg selv til 10 kr uten hjelp fra en eller flere positive meldinger før den 25. nov.

Det er hva jeg tror …

4 Likes

Hei Folkens. Er det noen som har litt historisk oversikt over emisjonene i TRVX siden 2016. Ser at de fikk til en bra deal i 2017 hvor de fikk inn 200mill på kr 20 og utvidet kun med 10mill aksjer. Det er vel gjennomført et par emisjoner etter det? Hvordan så de ut?

Hva har skjedd rent fundamentalt med targo de siste årene hvor kursen har falt så dramatisk mye. Har det vært for høye forventninger eller har det vært noen nedturer rent fundamentalt de siste årene. Det siste året (som jeg har vært med) har det jo stort sett vært positive resultater. De siste månedene har kursen knapt reagert på gode resultater blant annet for frykt for emi??

This time it’s different.
Fortrinnsrettet emisjon. :grinning:

Jeg tror, men understreker tror, at man gjør lurt i å holde på aksjene nå. Jeg forventer kursdrivende nyheter de neste par ukene. :crossed_fingers: Jeg tror også det er et gunstig tidspunkt nå å komme seg inn i aksjen, dersom man fortsatt står utenfor, men vurderer inngang.

Ønsker man å få med seg tegningsretter har man jo bare et par uker på seg, så det begynner å bli litt hastverk.

5 Likes

Førhandel på 5,20. åpner på 4,80.
I går var den på 5,37 ved åpning.

Shady business. Bra det, Oslo Børs, Bordell & Bingo. :roll_eyes:

2 Likes

Det ble en bratt læringskurve for Dr Wiklund. Håper han har noe ess i ermet i ukene fremover.

Nå er det vel aksjonærene selv som bestemmer om de skal selge eller ikke, og ikke børsen :upside_down_face:

1 Like

Poenget var at kursene ikke harmonerer.