Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg lurer på om de av ledelsen som har aksjer skal bruke sine bonuspenger og delta i emisjonen. Var det ikke bare Soug som deltok i emisjonen i 2017? Hvert år deles bonuser som kan være opptil 35% av lønn.

1 Like

11 Likes

Da satser vi på en emisjon rundt kr 7 denne gangen også :+1:

2 Likes

Jeg tror stikkordet her er “kortsiktig” - biotek er ikke for den utålmodige!
Det er viktig å huske at du egentlig ikke har tatt “feil” før du har realisert et eventuelt tap. Jeg har hatt “rett” flere ganger før, for å se finne ut at jeg har tatt “feil” neste dag når en aksje dundrer ned igjen. Men før tapet eller gevinsten er et faktum så er du investor.
For å dele litt fra min egen erfaring, så var min første aksje i biotek Nordic Nanovector. De ble kjøpt på ca 100 kr aksjen den gangen, og etter mye nedgang ligger nå på 30 kroner pr aksje. Etter å ha vært med på ferden inkludert deltagelse i emisjoner og å kjøpe når det er dipper, så er det nå en urealistert gevinst ca. 30% i pluss. Denne gevinsten veier ikke opp for “tapet” i TRVX, men jeg har kjøpt mer og planlegger å være med videre i TRVX. Helst håper jeg at det blir på kurser over emi-kursen slik at jeg kan spytte inn friske penger i selskapet. Det er jo ikke millioner, men alle monner drar.
Mitt rasjonale for å være med videre er:

  1. Om TRVX får dette til å fungere så er det stort! Å kverke kreftsvulster med direkte injeksjoner, og med smitteeffekt til andre svulster…wow!
  2. Det er noe TRVX gjør som er bra, for det er krefter som kjemper mot patentene deres. Det ville de ikke gjort om det var tant & fjas de holdt på med.
  3. De har et vitenskapelig fokus, og med det så bidrar jeg litt med noe som gjør bra i verden. Skulle de feile, så er det i så fall i troen på noe som vi selv kanskje fått behov for en dag.
    Så er det selvsagt grunner til å IKKE være med, men det koker da ned til hva man har råd til å eventuelt tape. Jeg ville ikke tatt opp lån for å kjøpe aksjer i TRVX f.eks.
16 Likes

Dine tre punkter er akkurat slik jeg selv tenker og kunne ha presentert min TRVX-investering. Det eneste som kan være noe å gremmes over er selvfølgelig at jeg etter fire år i aksjen blir forbikjørt av folk som kommer nye inn på halvparten av mitt eget snitt. :slight_smile:

5 Likes

ja, vi var nok en egen første bølge og når det nå kommer en bølge to, tre og fire, så blir det etter hvert interferens, og den kan bli kraftig - dessverre er vi nå ikke på en interferens topp men en bunn … :smiley:
vi må bare belage oss på å skyte inn flere grunker enn vi hadde tenk - ikke pokker om jeg skal vannes ut i dette billigsalget !

1 Like

Kommer abstrakter klokken 14:00 til presentasjon på SITC.
Forventninger?

4 Likes

Dette er vel tidspunkt for presentasjonen?
Eller er dette noe ekstra?
#Abscopal

Dimitriy Zamarin sitter i Targovax sitt scientific advisory board og har utført presentasjoner for selskapet før rundt melanoma/Mesothelioma og onkolytiske virus.

8 Likes

Da satser vi på noen riktige gode nyheter før ex-dag 25/11. Det ville vært merkelig om det ikke dukket opp noe.

3 Likes

:point_down:

13 Likes

Jeg har en magefølelse på at trvx kjører omvendt taktikk av det som er vanlig når det gjelder emisjon. De har nå ryddet og skiftet ut ledelsen og staket ut en ny kurs. Aksjen har falt og mer eller mindre kollapset de siste dagene. Det har vært lite kursdrivende nyheter de siste månedene. Jeg satser på de kommer nå. De ønsker høyest mulig kurs slik at antall aksjer som utstedes blir så lavt som mulig. Det må skje noe på nyhetsfronten de neste ukene. Jeg satser ihvertfall på det.

Dr Wiklund ønsker en god start på sin karriere, så dette blir bra :smiley:

3 Likes

Vi ser jo at selskaper med presentasjon på SITC kommer medfølgende fine meldinger, T har to postere og kommer uten en lyd ifra seg.
enda… :thinking:

2 Likes

Går vi i pluss nå, så må MarketWatch forte seg å komme med en circuit brake! :sweat_smile:

2 Likes

Det kan ha vært en del tvangssalg i aksjen. Ikke uvanlig at noen må selge når vi har hatt en bratt nedgang. De har nødvendigvis ikke giret TRVX, men porteføljen er ofte giret og da må noe selges ved stor nedgang.

Kursdrivende info skal vel på bordet ved emisjon. De kan ikke holde tilbake noe. Når emikursen settes på denne måten så er det vel uansett ikke noe fordel å vente til siste liten med nyheter.

Kursdrivende info slippes til markedet når de er klare uavhengig om det er emisjon eller ikke. Selskapene har en del spillerom her og nyheter slippes ofte når man minst venter det.

I tillegg så kan partnere eller andre forlange en slik modell som er kjørt nå med emi først og nyheter etterpå.

3 Likes

Stor mulig utfallsrom her. Emisjonskursen kan potensielt settes til 10kr. Nøyaktig kurs er ikke bestemt ennå.

Jo men du skrev de kjørte omvendt taktikk. Tidligere så har de sluppet nyhet, så emisjon. Så da virker det som du mener de annonserer først emi, så holder igjen nyheter og så børsmelder det.

Ja ved volumvektet snitt så er det vel ikke noe fordel å få opp kursen siste dagen??

Ja, du har forstått meg rett. Det betyr ikke at de holder tilbake nyheter, men slipper de til markedet når alt er klart og her er det et vist spillerom. I tillegg så kan det kjøres en haussekampanje nå isteden for i forkant som er mest vanlig. Vi får se, det virker veldig amatørmessig hvis ikke det skjer noe nå frem til 25/11 og i tegningsperidoen. Jeg tror de vet hva de gjør og har vurdert dette nøye.

1 Like