Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

“Vi tapte kampen men ikke krigen”

1 Like
5 Likes

Ok! - kan vi blive enige om, at det her samlet set giver grund til optimisme for fremtidens TRVX….

2 Likes

Er det noen grunn til ikke å være positiv til Targovax?
Vi snakker abskopal effekt, best in class i to notoriske indikasjoner med 2xFTD , pågående studie i CRC med avlesning H1 og et styre som viser handlekraft - samtidig som vi får penger til å kjøre i gang!
Jeg er særdeles lite innom for tiden da mellomtiden er miniferie i mine øyne.

Håpet er at småaksjonærene skal slutte å dumpe aksjer, ha litt ro i ræva! Drikk litt champagne og slapp av så blir det bra!

12 Likes

Småaksjonærene definerer pris med lave volum. Dessverre defineres da også emisjonspris deretter. Og småaksjonærene utvannes grunnet manglende likviditet. Det drites med andre ord i eget reir. Og de institusjonelle aksjonærene har alltid midler om de ikke ønsker utvanning - uansett prissetting.

3 Likes

Helt enig, sitt i ro er også mitt råd. Kommer det en melding nå så er løpet kjørt for småaksjonærene som har solgt. Og helt korrekt ved å selge ned kursen nå og ikke være med på en emisjon er det samme som å utvanne seg selv. Jo høyere sluttkurs 25/11 og deretter en fornuftig emisjonskurs er bra for alle aksjonærer. Det er ingen på topp 20 som har solgt pr. siste oppdatering.

Litt mindre salgspress nå ser det ut til. Volumet har falt betydelig fra igår. Kanskje småaksjonærene som ville ut og eventuelle tvangssalg er ferdig?

3 Likes

Så det er bare smågutter som har solgt ja? - ifg. listene er det noen større og proffe også som sier bye-bye. Kanskje de fikk panikk på torsdag ? :slight_smile:

Det er grunn til å spørre om man kan ha tillitt til TRVX lenger. Slik jeg forstår det reorienterer de seg nå tilbake til å bli et FoU-selskap, som skal drive med spennende og ny forskning i årene fremover. Hyggelig det for forskerne, og sikkert tiltrekkende for noen aksjonærer, men kanskje ikke så mye for de som allerede har ventet i 4-5 år på det kommersielle gjennombruddet. De ser muligens andre steder nå, med raskere utsikter til kommersielle avtaler.

Kommer TRVX med viktige kommersielle avtaler nå før 25.11 begynner jeg virkelig å lure på vurderingsevnene til de som har satt denne emisjonen på dette viset.

1 Like

Ifølge listen din har en av de “proffe” solgt 5k aksjer? Hva mener du? Hvem i top 20 har solgt?

1 Like

Overskriften på denne listen er “Tidligere aksjonærer”, det altså aksjonærer som har kvittet seg med beholdningen i TRVX. Falnes for eksempel hadde 175.000 aksjer før han solgte alt den dagen emisjonsnyheten kom. Listene får du med Innsider-abo her på TI.

Både første og andre på den listen der er trader. Kjøpte torsdag og solgte fredag.

1 Like

Så du definerer en som har 175k aksjer som “proff”? !mill i TRVX er vel ikke allverden og kan ha blitt tvangssolgt for hva vi vet?

1 Like

Du får google Kristian Falnes.

Hovedpoenget mitt er at TRVX nå vurderes annerledes fra mange investorer, som ikke orker en ny årelang ørkenvandring. De vil ha deals, og går nå til andre selskaper. Og det forstår jeg godt.

Tilbake fra hva?

2 Likes

Det var vel det som ble diskutert tidligere her. Innsiderne har jo omtrent ikke aksjer. Bortsett fra Soug som har 200k. Forstod folk her inne mente at det var et tydelig og sterkt signal.

Men jeg er helt enig med deg. Det er jo ingenting. Tar man Soug sin økonomi i betrakning så er det jo smuler.

1 Like

… fra et selskap som har gitt aksjonærene grunn til å tro på at de i tillegg til å være god på FoU, er nær ved å levere aksjonærverdier i form av utlisensiering av teknologi, fortrinnsvis med cash upfront, cash i TG avtaler og andre samarbeider med substans. De har i flere år , på alle presentasjoner, vist frem hva andre får til av gode deals.

Foreslår at du ser Q3-callen, kanskje i 0,5 avspillingshastighet, og vurdere om selskapsstrategien faktisk er så “ny” som du ser ut til å tro nå.

4 Likes

Hvis vi titter litt lenger frem, etter emisjonen og inn i januar. Noen flere enn meg som synes satsingen på cRNA og Oncos virker spennende? For et potensielt kjempemarked de sikter mot!

3 Likes

Det hjelper lite med spennende marked, når man får følelsen av at fokuset skiftet så markant.

Det var veldig stille fra selskapet i sommer og utover høsten har signalene vært at oncos, slik produktet har blitt presentert, står i fare for å bli en idiosynkratisk irrelevans. Liten og ubetydelig. Veien til markedet er forlenget og tiden løper.

Det å hente penger på denne måten liker jeg godt, men ved kjøp nå følger det forpliktelser om man ønsker å opprettholde. 2kr i tillegg. Prosentvis er det mye. Med en positiv kursutvikling og 10kr pr aksje hadde det føles tryggere. Er det rart?

Om Targovax har klart å skape aksjonærverdier har de hvertfall ikke klart å få det til å gjenspeile seg i kursen. Her er det grep som kan gjøres. Innsidehandel, hvor er den?

…om man har snitt på 7kr blir snittet nå tilsvarende 9kr. Da er man avhengig av dobling av verdier innen pengene er brukt opp før man er i null. Skal man ta igjen og følge index om pengene ble puttet inn for et år siden må det enda mer til. Opp på 15kr som man skal sammenligne med lavrisiko

1 Like

Du skriver at Oncos står i fare for å ideosynkratisk irrelevant. Hva legger du i det og hva er eventuelt det faglige grunnlaget for den uttalelsen? Vært veldig fint om du kunne skrevet dette til selskapet og utfordret Erik på det faglige ang Onsos og cRNA. Samt Thomas vår konsulent på cRNA. Tror du gjør mange av oss en tjeneste ved det😊.

4 Likes

Endringen i TRVX er jo at de har fått en mer faglig leder som med større tyngde kan kan profilere Targovax og ONCOS-programmet på en helt annet måte overfor investorer/samarbeidspartnere etc. TRVX har sterke data innen flere krefttyper og Dr Wiklund kan med sin profesjonalitet formidle dette på en bedre måte til det internasjonale markedet. Jeg har trua :+1:

3 Likes