Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg gjentok hva jeg la i det i den påfølgende setningen. Liten og ubetydelig.

Å utfordre faglig er unødvendig, og den kompetansen som er i managementet mener jeg er meget bra. Produktet er supert.

Bekymringen ligger i om Targovax klarer å være i posisjon tidsnok. Vi er avhengig av hjelp. Får de til noe her uten å gi bort selskapet?

Wiklund var kanskje noe uklar med denne annonseringen om TRVX som et forskningsselskap.
Jeg oppfattet denne seansen som et budskap om fortsatt sterkt forankret og beviselig dokumentasjon bygget på vitenskapelig grunnlag.
Og det er denne veien FDA ønsker og krever selskapene skal etablere og følge.
Og der er TRVX allerede.

Uten å vite så kan en kanskje hevde at intet er eller blir endret på pågående prosjekter men vil som et tillegg bygge opp et mere videnskapelig begrunnet arbeide?

Er virkelig denne delen av Wiklund sitt foredrag en uttalt endring over mot forskning ELLER er det en uttalt endring i måten selskapets videnskapelige arbeide begrunnes?
FDA er jo klar på dette punktet.
Trenger dette bety at resurser i selskapet tas fra de resursene som i dag jobber med å få produkter godkjent til markedet istedet skal jobbe innen forskning?

Hær kunne Wiklund vært klarere i budskapet

1 Like

Det er jeg helt enig i👍(det å gi bort selskapet for billig)

2 Likes

(Deleted)

13 Likes

Det kan veldig godt hende, og de som tør å satse på det ser ut til å få tidenes mulighet til å gunne innpå med aksjer til svært lav MCAP målt mot prisingen ved eventuelt fremtidig suksess.

Denne suksessen kan komme fra flere hold:

TG-spin offs
Oncos i kombo med ulike kandidater og lisensiering
cRNA, med bruk av Oncos eller som bistand til andre BP
Oncos i videre studier med AZ

Mye her som kan tale for at dagens prising er “latterlig”, men først må vi gjennom en periode som kanskje føles litt tung for flere med redusert tro og skuffelser etter mulige utsikter for grusing av kursen. Merk dog at grusingen ikke er av negativ karakter for de som har midler til å opprettholde sin eierandel, evt kan overtegne til en rabattert pris.

5 Likes

Man kan jo huske på i Targo at hver gang kursen har vært under 5kr har man tjent grovt på å fylle på og sitte et par mnd. Om det blir sånn denne gangen vet ingen, men hittil har det i hvertfall vært sånn. Tross emisjoner og corona.

2 Likes

Ingen omsetning etter kl 16.04, det er bra. Da holder de fleste seg rolig.

1 Like
  • First published November 10, 2021.
14 Likes

Ikke godt å si hva som er lurest å gjøre om dagen! Er litt desillusjonert🥴Jeg har valgt å selge meg ned fra 50k (50 tusen aksjer)til 20k! Sikret meg litt på 6 tallet og nå på 4,5🥴 Når du ikke har penger i bakhånd til å laste opp på tegningsretter, blir det tungt! Bruker de midlene som er frigjort til å kjøpe meg inn igjen, på de tegningsretter jeg får på 20k. Og evt.kjøpe i markedet for resterende.
Har i grunn liten tro på at det faller en melding, som flytter kursen opp til 10kr!
Etter emisjonen, da er jo alle muligheter åpne igjen, tror jeg🤔

2 Likes

Nei, hva pokker skal man gjøre? Hvordan sikrer man seg best mulig når man er småaksjonær (50k) som har lyst å la pengene stå i TRVX, men ikke har cash til å bli med i emisjonen?

2 Likes

Selg t-rettene og kjøp aksjer for pengene du får.

Les kapittel 4.2 (iv)

3 Likes

Selg 50% og overtegn deg i emisjonen.

4 Likes

hva skjer a ?
er’n opp ?
utrolig sterk … skal man le eller gråte

1,5 øre her og 1,5 øre der, blir penger av det også :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Skulle gjerne sett flere refleksjoner på denne!

1 Like

Min tanke, sitt stille i båten. Snart kommer tegningsrettene, og de kan eventuelt selges dersom man ønsker det.
For eksempel kan man selge 1/3 eller halvparten av rettene, og bruke pengene til å finansiere aksjekjøp, med gunstig rabatt. :slightly_smiling_face:

Hva som blir fasit på hva som lønner seg gjenstår å se, men jeg velger i alle fall å sitte helt rolig. Jeg håper og tror det vil lønne å holde på aksjene fremover.

5 Likes

Ja, jeg har lyst å fortsette med hele min TRVX-investering, altså ikke ende opp med cash på konto etterpå, men jeg har ikke lyst å sove i timen heller. Så det er da tydeligvis to alternativer som gjelder:

1. Selge akkurat nok tegningsretter til å kunne være med i emisjonen med de resterende. Hva det brøket ender på kan man lure på. At man skal treffe perfekt er sikkert helt usannsynlig.

2. Selge alle tegningsrettene og bruke pengene for å kjøpe på børs etter emisjonen. Forutsetter at aksjen ikke fyker oppover rett etter emisjonen, noe som ikke er umulig i denne typen emisjon med tegningsretter.

2 Likes

Kan selge aksjer før emien og tegne for tegningsrettene dine. (Og eventuelt overtegne)

En liten refleksjon på temaet overfor. Hva som skjer videre frem mot 25 og rett etterpå er ikke lett å forutse sånn kursmessig. Mange gode betraktninger er beskrevet overfor. En ting å ha med seg som kan ha betydning, understreker kan her. Selskapet kjenner deres egne aksjonærer når det gjelder handlemønster i emisjonstider. La det ikke være noe tvil om det! Hva så med tilrettelegger? Vel de har vært med flere ganger og kjenner også selvfølgelig til det samme mønsteret. Så da kan man stille seg selv noen spørsmål:

1. Hvorfor har de valgt denne typen emisjon, og ikke som tidligere?
  2. Har de overhodet ikke forutsett denne type kursreaksjon som vi ser nå?
  3. Når de bevilger seg såpass lang tid fra meldetidspunkt og frem til hele perioden er over. Så blir det fristende og spørre om motivet bak dette også?
  4. Er hele emisjonen orkestrert med tanke på best mulig eller verst mulig kursutfall?

Hva tenker dere?

1 Like