Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Du får google Kristian Falnes.

Hovedpoenget mitt er at TRVX nå vurderes annerledes fra mange investorer, som ikke orker en ny årelang ørkenvandring. De vil ha deals, og går nå til andre selskaper. Og det forstår jeg godt.

Tilbake fra hva?

2 Likes

Det var vel det som ble diskutert tidligere her. Innsiderne har jo omtrent ikke aksjer. Bortsett fra Soug som har 200k. Forstod folk her inne mente at det var et tydelig og sterkt signal.

Men jeg er helt enig med deg. Det er jo ingenting. Tar man Soug sin økonomi i betrakning så er det jo smuler.

1 Like

… fra et selskap som har gitt aksjonærene grunn til å tro på at de i tillegg til å være god på FoU, er nær ved å levere aksjonærverdier i form av utlisensiering av teknologi, fortrinnsvis med cash upfront, cash i TG avtaler og andre samarbeider med substans. De har i flere år , på alle presentasjoner, vist frem hva andre får til av gode deals.

Foreslår at du ser Q3-callen, kanskje i 0,5 avspillingshastighet, og vurdere om selskapsstrategien faktisk er så “ny” som du ser ut til å tro nå.

4 Likes

Hvis vi titter litt lenger frem, etter emisjonen og inn i januar. Noen flere enn meg som synes satsingen på cRNA og Oncos virker spennende? For et potensielt kjempemarked de sikter mot!

3 Likes

Det hjelper lite med spennende marked, når man får følelsen av at fokuset skiftet så markant.

Det var veldig stille fra selskapet i sommer og utover høsten har signalene vært at oncos, slik produktet har blitt presentert, står i fare for å bli en idiosynkratisk irrelevans. Liten og ubetydelig. Veien til markedet er forlenget og tiden løper.

Det å hente penger på denne måten liker jeg godt, men ved kjøp nå følger det forpliktelser om man ønsker å opprettholde. 2kr i tillegg. Prosentvis er det mye. Med en positiv kursutvikling og 10kr pr aksje hadde det føles tryggere. Er det rart?

Om Targovax har klart å skape aksjonærverdier har de hvertfall ikke klart å få det til å gjenspeile seg i kursen. Her er det grep som kan gjøres. Innsidehandel, hvor er den?

…om man har snitt på 7kr blir snittet nå tilsvarende 9kr. Da er man avhengig av dobling av verdier innen pengene er brukt opp før man er i null. Skal man ta igjen og følge index om pengene ble puttet inn for et år siden må det enda mer til. Opp på 15kr som man skal sammenligne med lavrisiko

1 Like

Du skriver at Oncos står i fare for å ideosynkratisk irrelevant. Hva legger du i det og hva er eventuelt det faglige grunnlaget for den uttalelsen? Vært veldig fint om du kunne skrevet dette til selskapet og utfordret Erik på det faglige ang Onsos og cRNA. Samt Thomas vår konsulent på cRNA. Tror du gjør mange av oss en tjeneste ved det😊.

4 Likes

Endringen i TRVX er jo at de har fått en mer faglig leder som med større tyngde kan kan profilere Targovax og ONCOS-programmet på en helt annet måte overfor investorer/samarbeidspartnere etc. TRVX har sterke data innen flere krefttyper og Dr Wiklund kan med sin profesjonalitet formidle dette på en bedre måte til det internasjonale markedet. Jeg har trua :+1:

3 Likes

Jeg gjentok hva jeg la i det i den påfølgende setningen. Liten og ubetydelig.

Å utfordre faglig er unødvendig, og den kompetansen som er i managementet mener jeg er meget bra. Produktet er supert.

Bekymringen ligger i om Targovax klarer å være i posisjon tidsnok. Vi er avhengig av hjelp. Får de til noe her uten å gi bort selskapet?

Wiklund var kanskje noe uklar med denne annonseringen om TRVX som et forskningsselskap.
Jeg oppfattet denne seansen som et budskap om fortsatt sterkt forankret og beviselig dokumentasjon bygget på vitenskapelig grunnlag.
Og det er denne veien FDA ønsker og krever selskapene skal etablere og følge.
Og der er TRVX allerede.

Uten å vite så kan en kanskje hevde at intet er eller blir endret på pågående prosjekter men vil som et tillegg bygge opp et mere videnskapelig begrunnet arbeide?

Er virkelig denne delen av Wiklund sitt foredrag en uttalt endring over mot forskning ELLER er det en uttalt endring i måten selskapets videnskapelige arbeide begrunnes?
FDA er jo klar på dette punktet.
Trenger dette bety at resurser i selskapet tas fra de resursene som i dag jobber med å få produkter godkjent til markedet istedet skal jobbe innen forskning?

Hær kunne Wiklund vært klarere i budskapet

1 Like

Det er jeg helt enig i👍(det å gi bort selskapet for billig)

(post deleted by author)

27 Likes
2 Likes

(Deleted)

13 Likes

Det kan veldig godt hende, og de som tør å satse på det ser ut til å få tidenes mulighet til å gunne innpå med aksjer til svært lav MCAP målt mot prisingen ved eventuelt fremtidig suksess.

Denne suksessen kan komme fra flere hold:

TG-spin offs
Oncos i kombo med ulike kandidater og lisensiering
cRNA, med bruk av Oncos eller som bistand til andre BP
Oncos i videre studier med AZ

Mye her som kan tale for at dagens prising er “latterlig”, men først må vi gjennom en periode som kanskje føles litt tung for flere med redusert tro og skuffelser etter mulige utsikter for grusing av kursen. Merk dog at grusingen ikke er av negativ karakter for de som har midler til å opprettholde sin eierandel, evt kan overtegne til en rabattert pris.

5 Likes

Man kan jo huske på i Targo at hver gang kursen har vært under 5kr har man tjent grovt på å fylle på og sitte et par mnd. Om det blir sånn denne gangen vet ingen, men hittil har det i hvertfall vært sånn. Tross emisjoner og corona.

2 Likes

Ingen omsetning etter kl 16.04, det er bra. Da holder de fleste seg rolig.

1 Like
  • First published November 10, 2021.
14 Likes

Ikke godt å si hva som er lurest å gjøre om dagen! Er litt desillusjonert🥴Jeg har valgt å selge meg ned fra 50k (50 tusen aksjer)til 20k! Sikret meg litt på 6 tallet og nå på 4,5🥴 Når du ikke har penger i bakhånd til å laste opp på tegningsretter, blir det tungt! Bruker de midlene som er frigjort til å kjøpe meg inn igjen, på de tegningsretter jeg får på 20k. Og evt.kjøpe i markedet for resterende.
Har i grunn liten tro på at det faller en melding, som flytter kursen opp til 10kr!
Etter emisjonen, da er jo alle muligheter åpne igjen, tror jeg🤔

2 Likes