Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det å shorte aksjer før emisjoner man er garantist for er faktisk hverken vanlig eller på noen måte ok. Juridisk er det også meget mulig i gråsonen når de lånte aksjene mens de var i innsideposisjon.

15 Likes

Synes det er mer spesielt at de har funnet seg en nisje som de tjener penger på, der de senker selskapets verdi hver emi de deltar i.
Samtidig så blir de invitert i den ene emien etter den andre.
Ble vel endog presentert som «spesialister» i en av radforsks emier. Dumpet kursen og forsvant fra listene straks etter garanti pengene var på konto.
Alle hadde vel grepet muligheten om noen ønsker å gi vekk midler gratis tilnærmet risikofritt.

1 Like

Noen som har tatt dette opp med Radforsk f.eks? Tror ikke de er så veldig tjent med på sikt at selskapene de har startet opp og er involvert i må benytte seg av aktører som Nyenburgh.

1 Like

Jeg har i hvert fall twitret det tydelig og tagget Radforsk som følger meg på Twitter.

12 Likes

trist og tragisk om som ventet av meg dette her, å bringe inn nyenbergh som garantist er en giftpille slik de dreper kursen nå. viser hvor desperate targovax var etter penger.

4.11.2021, 07:24 · TDN Finans
I meldingen vises det til at:
rundt 55 millioner kroner ventes å finansiere oncos-utviklingen
rundt 35 millioner kroner ventes å gå til CMC
rundt 65 millioner kroner ventes å finansiere pipeline-forlengelse
rundt 75 millioner til løpende virksomhetskostnader
= 230 millioner

Kostnadene som skal betales av selskapet ved kapitalforhøyelsen er foreløpig anslått til å være 25 millioner kroner

175 millioner - 25 millioner = 150 millioner
Hudkreftstudien kan koste mer enn 300 millioner

1 Like

På Q3 hadde vel CEO også en uttalelse om at man var ganske sikre på TG-lisensinntekter i H1?

1 Like

Det er bare USD 3 millioner.

Ja. I første omgang. Men “the total development and commercial milestones in the deal are worth up to USD 100 million, in addition to tiered royalties on sales up to the mid-teens”

1 Like

Ja, de forventet svar/godkjenning fra FDA i kina angående videre forløp av TG. Anslo det til å ta ca 6 mnd, mao som du skriver, H1 22.

1 Like

Kastet kortene og tok mitt største tap til nå. Skuffet, men mest over meg selv og ar jeg ikke kastet kortene tidligere.

  1. At de trenger penger er ikke overraskende
  2. mangel på info om finansiering før og opp mot at emi blir annonsert er ikke annet et negativ og er noe jeg burde vektlagt mye høyrere tidligere

Lykke til for dere som kjemper for eierandel og videre utvikling

3 Likes

Kanskje ikke kjemper for utvikling, men har trua på utvikling

Tror de opptrer innenfor loven.
Hvis man selger en put-opsjon, som garantien er, så har man implisitt en long-eksponering mot aksjen. Da kan de nok fint argumentere for at de har lov til å prissikre garantipremien sin med å selge en andel av den underliggende eksponeringen, såkalt delta-hedging. Om de var i innsideposisjon når de lånte aksjene? Kanskje. Det kommer nok an på om det var helt klart for enhver investor hvilken vei nyheten om en emisjon ville påvirke kursen. Ja, vil sikkert alle små biotekinvestorer si, men noen aksjer reagerer faktisk positivt på garanterte emisjoner også, særlig når det var kjent på forhånd at penger måtte hentes.

1 Like

Vannvittig kursutvikling.
Selskapet er jo snart ikke verdt mer enn knekkebrødene de har i lunsjpausen hos Vaccibody.

2 Likes

(Deleted)

Om det er straffbart eller ikke har etter min oppfatning ingen betydning i forhold til om Targo-ledelsen burde hatt noe som helst befatning med Nyenburg.

Nederlenderne burde for lengst vært svartelistet i alle Radforsk-selskapene.

Gikk man inn i dette med viten og vilje, eller er det ren og skjær inkompetanse?
Dette bør Soug få svare for på neste Q.

1 Like

EW er sikkert faglig sterk og i tillegg har de Magnus Jaderberg (sille fra han i det siste). Det er ikke nok tydeligvis. De trenger en showman nå.
Jeg skjønner ikke logikken i det de har gjort nå. For 2 mnd. Siden kunne de kjørt emi på over 5NOK. Kanskje 6 og. Nå står de utenfor kirken og ber om penger. Jeg har ikke aksjer nå men krysser fingere at de får det til.

Det er tre krav som stilles for at noe kalles innsideinformasjon.
Det må være spesifikk info. (Det kommer en emisjon på dato xx)
Det må ikke være offentlig kjent.
Og til sist, hvis det det var offentlig kjent så ville det være opplagt hvilken vei kursen ville bevege seg.
Det er det siste punktet jeg antar de kunne protestere på om de skulle bli anklaget, tror jeg.

Eller i morgen?

Targovax has the pleasure of inviting investors, analysts and the press to a live webcast presentation held by the company’s CEO Erik Digman Wiklund on Thursday 25 November at 12:00 CEST.
The webcast will be held in Norwegian.
The presentation will be followed by a Q&A session. Webcast viewers are welcome to submit questions in advance or during the presentation to renate.birkeli@targovax.com.

1 Like

(Deleted)

1 Like