Aksjekursen bør opp på 6kr i løpet av dagen, ellers kan Soug pakke snippesken sin.
Med andre ord………
Aksjekursen bør opp på 6kr i løpet av dagen, ellers kan Soug pakke snippesken sin.
Med andre ord………
hvorfor skulle den gå til 6? Bare å glemme tror jeg hvis ikke det kommer noe saftig nytt. Er så håpløs måten dette har blitt gjort på.
Nei, den gjør nok ikke det, men hvis ikke så er jo hele opplegget fullstendig feilslått og det bør han måtte ta konsekvensen av.
Mye bio som har hatt begredlige tider nå. Vet ikke når det snur på rett kjøl igjen
Soug har jo pakket for lengst Han har bare ikke reist. Tror vi heller skal håpe på at den ikke faller ytterligere idag. Blir ikke noe rykk oppover uten positiv melding.
Hvis ikke vår nye CEO klarer å dra noe opp av hatten i morgen, så blir dette virkelig ulekkert. Som tidligere bærer dette preg av desperasjon så forventningene bør vel være der etter.
Sannheten er vel at for å gjennomføre en så «upopulær» emisjon som dette må du slite hardt for å få stor nok garanti på plass. Derfor er det vilkårene fra de mest «utspekulerte»garantistene som blir lagt til grunn. Og de innebærer ofte at hensynet til ordinære aksjonærer kommer i bakgrunnen.
Noe av poenget er vel at man ikke blir utvannet.
På hvilken måte har selskapet svekket sin stilling? Vil jo tro det heller styrker sin stilling ved å få inn penger.
Så du er ikke enig at ting kunne blitt gjort annerledes her? Ville jo kjørt emi tidligere. Ikke gå ut med varsel på denne måten. Lukter litt hele greia
Selvsagt kunne ting blitt gjort annerledes – de kunne kjørt rettet emi tidligere og garantert at alle småaksjonærer ble utvannet. Om det hadde vært noe bedre vet jeg ikke.
Jeg tror vurderingen er at de ønsker å gi alle aksjonærene mulighet til å opprettholde sin eierandel ettersom de mener det ville vært feil at man ble utvannet på disse lave nivåene/denne lave marketcapen – og den vurderingen kan jeg igrunnen være enig i. Så får en håpe det bare er en midlertidig dump i marketcap og at den vil normalisere seg når “støvet etter emisjonen” legger seg. En god pekepinn på hvordan dette går kan være hvor mye som tegnes av eksisterende aksjonærer (evnt hvor mye overtegning det er)
Så kan man alltids mene at en rettet emisjon på et tidligere tidspunkt på 6 kr med garantert utvanning hadde vært bedre. (Spesielt om man ikke er inne fordi man investerer i teknologien/produktet, men kun er aksjespekulant/kortsiktig - men da er man strengt ikke en person selskapet bør hensynta)
De er nødt til å gjøre det på den måten ifbm fortrinnsrettet emisjon og EGF - synes ikke det lukter i det hele tatt.
Er det noe du mener er svindel her fra selskapets side, siden du synes det er noe som lukter?
Det eneste som lukter er Abn Amro/Nyenburgh sin håndtering av denne infoen.
Emi, alt fra 1-10 var det det ledelsen sa?
Tror dette blir bra. Leverer selskapet så kommer kursen opp igjen. Vi er nok avhengig av en partner med finansiering for å få et skikkelig rykk. Vi har blitt satt langt tilbake i aksjekurs og børsverdi og selskapet må nå levere for at vi skal komme oss opp igjen. Nå er det ihvertfall penger på konto for en stund.
Det er noen ting i denne emisjonen der strategien ikke har vært helt god. Den største var nok at CEO hadde en seanse noen dager før Q3 der det ikke var noen nyheter å melde, og på spørsmål om finansiering så sa han noe slik som “vi henter de pengene vi behøver”. Da startet nedsalg som sikkert ble forsterket av shorting og “stop loss”. Men ingen som har investert i TRVX kan være overrasket over at det måtte komme en emisjon. De hadde vel 30 mill i kontanter ved Q3.
Problemet nå, og som jeg mener er grunnen til at kursen faller, er at for mange som sitter med aksjer er gamblere - ikke investorer, og det er et lite selskap som må hente penger hos institusjonelle lånehaier.
Hvem som får pengene jeg taper er meg knekkende likegyldig.
Hvem her på dette fora ville i dagens sitiuasjon investert sin kapital uten stor fortjenestemargin i TRVX?
Disse såkalte kjeltringene kan være redningen og en ny sjanse for årevis feilsatsing I TRVX.
Min dom i denne saken er meg selv.
Ingen andre er å bebreide.
litt synsing over det som kan ha skjedd.
Hvorfor er ikke “best in class” salgbart?
Kanskje en skulle se på pasientene?
Dersom du sa satt som bigboss i et stort selskap , ville du brukt stor summer på et selskap som var det beste i verden innen området MEN "bare " ville øke fortjenesten med la oss si 10% etter “lang tid med studier” og i denne prosessen kanskje bli forbigått av en konkurent?
Forhenværende CEO uttalte i denne sammenheng : Vi må da få noe betalt
Ja en kan undres men jeg tror der var reelle forhandlinger det siste 1/2-året som feilet.
Der er stor forskjell på å bruk selskapets resurser på en passientgruppe som har et legemiddel som virker på et sykdomsområde og et sykdomsområde som tillhører fremtiden og ny teknolgi.
Dersom et BP selskap har et produkt under samme kategori som TRVX men dette er 10% dårligere så trenger kanskje ikke BP-selskapet stresse med å skaffe seg dette , selv om det er snakk om mange liv spart.
Risiko for BP-selskapet må tillpasses prising og fare for knkurranse.
Det er her den nye CEO’n kommer inn med ny fremtidsrettet teknologiområde og da kan der være mye større sjanse for et nytt VACCIBODY relativt raskt.
Altså , etter denne nedbrytende emisjonen så vil vi være eiere av et helt nytt selskap med nye sjefer og ny teknologi i tillegg til den gamle.
Det er kanskje ikke antall studier som er kursen å gå.
TRVX feilet fra første dag da de ikke satset utelukkende på melanoma .
(hørte jeg en smart skjel hevde tidlig i prosessen)
Har nærmere 100K aksjer i dette selskapet og går heller ned med stolthet og ære enn realisering av tap i denne størrelsesorden.
Men hva gjør jeg hær egentlig?
Har vært i denne situasjonen med samme selskap flere ganger nå.
Helt utrolig og kvalifiserer til tittelen IDIOT.
Men setter min lit til den nye CEO,n , det nye teamet, den nye teknologien og det finansiellet på plass.
Der er kun en vei ut av dette og det er OPP.
Må kanskje pansette my flying sourses for å forsvare min eierandel i TRVX?
Kursen var vel 5.2 da emisjonen ble annonsert. Man kunne jo da ha satt emisjon på 4.5 direkte og kursen hadde dalet fint ned på det nivået.
Når man i stedet gir flere ukers frist frem til emisjon og med uviss kurs, så igangsetter man et enormt prispress nedover. Uansett kurs forventes det ytterligere rabatt ved emisjon.
Man har få grunner til å kjøpe og gode grunner til å selge. Det blir en negativ spiral for kursen, slik vi har sett.
Og både investorer og selskapet har fordel av høy kurs i stedet for lav kurs.
Vanskelig derfor å se fordelen med den strategien som er valgt.
Synes jeg ser for meg reaksjonen her hvis det hadde blitt satt en rettet emi
Det kunne vært verre. Bra de ikke har løpt til Alpha Blue Ocean for få å lån som konverteres til aksjer i transjer. Da snakker vi blodbad av kursen.
Enkelt og greit,
de som er med nå i det siste nedkjøret bør og må delta i emisjonen
pengene må frem eller bli tråkket på
men,
først må du ha trua, og er du her nå bør du ha det …
enig i den
Kursen var 5,65 når de opplyste om emi. Den var også kr 6,50 da ny CEO opplyste om at de skulle hente de pengene de trenger i markedet.
TRVX er ned 41% siste måned og det er før emien er kjørt.
Skal bli spennende å se hvordan kursen oppfører seg imorgen når emi kursen blir kjent. Vet ikke om det er en fordel med høy rabatt eller ikke, markedet styrer.
Hvis man imorgen kan sikre seg tegningsrett til f.eks 2.4nok, burde da ikke kursen reagere kraftig opp?