jeg har oppunder 100K TRVX aksjer så langt. (og det er nok for meg i denne omgang).
Kommer heller til å selge tegningsrettigheter da kjøp av mere TRVX skyver min portefølge enda lenger mor ubalanse.
Dette endrer jeg selvsagt glatt dersom der kommer nyheter innenfor den tilmålte tegningstiden.
Alle vet vel dette men gjentar det.
Tegningsretter må brukes og har ingen verdi.
Jobbet sammen med en kjekk kar som kom på jobb på nattskiftet og var så fornøyd da vedkommende hadde klart å erverve seg en betydelig andel tegningsretter som i følge han var drittbillige og ble bare billigere og billigere og det var siste dag dette salget pågikk.
Stor ble da sorgen da han ble gjordt oppmerksom på at de pengene var tapt da han ikke byttet tegningsrettene inn i aksjer til markedspris.
Denne banale tabben tror jeg sker nå og da.
Så selg eller kjøp tegningsrettene i god tid før sluttdato.
Dersom tegningsrettyene ikke har verdi så tror jeg det ikke er noe vits i å gjøre noe.
Strattegien er ofte valget mellom å ta en liten pengesum tidlig i tegningsperioden , altså har en ikke mye tro på selskapet ELLER spille høyere med muligheten , nemmelig satse på melding / annet skal dukke opp.
Av og til er dette en lett match da alt er bare ræva og selskapet ikke er i nærheten av å presentere noe positivt og emisjonen er kommet istand for å unng konkurs.
Så får enhvær ta stilling til resultatene oppnådd så langt ogselskapets opprydding og nye uttalte satsingsområder og derav avgjøre om det blir kjøp eller salg.
Historiske håpløse prosjekter feks.vis bionor er en klar ilustrasjon over emisjoner enn ikke burde ta del i.
Etter min mening visste de ikke bak eller frem på seg selv og endte opp med en investormasse som fikk tretthetbrudd.
Einarssons portefølge er av en helt annen verden men det kan jo gå galt i denne poprtefølgen også.
Deres valg og konsekvensene av det.
Is there anybody out there …