Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Du får ikke 1,99 for tegningsrettene dine. Kursen nå på 3,7 tilsier at du får 91 øre per tegningsrett. For kursen på 3,7 i dag tilsvarer en kurs i morgen (TERP) på 2,63. Og verdien av tegningsretten i dag per aksje er altså 91 øre ganger 1,17.

Om det er salg av tegningsretter som driver aksjekursen nedover, eller motsatt er jo et åpent spørsmål - om det skjer. Men om folk fortsatt ikke har planlagt å bidra med å forsvare den andelen de sitter med ved børsslutt i dag, så blir det naturligvis et salgspress ja. Men det tror jo jeg til de grader er indiskontert i kursen allerede også.

5 Likes

Gitt at kursen i markedet er 2,63 i morgen ja, man kan kjøre samme regnestykke over med hvilken som helst kurs. Men her regner du som at ny cash = ekstra market cap. Sånn har aldri ny cash blitt priset i Targovax. Ny cash har som regel blitt priset til nær 0 relativt raskt.

“In reality, the actual share price after a rights issue would be much lower or higher than the TERP based on investor’s response towards the issue. However, since this aspect cannot be mathematically incorporated into the formula, only the theoretically considerable aspects (extra shares and discount) are included.This is the reason why it is called the ‘Theoretical ex-rights price’, rather than simply the ex-rights price.”

Dagen etter forrige emi 15. okt på 7,25 med TERP på 8,48:

image

Jeg kjøper dog argumentet med at dette er kjent i markedet, noe det ikke var ved forrige emi pga. formen da. Og at investorene derfor bør reagere i mer positiv retning og ende nærmere TERP denne gangen.

1 Like

Så om de henter 2 milliarder eller 5 millioner så skal det ikke kalkuleres inn i mcap etterpå?

1 Like

Jeg synes også det er bullshit, men markedet har som sagt priset ekstra cash til 0 i siste emi.

1 Like

Om markedet ikke priser inn det de henter så vil du jo i så fall få enda mindre, og enda lenger unna de 1,99 du mente du kunne få for tegningsrettene, som du skrev i innlegget over da. Så du argumenterer på en måte mot deg selv her.

Jeg ville bare vise relasjonen mellom tegningskurs og tegningsrettkurs og aksjekursen. Brukte derfor dagens aksjekurs som eksempel. :slight_smile:

1 Like

live

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20211125_8

5 Likes

CEO ser så sykt fornøyd ut!!

2 Likes

Erik Digman ER en god formidler !

:clap:

6 Likes

Aktiv dialog med partnere - hørt den før?

1 Like

TG i klinikk i nye studier 2022, det kan vi like.

12 Likes

22min inn i presentasjonen. Har jobbet svært aktiv siden august (partnere) og tror vi nærmer oss en avklaring.

8 Likes

Det der var bra greier.

De valgte å beskytte aksjonærene ved denne emi løsningen. De skal jobbe hardt fremover.

Dette blir skikkelig bra

11 Likes

Dette må være en av de beste presentasjonene til TRVX🔥 Opplegget virker skikkelig bra - mer spennende enn dette kan det vel ikke bli

6 Likes

selskapet er nå finansiert
selskapet er utrolig lavt priset , men det blir mye ‘støy’ fremover til 14 dec
dog bør man komme seg med med de risiko midler en har …

1 Like

Tok meg fri og fikk med meg denne Webcasten som var meget bra gjennomført synes jeg. Blir spennende videre fremover nå. Stresser ikke, men tror nok etter hvert aksjekursen vil ta av når de kommer med mer data og snarlige oppdateringer sånn som jeg forstod det.
Vi får bare være stolte og sette pris på at vi investerer i et selskap som gjør sitt absolutt beste for å kurere disse kreftformene!
TARGOVAX leverer :ok_hand:

7 Likes

Erik snakket mye om nye visjoner og fremtidsplaner. Tidskrevende og kostbart å komme i mål. Erik glemte å si at konkurrenten innen hudkreft med 35% ORR startet rekruttering og behandling av pasienter i juni/juli. TRVX skal starte fase 2 2H 2022. Dette kan få samme skjebne som bukspyttkjertelkreft og mesothelioma.

Han snakket om konkurrenter som fikk store summer fra emisjoner. TRVX henter små penger med utvanning av aksjen og gleder seg for USD 3 mil fra kinesere

TRVX er ikke lenger en attraktiv aksje for meg…

(Deleted)

16 Likes

Og formålet med innlegget ditt var hva da?
Reklamere for at NANO har hatt bedre kursutvikling enn TRVX?

2 Likes

Den langsiktige investor bryr seg lite om kursutviklingen fra år til år. Eneste fordelen med høy kurs er jo at emisjoner kan settes høyere. Ut over dette så selger man jo ikke biotek før man er i mål eller et oppkjøp skjer. Både TRVX og NANOV er begge gode selskaper med lovende fremtid. Av og til må man selge seg ned i en aksje for å kjøpe mer i en annen.