Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

@KRAH Kommer under corporate actions på nordnet, fyll ut skjema og ha pengene klar. (måtte ha pengene på ikz’en som det var før, det er ei stund siden)

@Aune89 Sannsynligvis 30nov, og omsettelige i 2 uker som en vanlig aksje.

Det skal komme et prospekt i dag, som spikrer alle detaljene rundt dette. Anbefaler dere å ta dere tid til å bla gjennom den og se om dere finner noe spennende, selv om den sikkert er både stor og tung.

2 Likes

Godt de justerte til TERP i Nordnet. TRVX er grønn idag, lenge siden. Hjalp litt på humøret :grinning: Håper det varer ut dagen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Har 22500 Aksjer. Fordelt på Zero og ASK konto.

Da får jeg muligheten til å kjøpe 26 400 aksjer til 1.72 kroner per stykk ?

Den muligheten har jeg i 2 uker etter 30 November ? Kan velge å kjøpe aksjene selv. Eller å selge selve tegningsretten til 1.72 kroner ?

Har jeg forstått det riktig ? :shushing_face:

Du får T-rett på 26440 aksjer, og du kan selge disse i perioden 30.nov-14.des. Etter det må du løse de inn eller miste verdien av T-rettene uten å få kjøpt aksjer til rabattert pris (hvis den fortsatt er rabattert 14.desember).

1 Like

For å utløse penger tilbake på skatten :smiley: Bare å kjøpe igjen etterpå, men kommer an på hvordan du har satt opp konto/selskap/privatperson etc. da. :slight_smile:

Usikker på om Zero og ASK gir rett til emisjonsdeltakelse, det bør du sjekke/burde sjekket i forkant. Har hørt tidligere om problemer med det fra andre, men er usikker. Har ingen av delene selv.

1 Like

Du får samme mulighet i Zero/ASK. Dine aksjer er dine aksjer :slight_smile:

1 Like

kk, det er godt å vite. Trodde man ikke kunne eie aksjene direkte om man skulle utsette skatten.

Kam jeg kjøpe targovax aksjer i dag til denne prisen selvom jeg ikke eier noen fra før?

Hvilken pris?
Du får kjøpt aksjer til prisen på børsen, og T-rettene får du ikke kjøpt før på tirsdag 30.nov. Prisen på T-retter er ikke satt, men er indikert til ca. 0,87. Men det er igjen avhengig av hva folk vil betale/selge for.

Hver 10-øring som TRVX stiger idag er verdt mer enn det dobbelte av en 10-øring stigning igår.

markedsprisen nå er 2,65, du kan kjøpe disse ja. Men det kommer 100M+ aksjer inn til 1,72kr per stykk om litt, så det er greit å være klar over.

@Martins Feil. Aksjene kommer inn til 1,72 + diffen fra igår til idag, dvs. 1,72 + 0,87 = 2,59 koster de 100M+ aksjene.
T-rettene har en verdi, og den må legges til tegningskursen.

Dette tror jeg du har gnagd på litt tidligere i tråden, så du får en klovn av meg neste gang du “misforstår” i negativ retning.

14 Likes

hei jeg har 23682 aksjer får jeg da 23682 retter?

du får 27829 t-retter

1 Like

takker for svar;-)

Ikke helt riktig. :slight_smile: Du kan selge tegningsretten til det markedet har lyst å kjøpe den for, og det blir i utgangspunktet 87 øre, hvis verden ikke forandrer seg i tegningsperioden. Men den kan også bli verdt mindre, hvis folk dumper tegningsretter isteden for å delta, eller den kan bli verdt vesentlig mer, hvis det kommer nyheter som gjør at markedet tror på en høyere kurs etter at støvet har lagt seg.

2 Likes

Ref gårsdagens presentasjon, så virker det tydelig at noe har pågått bak kulissene, men utrolig kjipt at man ikke får mer info ettersom alle må ta stilling til tegningsretter.

Ifølge Soug vil man i dagens prospekt se hvem som allerede har bestemt seg for å tegne, det blir spennende!

5 Likes

Vanskelig å få tak i aksjer nå? Ingen gidder å selge. Tegningsperioden blir spennende og mye kan skje.

3 Likes

TRVX eneste trygge havn i dag:-) En av børsens beste aksjer i dag. Ser at nordnett, pareto, dnb alle bruker TERP som ref kurs for close i går, i motsetning til kurstjenester som trading view, dn investor og finansavisen hvor den topper taperlisten…

1 Like