Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Forklar gjerne.

Kursen i dag er 3,045. Emisjonskursen er 1,72. Teoretisk sett så ville altså en tegningsrett i dag være verdt 1,325 fordi man kunne brukt den til å kjøpe en aksje til 1,72 og selge den til 3,045. Så verdien av aksjer med tegningsretter blir dermed 3,045+1,325=4,37 som også kan skrives 3,045 * 2 - 1,72.

Edit: Glem det. Jeg gikk ut fra 1 aksje - 1 tegningsrett og det er jo ikke riktig. :smiley:

2 Likes

For de med tegningsretter blir deres beholdning per aksje+tegningsrett slik etter dagens sluttkurs 3,05 + (3,05*1,175114)-1,72

Så det kan skrives: Gjeldende kurs = X

2,175114X -1,72

image

3,045 gir 1 aksje = 3,045 og 1,15711 tegningsrett = 1,8582
Dvs at dagens kurs på 3,045 tilsvarer 4,9kr per aksje+tegningsretter

2 Likes

Skulle ikke prospektet komme idag, egentlig?

Kommer vel kanskje mandag istedet da.

1 Like

Det var meldt å skulle komme mandag 29. november.

Var sagt i dag på chatten av pålitelige/kjente skribenter, så jeg har ventet på det selv, kan vel skje at noe dukker opp ila kvelden, men det skal vel kanskje godt gjøres. Jaja, får ha noe godt i glasset og gjøre noe ufornuftig istedet.

Mulig jeg er for trøtt til å tenke klart nå, men Burde det ikke være:
(2,175114gangerX) minus (1,72ganger1,175114)
?
:slightly_smiling_face:

TyrionIV: Formelen til Martins gir heller ikke mening for meg. Så Martins må gjerne forklare den.
Men din (som passer med min beregning) var heller ikke lett å lese. Antar du har mistet et multiplikasjonstegn mellom 1,72 og 1,175 da du limte inn.

Edit: nordpolen: Så hvordan regner du ut verdien av beholdningen, inkl tegningsretter (dvs beholdningen består av aksjer som alle har avgitt tegningsretter), basert på dagens kurs, som jeg antar var det Martins og TyrionIV gjorde.

1 Like

Soug sa under gårsdagens presentasjon at den skulle komme i morgen, altså i dag.

1 Like

(Deleted)

1 Like

Glemte du ikke å inkludere kvadratrota av hypotenusen opphøyd i fjerde?

2 Likes

(Deleted)

1 Like

The full terms and conditions for the Rights Issue will be included in a
prospectus, comprising a registration document and a securities note (jointly,
the “Prospectus”), which will be published prior to the commencement of the
subscription period for the Rights Issue. The subscription period is expected to
take place from 30 November 2021 to 14 December 2021 at 16:30 CET.

Tvilsomt om Soug mente det han sa selv om prior er et relativt begrep, men neppe flere dager i forveien ?

1 Like

Ikke uenig, men det var det han sa. Godt mulig at han tenkte at det var ferdig fra deres side og at tilretteleggere leser gjennom før det frigis.

Yepp, det var det alle ? hørte at han sa…

Min formel ble ødelagt av noe automatisk greier når den legges ut her på tekinvestor som gjør at det ble seende rart ut (og da jeg var 10 sekunder unna å ha korrigert det ferdig daua mobilen :laughing: )
Men korrigerte nå og du har helt rett :slight_smile: :

Apropos Soug, så var det vel en del som forsvant under mutinga. Om timing og detaljer om HC og evt andre som enda ikke har blitt referert i klartekst ?

Hehe, ja la merke til det. Soug virker ikke helt komfortabel med å svare på timing på emisjonen.

Hadde man vært mer kynisk, kunne man nesten mistenke dem for å mute lyden med vilje… :laughing:

1 Like

De har jo til og med vært så uheldige at de har klippet bort sekvensen i opptaket også!

2 Likes

Opp og ned Nei, fordi fallet har vært brutalt siden 7 tallet.