Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Nåja, vi kan være glade for at det bare var ett rot og ikke to eller flere.
Ellers er det mange måter man kan forsøke å snakke ned en aksje for å få billigere inngang eller slippe ut litt anspenthet. Noen forsøk er mer overbevisende enn andre.

Skriv gjerne hva du mener er rotete.

1 Like

Ville ikke blande meg for mye men.

CEO sier:

De fikk avslag på registrer studie.
Dvs at FDA tvinger fram en fase 3 studie
Ekstremt dyrt og langdrygt.

Dessuten: en ny studie måtte være randomisert mot soc. Dette var så uklart at de ikke turte starte en studie siden soc kan endre seg om to år.
Trvx har gått på denne bomben før. Så de har ikke lyst. Da gjør vi det vi bør: vente. Sier CEO.
Dvs 2-3 år venting på ny SOC. Så en eventuell fase 3 i combo med denne. Ja da er det vel ca 2030 før de kan lese av.

Så skal de lage ett plattform selskap som skal bli den nye pipelinen. Dette kostet ikke mye siden det ikke var i klinikk sier CEO. Dvs pre kliniske greier. Det er årevis unna. De har en leverings teknologi til for eks mrna. Men er det ikke ett annet selskap på Oslo børs som også har dette men ikke kommer noen vei? Årevis unna dette også. CEO presiserer at oncos er hovedgreia men det er ett tydelig skifte. Einarsson virker oppgitt.

Selskapet er tom for penger, det trenger man vel ikke nevne.

Einarsson må faktisk korrigere CEO når har sier at FDA har stengt AA døren for selskaper generelt. Den flaue korreksen kommer med:

“Nei det er ikke stengt om man har gode nok resultater…”

Hva er det man håper på? Gode resultater nå i desember? De vet allerede OS.

Så selv om emisjon kommer inn og de har cash. Skal man virkelig sitte åresvis å vente på noe som kanskje aldri kommer?

1 Like

Takk for at du tok deg bryet å være konkret. Jeg ble ikke overbevist, men det kan vi la ligge.

1 Like

Jeg er åpen for å høre anke punkter. For selskapet er jo konkurs priset.

1 Like
1 Like

9 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Forsiktig nå. Du vet ingenting om meg. Og jeg er ikke forelsket i denne eller noen aksje. Og jeg har veldig lite penger i denne og andre aksjer for tiden.

Kan du holde deg til saken og ikke person?

3 Likes

De slutter aldri å plyndre småinvestorer. Det er ikke nok med opsjoner og bonuser, hvoran skal Erik tegne for 200000 aksjer på 1,72 når han ikke har aksjer? Kan ikke kjøpe på børsen som folk flest. Det samme gjelder de andre:

targo2

hhv side 58 og 52 fra årsrapporten 2020

Småinvestorene får også muligheten for å delta, men ja jeg er enig i at de i ledelsen som ikke eier aksjer pr nå har vel ikke uten videre rett til å delta? Kanskje noen som kan regelene bedre enn meg her inne da.

Nå har ikke jeg fått lest igjennom. Men de får kanskje ikke heller aksjer dersom den blir fulltegnet av de som eier aksjer.

De kan vel lett hamstre tegningsretter om det legges ut for salg?

Jeg har helt glemt av mine trvx-aksjer som nå er verdt veldig lite i forhold til når jeg kjøpte de - tror jeg får benytte meg av tegningsretten for å snitte ned litt :wink:

1 Like

Vil ikkje all logikk og erfaring med tidligere emisjoner i biotek tilseie at me no framover skal få kurser ned mot emisjonspris på kr 1,72?

Det er jo ikkje akkurat ubetydelig mengde aksjer som skal trykkast opp her…

2 Likes

Ikke logikken, men muligens erfaringen. :slight_smile: Neida, det er en forskjell, ved at denne emisjonen blir gjort med tegningsretter. Dermed er matematikken allerede på plass, så det er ingen logisk grunn til at kursen skal la seg påvirke mer av emisjonen enn den allerede har gjort. Den kan selvfølgelig fortsatt påvirkes av alt mulig annet.

3 Likes

Nei Kallep, ikke nødvendigvis. Det er mye mindre sannsynlighet for det ved en rettet emisjon.

1 Like

Mange har kjøpt aksjen den siste tiden, har lavere innganger og er kortsiktige. Når over 100 millioner nye aksjer er klar til handel skal aksjekursen presses nedover. Ikke minst det er lav omsetning i aksjen uten nyhet. Hvis noen skal komme seg ut må aksjonere bort sine aksjer…

Tviler på at folk deltar i emisjonen for så å lempe de ut til prisen de ga for de uten å regne verdi på tegningsrettene

“erfaringen” du beskriver er jo da eksterne investorer som har deltatt og da fått låne aksjene av healthcap slik at de kan selge aksjene med en gang de har betalt for de. Når alle som deltar i en emisjon har kun ett mål og det er å komme ut snarest mulig så er det ikke rart kursen stuper.

4 Likes

Du må lese hele teksten. Disse aksjene skal investeres igjennom et eierskap av AS, som, har eksisterende aksjer:

2 Likes

Har Erik aksjer når han skal delta i emisjonen eller det blir tildelt en gavepakke på 200000 x 1,72?

Øystein har aksjer. Nå snakket vel han om de i ledelsen som ikke har aksjer, som f.eks Erik.

@skjerm Nå skal han vel bruke 200.000 kr på aksjer, ikke kjøpe 200.000 aksjer

@Buffet På Digman fant jeg faktisk ikke noe på nei, så usikker på om de kan ha glemt å varlse om kjøp via Digman AS før 25. nov eller om han bare prøver seg på en spansk en?

1 Like