Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Eg overførte pengar, men ser eg er for seint ute til å plukke på 0,6x :frowning:

kan komme flere t-retter. 101 mill som er delt ut, og kun 1 mill omsatt. 100 mill retter som ikke har vært handlet.

Så du tror alle skal handles. Hallo, 99% skal selvfølgelig bruke de til å kjøpe aksjer. Eller så hadde de solgt seg ut før ex. dag.

2 Likes

Tror ikke alle skal omsettes, men det er bare 1% av t-rettene som er omsatt, og jeg tror en god del flere skal omsettes.

1 Like

Hvilken strategi har dere som ønsker å øke beholdningen ut av emisjonen?

  • Kjøpe tegningsretter
  • Overtegne
  • Begge

0 stemmegivere

du har ikke valg for å bare tegne med de rettene man allerede har? :stuck_out_tongue:

Nei, da øker øker teknisk sett beholdningen sin, men ikke eierandelen - som var det det jeg egentlig mente;)

Og ikke for å tegne med en del av de man har. :slight_smile:

Jeg har satt opp en formel hvor jeg dytter inn kjøpskursen på tegningsrettene og ser hvor mange jeg må selge for å kunne bruke resterende, og så rundes det ned til jevnt 5000-antall som skal brukes. Akkurat nå står kjøpskursen på 0,69 som betyr at jeg kommer til å selge 74% av mine tegningsretter. Men jeg har fortsatt håp om en vesentlig høyere kurs utover uka, slik at jeg kan selge færre.

Jeg fant ut jeg har 91 tegningsretter til overs… resten er mine :smiley:

Jeg fikk ikke lov å handle t-retter hos nordnet med ask, noen som vet hva jeg må gjøre da?

Det er dessverre ikke mulig å handle t-retter med ASK hos Nordnet, kun selge…

Hvilke alternativer har jeg da?

Selg aksjer slik at du får ut 1,72 ganger antall tegningsretter du har og bruk alle tegningsrettene.

Opprett en aksje- og fondskonto.

I teorien (nesten) kan du også bare kjøpe aksjer :slight_smile:

Kanskje eit dumt spørsmål men må ha svar på det, om ein kjøpe targovax TR til 0.65kr idag kan ein då selge dei i vanlige targovax til feks. 2,5kr etter 16. desember ?

1 Like

TRVX-TR kurs + 1,72 = TRVX kurs
Kjøper du TRVX-TR må du sende akseptskjema innen fristen og betale 1,72 kroner per TRVX-TR for å få TRVX aksjer. TRVX-TR blir verdiløs etter fristen.

1 Like

Dette emnet var oppe tidligere i tråden, og da så det ut til at konklusjonen var at man kunne bruke tegningsretter også fra ASK. «Du eier aksjene»

Gjelder begrensingen også hos andre enn Nordnet? Dette er jo en ganske alvorlig svakhet når så mange selskaper driver med emisjoner.

Tre år og litt til tok det fra du ble medlem til du kom med ditt første innlegg. Det burde vært et eget lurker-badge for slike som dere :smiley:

Som andre skriver, om du kjøper tegningsretter nå for 65 øre kan du tegne deg for aksjer til 1,72 på vps-tjenster og slikt. Summen du da betaler pr TRVX-aksje (som du kan selge etter tegningsperioden) har da kostet deg 1,72+0,65 altså 2,37 pr aksje. Om du selger for > 2,37 har du tjent.

1 Like

Det tar litt tid før man kan handle TRVX-TR på Zero eller ASK hos Nordnet. Men det er ikke noe problem…

2 Likes

Gjelder ikke bare Nordnet. Her er utdrag fra tilsvarende hos Nordea: “Feilmelding Dette papiret kan ikke handles innenfor en Aksjesparekonto grunnet regelverket som myndighetene har bestemt. Vennligst undersøk de reglene som gjelder for Aksjesparekonto (ASK), blant annet bestemmes dette av om selskapet er hjemmehørende innenfor EU/EØS, om det handles på en børs eller markedsplass, og om det er en tegningsrett som skal selges eller kjøpes. Vennligst bruk en vanlige konto for aksjehandel for å handle de papirene som ikke er tillatt innenfor ASK.”