Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Som jeg sa, det ble skikkelige Truseskvetter :slight_smile:

1 Like

Det er de samme som kjøper TR som selger aksjen og derfor blir det en ond sirkel, bare vent når dette snur. Da får vi et skikkelig rykk - tipper jeg :thinking:

Og samtidig kjører de enorm leverage med vilje eller uten å tenke på det. Man kan gå fra å ha 10000 aksjer i Targo til 50000 retter, men faller de 10 øre taper man 20-25%. Faller kursen 10 øre er det 5%. På godt og vondt er det veldig høy risk nå. Sikkert mange som har tapt mye siste timene på 60%-fallet.

Noen som vet om overtegning fra eksisterende aksjonærer prioriteres før eller etter garantistene ?

1 Like

Hvis jeg ikke var skremt av alle presentasjonene de har holdt kvartal etter kvartal og trodd på deres ord hadde jeg satt med enormt tapt. Etter siste presentasjonen fra Erik vet jeg ikke nøye hvilke planer har selskapet. Det hjelper ikke å ha bare visjoner…

Tidligere truseskvetter som ikke svetter nå:

1 Like

Garantistene må først trø til hvis de med tegningsretter ikke spiser opp samtlige aksjer i emisjonen. Dette er ikke snakk om å ville kjøpe aksjer, men å måtte kjøpe. Garantien består i at alle aksjer selges.

Får jeg automatisk de aksjene jeg har tegningsrett for? Eller må jeg sende inn noe🤔

Du må betale 1,72 for hver tegningsrett du ønsker å benytte

Du må gå til vps.no og tegne deg

1 Like

Det som er trist er at situasjonen vedvarer etter denne emisjonen, frykten for neste emisjon vil ligge som en demper for videre utvikling av aksjen. Det er kun en løsning ut av uføret og det er å få en partner som kan gi forutsigbarhet og trygghet for finansieringen videre. Så langt er det dessverre lite som tyder på at det vil skje.

Mener du neste emisjon i 2023?

Nje, med 22M/ kvartal i utgifter nå så varer 175M en god stund. Blir nok noen lyse perioder før de er helt der.

1 Like

Håper jeg tar feil, men historien bekrefter den utviklingen.

Hva om noen får sansen for cRNA delen? Burde jo bli høy aktuelle i disse dager skulle jeg tro. Ser ut som RNA vaksiner er kommet for å bli. Ikke minst så trengs det leveringsmekanismen for cRNA og det man allerede vet er at Oncos er godt egnet til denne oppgaven.

Dette er jo noe helt annet en det selskapet fronter og jobber med i dag, men vtaler inngås på pre-klinisk eller ready for launch produkter. For TRVX så er nok pre-klinsik data det som er mest sannsynlig.

I tillegg til dette så får vi oppdatering på MESO. Ting tyder vel på en avtale for denne studien i en eller annen varriant. Kan vi være så uheldige å få litt cash? Tjaaaa, kanskje, kanksje ikke.

Melanom er jo heller ikke så aller verst.

Og hva med Colorectal studien som kommer med data i slutten på året/begynnelsen på neste år.

TG gjennooppstår i nær fremtid.

Innen neste emisjon så er det jo lov å håpe på at selskapet skal prises til noe litt mer enn knapp 500 mill med 180 mill på konto…

9 Likes

Ting kan løsne, men det er påfallende at “best in class” ikke har fått mer respons, så hva kan man da verdsette dette til? “Vi kan ikke gi bort selskapet heller” tydelig at ØS og markedet hadde litt forskjellig oppfatning av prisingen her.

Det er bare å lukke øynene og la dette mini-kræsjet fisle ut. Når det er ferdigspekulert i å selge aksjer for å kjøpe t-retter, for å kjøpe billigere aksjer senere, så er vi i smulere farvann. Da er fakta fortsatt:

  1. Best i class
  2. Et patent som er ettertraktet
  3. Stort potensiale

Bekymringen er selvsagt at de må sende rundt hatten om relativt kort tid igjen, men den tid - den sorg.

2 Likes

Valdi: ja, når emisjonen er gjennomført, og cash er på konto, så har de nok fått så hatten passer for en stund nå. :tophat:

1 Like

Argumentet ditt forutsetter jo at kursen aldri kommer over 2,16. Hvis man har vært med i T frem til nå, så burde en jo se verdien av det som kommer. Og det mener jeg personlig ligger langt over 2,16kr, derfor orker jeg ikke personlig å sitte pal foran megler for å veksle mellom aksjer og t retter. Har man et syn som er litt lengre enn 15 dager så er dette mer eller mindre støy for min del.

Men om alle vil være daytradere så er det opp til deres sak. Risikoen er høy på det også slik som Martins kommenterte over.

3 Likes

Egen sensurert :slight_smile:

Mulig jeg var litt kjapp??

Nja. Er vel bare bekreftelse på at innsidere har mottatt t-retter, ikke at de har benyttet de.
Ref at ØS står oppført med 235k stk, og samtidig har gitt beskjed om at han benytter 200k NOK til tegning (116k aksjer).