Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Kan jo være HealthCap som selger sine tegningsretter hvis ikke de skal være med? Det er jo positivt at andre tar de over og benytter de. Hvis de selger så setter det selvfølgelig en kortsiktig demper på kursen.

Andre som tar over er vel retail, og mindre langsiktige, som da får en inngang på ca. 2,2 og som da vil være en mostand senere. Det beste er om HC hadde vært med, noe de ikke ser ut til å være.

Hvordan vet du at ikke de 200k til ØS kommer i tillegg til de tegningsrettene han allerede har privat?

Se PM fra T nå. ØS tegner 120k aksjer, dvs. ca. 200k NOK. Har nok solgt de øvrige T-rettene.

Da skulle vel det salget også vært med i meldingen, super baisser du

2 Likes

what a disappointment this whole debacle has turned into. I went into 2021 with such high hopes…

1 Like

Ble sånn denne gangen, ganske logisk syntes jeg og virker ikke som så mange er overrasket her heller. Er vel uansett ikke kursen i dag folk bryr seg om. Mer kursen etter at resultater er kommet.

?
Det er vel ikke baiss. ØS tegner ikke for mer enn 200k NOK. Ref tidligere meldinger fra T.
Om han ikke har solgt vil han selge. Alternativt la de utløpe eller overføre til f.eks EW som ikke har noen t-retter, og som også skulle tegne for 200k NOK.

Da har jeg omsider fått gjort meg ferdig med akkurat dette. Tok noen timer, men har nå hele beholdningen i tegningsretter til en inngangspris 20 øre lavere enn om jeg hadde sittet i ro med de opprinnelige aksjene. Oppfordrer alle langsiktige til å gjøre det samme så får vi hjulpet de som sitter med tegningsretter de ikke ønsker å beholde. Det er for meg opplagt at det er det som trekker kursen ned nå. 5 millioner TR omsatt vs 2mill aksjer og arbitrasjen har vært åpen hele dagen.

2 Likes

Hvilken dato er fristen for å benytte seg av tegningsrettighetene? Og hvilken dato kommer alle de nye aksjene i omløp?

1 Like

14/12 kl16,30

1 Like

Og hvilken dato blir de nye aksjene tilgjengelig?

I føljetongen av mindre intelligente spørsmål som har vært stilt ila dagen, kommer jeg nå med mitt eget tilskudd:

Kan man bestille nye aksjer i flere omganger, eller låses man når skjema er submitted på vps?

Gitt at jeg plutselig ekspress-arver ei rik tante kan muligheten for å overtegne seg ytterligere presentere seg, da er det kjedelig hvis bordet låser.

Da ville jeg ringt DnB 915 04 800.

2 Likes

EDIT: Bare glem det, var altfor trøtt til å tenke
:full_moon_with_face::full_moon_with_face:

Hvad er tidshorisonten for godkendelse af kræftmedicin og indtægter?

For en som har sittet på gjerdet å ventet på en inngang, er det ennå mer nedside i Targovax? Vurderer å kjøpe 100-200k aksjer, med horisont på 12-24 måneder. Noen meninger?

1 Like

Da sluttet vi altså på en kurs på aksjen på kr. 2,39 og 0,42 på tegningsrettene. Det aller mest sprø er at markedet med dette muliggjør arbitrasje på 25 øre og vel ikke på noe tidspunkt gjennom dagen på mindre enn 10 øre. Det nest mest sprø er at dette er hva markedet da verdsetter Tragovax til:

Kurs Antall aksjer MCAP EV (MCAP minus 187 mill cash)
Aksje kr. 2,39 188 mill 450 mill 263 mill
T-rett kr. 0,42 188 mill 403 mill 216 mill

Dagen før emisjonen ble annonsert, så priset markedet Targo slik:

Kurs Antall aksjer MCAP EV (MCAP minus 37 mill cash)
Aksje kr. 5,55 86 mill 477 mill 440 mill

Markedet i dag priser altså verdiene som ligger i Targovax eks. cash til omslag halvparten av hva det gjorde for tre uker siden. Og når de nå er garantert cash til nettopp å gjennomføre de planene som skal kunne synliggjøre disse verdiene, så mener jeg det er …attraktivt…

14 Likes

Er nok en mulighet for kurs helt ned i 1,7-sjiktet om aksjonærene fortsetter i samme tralten.

Ikke gitt at vi skal helt ned dit, men mtp den siste mnd så kan det ikke utelukkes.

På lengre sikt er en MCAP på 350mnok som den kursen tilsier ekstremt lav, gitt en cashbeholdning på ca 170-180 mnok.