Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Svaret er vel stort sett ja på det. I tillegg er jo TR “giret” herifra til helvete.

Pros:
TR er billigere enn aksjen.
En positiv nyhet/sentiment kan jo dra TR veldig mye (siden de er satangiret), og det et ikke som om jeg utelukker å selge de dersom de stiger.

Cons:
TR kan bli verdiløse.

Greit bet imo.

4 Likes

Ja, nå er de satan-giret. Om man kjøpte retter i går har man allerede tapt 50% på det i dag. Ganske heftig. Og de er da dobbelt så giret nå som i går 1-10.

2 Likes

Takk for svar (begge 2). Ser ut som vi skal under 0.2000 på TR og 2.000 på aksjene så avventer litt. Men er klar for litt desember-spenning :slight_smile:

1 Like

Men vi som liker biotech liker vel risiko, nå kan man kjøre en 10x giring på at Targo går opp herfra de neste ukene :stuck_out_tongue:

3 Likes

Fascinerende kursutvikling.

Agree…but lets be honest, not unexpected for Oslo børs…

Its kind of like a bad dream…but one that you have during the day…and every day…

vurderer inngang i trvx igjen men her er det jo bare og vente er det ikke d og se hvor lavt kursen går og bare kjøpe aksjen trvx enn å kjøpe tegningsretter???

1 Like

Tror som du at her kan det plutselig skje noe som gir en heftig rekyl

2 Likes

godt å se at d er optimisteri hær i en aksje som er rævkjært.

rævkjørt

1 Like

Stikkordet er at det er aksjen som er r*vkjørt, ikke selskapet.

2 Likes

ja er enig i d;-) uansett er d ikke mye stas å ha denne aksjen nå gitt når man har ingang på 8,38

1 Like

Er det ikke litt stas når du tenker på at du ikke blir utvannet i emisjonen? :sweat_smile:

5 Likes

Tok selv en liten bunke med TRVXTR på 0.1740. Selger om den mot formodning ca. dobles - tegner meg for antallet hvis ikke. Litt julespenning :slight_smile:

2 Likes

Jeg har også kjøpt endel T-retter under 0,2. Disse har jeg tenkt å benytte, total kostpris på de aksjene blir da ca 1,90. Det kan bli en veldig god investering.

3 Likes

Ja. Snittpris på ca. 1,90 er ikke dumt. Markedet kan fort nok prise den under emi men så er det fortsatt ca. kun 10% fall og ingenting stopper deg fra å snitte ytterligere ned om så skjer. Så er det den lille jokeren at “noe positivt” skjer i mellomtiden her. Et interessant bet egentlig :slight_smile:

5 Likes

I følge DNB så kan du kun selge tegningsretter fra en aksjesparekonto ,ikke kjøpe.
Kan dette være med på å skape dagens resultat / kurs?

1 Like

Spurte min bank om det samme. Tegningsrettene kjøpes og havner på vanlig aksjekonto (ikke på ASK-konto), og når du realiserer disse i aksjer så havner aksjene også utenom ASK. Men om du flytter aksjene over i ASK med én gang de er på “konto” så går det i orden.

1 Like

virker komplisert og kan jo være en av grunnene til den lave kursen.
kan en i tillegg ende opp med en større del av kapitalen på ASK hvor de blir bundet opp ?..kan ikke selge uten videre uten at det skattemessige kommer inn i bildet.

Må vel sitte på store poster for å gå den veien når det er så enkelt å selge

1 Like

Der var alt klappet og klart for min del,
bestilling er sendt og min posisjon forsvart
Hva som skjer med kursen i det korte bildet får de som ‘fin-tuner’ sin inngang holde på med fremover, ikke så mye å hente lengre (om noen ser på utgang er det sørgelig sent)
Selskapet er og blir ‘‘konkurspriset’’ etter en feilet avtalesituasjon - det skal godt gjøres om ikke tåka vil lette utpå nyåret :crystal_ball:

4 Likes