Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Nærmer meg samme konklusjon. Sitter bare å vurderer om det er vits å overtegne i det hele tatt mtp førsteretten til garantister.

Jeg kan ikke se dette i min bank (DNB) - der står tegningsrettene direkte listet på ASK kontoen.

Sorry - svaret skulle vært til @anon13721814

Selv synes jeg og har kommentert det noen ganger her inne at Targovax har ikke akkurat vært en gull investering de seneste årene.
Nå er man på en pris som er historisk og kjøper selv retter, her vil det med rimelig stor grad av sikkerhet bli noe å hente framover, enten en kortsiktig rekyl på rettene eller kursmessig etter at denne støyen har lagt seg.

Targovax er teppebombet for å si det forsiktig.

3 Likes

For øvrig tror jeg kursnedgangen også er ganske typisk for biotek (selv om det i dette tilfellet nok er knyttet opp mot garantistene sin rolle).

Den typiske utviklingen er da:

  • Dårlige nyheter → kursnedgang
  • Ingen (“manglende”) nyheter - > kursnedgang
  • Gode nyheter (fakta) → kursnedgang (kortsiktig gevinstsikring) - ofte etter kortvarig kursoppgang (@helme5)
  • Gode nyheter (forhåpninger/muligheter) - kraftig kursoppgang etterfulgt av kursnedgang påfølgende dager (gevinstsikring)

Det eneste som virker å gi solid og ikke minst stabil kursoppgang er store avtaler med penger.

8 Likes

Har kjøpt en del retter i tilfelle noe skjer oppover.

Om eg tegner får vi se når den tid kommer.

Hva tilsvarer kurs nå inforohld til pris retter nå?

Snaut 1,90

ja, rundt der 1,9 til 2

Skulle nesten tro at det er en “hostile takeover” på gang i T :ghost:spanking delux

Nope, det er nok bare en helt normal fuckover :+1:

3 Likes

Jeg vet egentlig bare det som banken min fortalte meg. De tegningsrettene jeg fikk tildelt på bakgrunn av antall aksjer jeg hadde står på ASK. Men skal jeg kjøpe nye så havner disse på normal aksjekonto.

1 Like

Ja, det har du nok rett i - leste ikke innlegget ditt godt nok. Jeg ser nå at du refererte til tegningsrettene du kjøper, og ikke de du allerede har fått tildelt. Sorry :pray:

1 Like

Det er mye å lære av innsider+ listene nå, ikke at jeg skal reklamere for dem, men da får man i hvert fall slippe spekulasjoner på hvem som gjør hva. Full oversikt over alle handler over 100k og topp 50-posisjonene med 3 dagers forsinkelse.

Men de har ikke tegningsrettene dessverre.

1 Like

Man skulle tro at man fikk karmapoeng ved å investere i kreftforskning. Men aksjonærene blir rævpult så til de grader.

2 Likes

rlinz - ja må siges at være meget korrekt opfattet, selv om dit punkt 3 nok først går lidt op, inden gevinstsikringen.

Der er kommet et leje hvor folk er noget opgivende, forståeligt nok - for uagtet at der samlet er kommet gode resultater, så er troen på selskabet næsten i bund hos rigtigt mange.

Selv har jeg rimelig tilfreds med måden denne emission er gjort på, men været lidt ærgerligt over at garantisterne har førsteret og ikke de nuværende aktieejere omkring overtegning.
Det kan selvsagt umiddelbart løses ved at købe TR, men det giver jo en vis pengebinding.
Kursen fald har desværre IKKE overrasket mig da det er den helt klare tendens, men det gør mig stadig ærgerligt at den er faldet så meget.

Lidt positivt, men så dratter kursen vel… - never mind, men da der IKKE endnu er givet melding vedr. mOS i Mesothelioma, så er vi nu nærmere 25 mdr. end 24 mdr. hvis vi runder decimaltallet af. :slight_smile:

01.12.2021
Pasient Tid (mdr.) mOS min mOS max
1 1,8
2 8,9
3 14,8
4 20,2
5 29,0 24,6 Lever
6 29,9 Har levet i min. 29 ,9 måneder.
7 29,9 Har levet i min. 29 ,9 måneder.
8 29,9 25

Så PT er resultatet jo ganske fornemt, og flere har overlevet tæt på 30 måneder (det vides ikke om patient 6 og 7 lever endnu) - men sikkert er det at patient 5 lever.
Så hvis vi skal helt op på de 25, så skal denne patient gerne overleve julen med (mener det er omkring 26 dec.) - men selvsagt gerne meget længere…!

Fik nu kommet lidt rundt og sikret kapitalen til indfrielsen af mine TR - inkl. de ekstra jeg købte på 0,18(???) for at hugge lidt fra garantisterne :-),

1 Like

Kanksje et dumt , men relevant spørsmål…

Blir det ikke litt “krise” hvis kursen havner under TR på 1.72 iløpet av tegningsperioden?

Da vil vel folk flest (tatt volum og kurs i betraktning) handle over børs istedenfor å tegne, så må garantistene slå til med potesielt mange mill aksjer som ikke nødvendigvis er langsiktige.

3 Likes

I følge EW i podcast 196 fra Radforsk så er det resultatet fra ett eller begge av disse 2 studiene ??? som langt på vei vil avgjøre veien videre:

Canada

Australia

2 Likes

Sinnsykt å vente til 2025 for den australske skal bli ferdig da i tilfelle.

1 Like

Det er jo noen interessante observasjoner her:
Idag kl 15.25 så har det blitt omsatt for kr 4,33 mill i TRVX aksjer
Det har blitt omsatt for kr 2,1 mill i tegningsretter
Det betyr med en snittpris på 2,10 for aksjene at det har blitt omsatt 2.050.000 aksjer
For TRVXT og en pris på 0,25 per tegningsrett så har det blitt omsatt 6.900.000 retter til å kjøpe aksjer (alle tall i cirka).
Det må vel bety at noen posisjonerer seg noe kraftig? Det er vel ingen som har null tro på selskapet som kjøper tegningsretter - de har jo en sluttdato.

1 Like

Det finnes noen som tar mye t-retter ja…

1 Like