Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Enig i det. Tar forbehold med mine ??? om at det er andre studier han viser til (ca etter 35 min). Men han sier ett i A og ett i C.

2 Likes

Er vel en sjanse for at endel forsøker seg på en trade i t-rettene uten intensjon om å benytte de, og at det driver volumet opp (og prisen ned).

2 Likes

Det er den kanadiske som gjelder

2 Likes

Nja, tror det er todelt.
Opplagt at noen selger mest sannsynlig t rettene om kursen dobles, gjør den ikke det tegner man eller tar et tap.

Foreløpig har det vært en total kollaps i både kurs og t retter, så får vi se hvordan det utvikler seg framover.

1 Like

Han nevner begge uten noen preferanse slik jeg oppfattet det, men den i C har kanskje noe å vise til i løpet av neste år. Medio 2022/Q3.

1 Like

Ja, men AZ med durva og chemo startet nylig med phIII rekrutering ( de tok ikke hensyn til bms og Soc) mens kanadiske med keytruda og chemo leses ut “snart” og kommer til å gruse bms i 1l meso . Skulle ønske de hang seg på / satset på ny SOC istedenfor å vente på svar…

1 Like

Definitely a risk the way things are looking right now.

Also the notion of small investors defending their ownership position is a ridiculous notion if you ask me. Unless you are a top 50 or top 100 owner it doesnt really matter, and in that case, you would probably be asked to be in an accelerated book building anyway. For us vanlig folk, just buy afterwards when the price goes down to the issue price or below, which it inevitably does.

This long drawn out, announce two weeks before the price is set, add a 35% discount on the back of a massive sell off based on the announcement two weeks prior, then a continued 10%+ drop throughout the process until the shares drop to the issue price of the new shares is just doing my head in.

Sorry for the rant, just upset at myself for not selling all my shares on the first day after the annoucement weeks ago, or at least not dumping my t-retter as soon as i could…

3 Likes

Tror det er viktigere å se på antallet enn kroneverdi av tegningsrettene nå. 12 millioner tegningsretter omsatt i dag (kl 1615) og 5.5mill i går. Alle som vet de ikke vil tegne må få slippe ut. Hvis verken Healthcap eller Radforsk kommer til å benytte sine retter så må vi nok langt over 20 millioner retter omsatt før salgstrykket letter.

1 Like

Well, as you know - hindsight is an exact science :roll_eyes:

I guess that the group of shareholders thinking the same as you is considerable, even though that probably doesn’t provide any comfort.

2 Likes

Hindsight and backtrading are wonderful things :slight_smile:

No need to say you’re sorry.

Selv tenkte jeg opprinnelig at aksjeprisen ville gå ned til prisen under emisjon, men kloke holder her overbeviste meg om det motsatte og jeg kjøpte aksjer. Var vel ikke så lurt.

Men siden det egentlig ikke er så mye rasjonalitet i kursnedgangen kan man snu på det og spørre om prisen for retter vil gå opp nærmere fristen?

1 Like

Eg hadde trodd et finansiert targo skulle være mer verdt enn et blakk selskap.

Så m-cap på 390 mill virker for lavt - inkl nye aksjer.

Forhåpentlig blir det stigning utover 2022, så en kan komme break-Even.

Dog skal eg da selge faen så fort :wink:

Det er ingenting rasjonelt med aksjekursen i dag vs før emisjonen ble annonsert. All logikk tilsier at vi skal opp til 3 -3.6 kr ikke lenge etter emisjonen er ferdig. Tar derfor sjansen på å kjøpe retter og delta i emisjonen.

Har forøvrig solgt alle aksjer og byttet de ut med retter.

1 Like

Der ligger vel muligens noe av forklaringen…

1 Like

Grunnen til salget av aksjer og kjøp av tegningsrettigheter er den vedvarende arbitrasjen. Tjente ca 0.25 kr/aksje på å bytte.

1 Like

Ja… når alle gjør det sier det seg jo selv at kursen stuper.

2 Likes

Minner meg litt om den klassiske vitsen der en mann på motorveien hører advarsel på radioen om at det er en bil på motorveien i feil kjøreretning, hvorpå han sier :

“Bare én bil? Det er jo hundrevis av dem.”

1 Like

Da skulle jo i grunnen verdien av tegningsretter utlignet seg med aksjekursen på grunn av etterspørsel etter tegningsrettigheter. Så ser ikke det som grunnen.

1 Like

Det ligger vel i markedets natur at man stort sett alltid forsøker å maksimere egne verdier, og derfor forsøker man å foreta seg det man tror andre vil gjøre før alle andre gjør det, og da blir det ofte slik?

2 Likes

På ett eller annet tidspunkt så skal alle ta exit i T - de fleste om ikke annet - så jeg skjønner egentlig ikke dette rasjonalet om å selge aksjer for å kjøpe rettigheter dersom horisonten fortsatt er relativt lang. Ser bort fra skatt og kontanter, men likevel.

2 Likes