Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

2 grunner til å selge aksjer for å kjøpe rettigheter:

Realisering av tap for å få dette med på skattemelding 2021.
Arbitrasje, man selger aksjen for f.eks 2.4 kr/aksje og kjøper retter for 0.3 kr/tegningsrettighet = 2.02 kr/aksje. Forskjellen blir 0.38 kr/aksje.

1 Like

Et tips i Targovax er å se på bevisene folk har for det de sier.
Spekulasjoner kan man overse, de har aldri noen nytte.

Det var ingen her som jeg så som sa at aksjen skulle opp i denne perioden her.

Jeg sa den skulle opp før tegningsrettene kom, og ned etter at de kom. Noe mer kunne man ikke tenke seg til i forkant. Jeg sa også at pris under tegningsperioden kunne man ikke vite, men ramset opp alle interessenter.

Uansett er man selv ansvarlig for avgjørelsene man tar i aksjemarkedet, som du har fått oppleve nå.

De fleste på forum er i overkant positive, da man som oftest egentlig bare gjentar hvorfor man selv eier aksjen, eller ikke eier den. Men bildet er alltid mye større enn det.

Derfor, hør gjerne på de på forumet. De har ofte mye kunnskap om detaljer man ikke finner andre steder, men forutsi kursutvikling selv basert på egen analyse. Ikke ta valg om kjøp og salg basert på hva vi synes. Heller basert på kildene man viser til, som regnskapet f.eks.

Ingen kan forutsi kursutvikling i det korte bildet. Hadde noen her kunnet det ville de vært milliardærer og ikke sittet her.

I perioden hvor Targo har falt fra 20kr/aksje til 2,1kr/aksje (uten å regne med retter/tegning) har jeg totalt ca. 160% avkastning på aksjen. Det er fordi jeg forholder meg til fakta man kan lese og forstå selv i regnskapet og progresjon sammenliknet med det som ble lovet før, og bare har investert i Targo ut ifra egen strategi.

4 Likes

Du glemmer vel her at det finnes to grupperinger som ikke nødvendigvis har samme målsetting.

Begge disse er sikkert desillusjonerte pga det store kursfallet. Den ene selger aksjer for å billige t-retter og spare/tjene noen kroner, mens den andre er desperate på å selge t-retter før de blir verdiløse (og har ikke planer om å øke). Om den siste grupperingen samtidig er desperate på å selge aksjene før de er verdiløse, så har vi det gående.

Med en slik situasjon utligner ikke dette seg slik du tenker.

Det er bare gamble, noen får rett og andre feil. Jeg lurer på hvem kjøper TRVX aksjer når TRVX-TR + 1,72 kroner er 8%-9% billigere. Og omvendt, hvis folk selger sine TRVX og kjøper TRVX-TR kan de tjene 8%-9%. Selv om det er ennå ikke oppdaget og utviklet fungerende spåkule kan man bruke litt tid og tenke.

samme hær om jeg kommer meg i pluss så selger jeg dritten så fort som faen;-)

hva er den egentlige årsaken til dette årslange kursfallet til TRVX med best in class resultater og ypperligge resultater.
Hvorfor henger hodet ned og all denne pesimismen som aldri tar slutt?

Hvorfor TRVX??

Selskap med “svina gode” resultater, nytt fremmed forskningsfelt , ny sjef med vett , insjiativ osv osv

Hvor ligger årsaken??

1 Like

Antall pasienter og uløst finansiering tenker jeg

Kjøp- eller salgsanledning?

Ingen rette eller feil svar her, men man kan jo spørre seg selv om man ser en viss grad av overreaksjon her? :face_with_raised_eyebrow:

5 Likes

Manglende evner/villighet til å kapitalisere eller gjennomføre best in class resultater og ikke minst det å sette igang tiltakene som kommuniseres.

TG (pancreas → folfirinox er kun egnet for superhelter, Kina tar evigheter, Akademiske studier som omtales lanseres “aldri”).

Meso med Merck og FPD ble utsatt, oncos med n100 og midlertidig markedsgodkjennelse i refractory melanoma ble ikke aktuelt for FDA lilevel…

De har på mange måter kommet lenger unna mål med kandidatene sine og dette gjenspeiles i kursen.

Men… Hvis ny CEO faktisk klarer å holde ord og levere TG nyheter, lansere Oncos partnere for riktig kombo og få igang cRNA iløpet av 2022, så vil jeg tro at kursen ligger langt høyere enn 2,-kr… Da kan selskape jobbe mot dedikerte mål, istedenfor å kommunisere planer som til nå ikke har blitt gjennomført

2 Likes

Hvis man lurer på hvordan det har vært mulig å tolke situasjonen bear osv, så ga jeg svaret når emisjonen kom. Bare å lese innlegget igjen.

Så kan det selvfølgelig snu opp i morgen hvis folk er ferdige med å selge, man vet jo aldri.

4 Likes

Ta frem 3-års-chartet, se på 16. mars til 4. mai 2020, pust rolig, kryss fingrene. :slight_smile:

1 Like

Ja for det var jo en utvikling som skyldtes selskapet alene, og ingen andre ting i verden.

2 Likes

Jeg prøver å gi folk illusjoner og smertelindring. Ikke forstyrr. :laughing:

4 Likes

Ble slaktet og kalt baiser og ene og det andre når jeg før forrige kvartal antydet hva som måtte komme her. Tippet EMI på 3-4 kr, resultatet ble jo enda verre enn jeg hadde forestilt meg. At de klarte å fucke det til på denne måten er bare tragisk for aksjonærene for å si det mildt. EMI ble drepen kursmessig både før og etter den ble satt og måten det ble gjort på da…

6 Likes

Et stykke frem i tid, men kanskje foreligger det resultater før den tid.
Spennende å se hva Abiprot og Oncos plattformen utretter sammen.



Etter uttaleser ifra EW. Den siste tid har vi også igjen fått bekreftet at Oncos er en validert og god vektor for andre terapier.

Det virker som Oblique også har kontroll på sin forskning, etter uttalelser ifra Q3 rapporten deres som kom for en uke siden:


Det foreligger triggere for TRVX den nærmeste tid og noen er vi klar over, men at det er noen vi enda ikke vet om tror jeg også kan komme.

8 Likes

I og med at aksjer selges så er det jo aksjonærene selv som velger dette.
Muligens kombinert med short og et bemerkelsesverdig lavt kjøpspress som har fulgt aksjen i lang tid :relaxed:

1 Like

Likevel bra at aksjonærene i Targovax ikke er som aksjonærene i PoLight.

Minikontrakt ga børsfestMinikontrakt ga børsfestMinikontrakt ga børsfest

4 Likes

Om så Targovax fikk til “verdens beste partneravtale” så hadde jeg ikke blitt sjokkert om kursen åpnet ned den dagen.

8 Likes

Er emisjonsaksjene kommet inn? Vil kjøpe meg inn igjen her men tolmodigheten har lønnet seg så langt

Det som er merkelig er hvor raskt kursen har dundret nedover hvor vi i dag endte på 2,06 , samtidig er jo tegningsperioden frem til 14 des…

1 Like