Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Godt poeng. Jeg tenkte mer på retail.

1 Like

Vi har vel også mange som bruker teknisk analyse slavisk, det har jo klart vist salgssignal fra tegningsrettene kom inn.

1 Like

Tegningsrettene blir verdiløse om de ikke brukes. Hvis det er 20-40 millioner av dem som eierne av dem ikke har lyst/mulighet til å bruke så må de gi solid rabatt i forhold til aksjen. Realiteten er at selskapet må finne 175millioner i markedet, enten i form av frivillige eiere av tegningsretter, eller ved hjelp av garantistene.

De har funnet pengene, at aksjonærene selger aksjer i et selskap slik at det er verdt mindre nå enn før økonomien var sikret er problemet her.

1 Like

Men hypen er jo selg aksjer, kjøp tegningsrettigheter. Da må det samtidig gjøres en totalvurdering av hvordan posisjonen balanseres til slutt etter at man evt har solgt/brukt rettighetene. Herunder vurdering av skatt, exit og tidspunkt for exit. Nesten umulig å forholde seg til som en slags allmengyldig tilnærming.

1 Like

Var litt uklar der. Selskapet får 175 mill, ja, men for aksjonærene er garantistene er bare en garantert mellomfinansiering. TRVX tickeren må finne kjøpere til 101,7 mill aksjer så om ingen vil kjøpe rettene så må markedet finne ut hva som er billig nok.

1 Like

Vi får trøste oss med at alle som selger aksjer for å kjøpe TR er med på å putte penger inn i selskapet direkte. Om disse er long så er det bra da vi får minst mulig EMI aksjer på hendene til garantister som fort kan mistenkes for å ikke være så veldig long :slight_smile:

4 Likes

‘Hypen’ fra meg er basert på at nok tegningsretter må bytte hender før salgspresset avtar og samtidig gir det en nedsidebeskyttelse å eie tegninsretter vs aksjer, selv om tapet oppleves stort allerede nå.

Jeg har ikke tenkt mye på skatteeffekt i dette. På grunn av reglene for aksjesparekontoer solgte jeg aksjene jeg hadde på aksjesparekonto og kjøpte tilsvarende TR på en vanlig aksjekonto. Planlegger å flytte aksjene inn på aksjesparekonto så fort jeg får dem.

1 Like

:+1:

1 Like

Ser man hva som har skjedd til nå er det bare å tenke seg at veien fremover er det mørkeste alternativet.

  1. Største eiere forsvarer ikke sin posisjon
  2. Mange hopper på t-retter som julebets og er klare for salg ved oppgang
  3. Oppgangen kommer ikke og julebetsa går i dass og ingen av de blir tegnet
  4. T-rettene fylles av tresko som vil hjem til nyttår

Ser vi ingen handling fra selskapets side den neste uken for å få gjennomført en emisjon i penga (bare litt), vil jeg kalle det kritikkverdig, da det sannsynliggjør scenariet skissert over.

I praksis har det vært helt dødt siden før sommeren hva angår informasjon.

Avtalen som bør kunne dras i land er noe sammenlignet med nykode sin ferske (min spekulasjon), men kommunikasjon fra Targovax gjør at det fortsatt er utsatt, og mer komplisert melanomstudie som treffer investorer.

Et finansielt vaklende selskap ved forhandlingsbordet er vi ikke tjent med, men kursen kjøres ned grunnet manglende avtale. Catch 22.

Produktet er så bra at det fortjener sterk eierstruktur og godt lederskap, og når alle rundt har klampen i bånn må vi ha det også. Det er et kjempestort potensiale her som blir hindret av kortsiktighet, volatilitet og dårlig kommunikasjon.

Selv en tålmodig sjel får testet seg i disse dager.

6 Likes

Ja Radforsk ser jo nå utmerket hva som skjer med selskapene sine når det må hentes penger. Kanskje Radforsk små endre litt på strategien sin å bidra selv når det går til helvete med selskapene de har startet. Er flere Radforsk selskaper i løypa som trenger snarlig kapital.

1 Like

Eller at selskapene må holde det de lover når de starter å hente kapital, og ikke forsinke planen 5 år + på veien dit. Da går det nok bedre med dem :stuck_out_tongue:

3 Likes

det er vel noe i ordtaket “gode nyheter er dårlige nyheter”.
Ser en på denne tråden så er der ihvertfall ingen tvil , det negative styrer.

Men også her , dersom lykka vil det så råder de samme “lovene”

Panikk når verdiene faller
Panikk når verdiene øker (og en må kaste seg rundt og kjøpe)
Kommer der snart en utløsende faktor?

Men vi trives vist best med å fokusere på det negative og det som var og ikke alt som er oppnådd og den spennende tiden vi går inn i

1 Like

Jeg har kjøpt ekstra tegningsretter.
Ser på det som en gamble med nedsideforsikring, og en opsjon på aksjer som jeg først trenger å ta beslutning på etter at situasjonen med omicron er mer avklart.

MicMic. Som scenariet skissert ovenfor.

1 Like

Det gjør de…
MEN: Hvorfor ikke heller selge aksjene sine og tegne for tilsvarende TR istedet dersom man absolutt ikke vil øke antallet aksjer? Det er meget spesielt at arbitrasjemuligheten vedvarer så lenge.

3 Likes

Hvordan vet du at største eier ikke forsvarer sin posisjon. Tror du har rett, men hvordan vet du det?

De har muligens et eller annet i statuttene som sier noe om at de kun er med i etableringsfasen av selskaper de investerer i. Det betyr at de ikke blir med fordi de ikke tror på TRVX, men fordi de ikke kan være med? De har ikke solgt nok TR til å komme under 5% grensen ennå.

“Takk” vet muligens noe som ikke jeg har fått med meg?

Når det gjelder TR og volum så dabbet det skikkelig av idag. Det kan tyde på at de som vil ut nærmer seg slutten. Håper vi da kan få en liten rekyl neste uke???

Husk at vi var på kr 3,20 på fredag og fallet startet først på mandag og tiltok kraftig på tirsdag når “småsparerne” begynte å veksle TRVX med TR-TRVX.

1 Like

Så lenge det er TR til salgs vil det holde Trvx kursen i sjakk.
Skulle etterspørselen etter TR gå bananas vil flere velge å kjøpe aksjer. Økt etterspørsel på begge presser kursen oppover.

Men, jeg tror ikke det vil skje. Det roer seg nok når tegningsperioden er over.

Enig i det, men synes aksjen virker litt klar til å ta av. TR hindrer dette som du sier. Det positive er at det ligger en del store volum ned mot kr 2 og skal ikke så mye til før den stikker oppover.

Profit. Trodde jeg hadde formulert meg slik at det ble forstått som en skissering av det mørkeste alternativet for veien fremover. Sannsynligheten for dette er ikke noe jeg vet noe om.

Jeg har, som ytret i tidligere innlegg, vært ganske usikker på hvordan jeg skulle løse denne perioden. Foreløpig har Targovax vært mer passive enn jeg forventet. Som en konsekvens av det har jeg fanget denne fallende kniven. Økt gradvis gjennom siste tiden.

I tillegg har jeg delt noen av tankene rundt hva jeg liker og ser som muligheter og er åpen for konstruktiv diskusjon rundt dette.

Jeg håper den kommende uken blir langt hyggeligere for alle. Det hadde vært vel fortjent.

3 Likes