Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

ok, da misforstod jeg deg, sorry :grinning: Ja, la oss håpe kommende uke blir bedre. Hadde vært greid å stabilisere aksjen på rundt kr 3 får det smeller til med nyheter etterhvert.

2 Likes

Eg hadde litt dialog med Torbjørn Furuseth før han forlot skuta. Der spurte eg om oppfølging av Mesotheliom-data og her er svaret eg fekk:

Det hadde jo vore kjekt om me fekk publisert disse data i løpet av neste veke. Då kan jo kursen fort bli ein anna enn den me ser i dag.

10 Likes

HC har lagt et visst press på TRVXT siste dagene med sitt salg (går utfra at det gikk over børs - kan selvsagt være i andre kanaler). Vanskelig å si om de nå er ferdig og skal tegne for resten eller om resten av TR’ene faktisk skal ut. Det vil dagen i dag samt starten av neste uke gi svar på…

Dette er to forskjellige patenter, men er det egentlig det ?




Kommet fler nye punkter og svar i dette patentet, kanskje er dette grunnen for forsinkelsen ? :thinking:

https://register.epo.org/application?number=EP20717701

virker det som at vi kanskje innen kort tid får et svar og et nytt innvilget patent ?:crossed_fingers:

4 Likes

Det var bar ca 5mill omsatt igår så hvis de solgte 9,5mill aksjer igår så kan det ikke ha vært over børs. Jeg håper fortsatt på at det er en “ekspertinvestor” som er på vei inn og har overtatt HC sine TR.

Forøvrig lite volum i TR nå og vekslingen er ikke så lett lenger.

1 Like

Er det noe info ute om radforsk skal bruke sine?

1 Like

Det flagges fordi de har kysset 10% grensen, ikke fordi de er insidere. Så hele handelen må ikke ha skjedd i går.

2 Likes

Det er mye negative tanker ute og går nå og det skjønner jeg etter at kursen har kollapset og mange har et stort papirtap. Jeg er en av de og er en forholdsvis stor aksjonær. Jeg skal forsvare min posisjon og har til og med vært så dom og kjøpt noen ekstra tegningsretter så det blir enda større eierandel :thinking:

Mange kommer nå med de mørkeste alternativene som blir lagt ut her. Hva med å tenke litt positivt og høre på hva EW sier. De har kjørt denne emisjonen etter en nøye vurdering av ledelsen, styret og rådgivere. ØS sa på siste presentasjon at dette var beste løsning pr. dd. EW sier de nærmer seg en avklaring på partner som de har jobbet knallhardt med siden i høst (mange hadde de jobbet med). EW sier at de jobber med å få ekspertinvestorer inn i aksjen. Kan alt dette tyde på at de har blitt presset til å gjennomføre denne emisjonen. Ekspertinvestoren/BP vil inn billig. De overtar nå store deler av selskapet på billigsalg. Kjøper TR av HC. Kjøper TR i markedet. Kjøper ut garantistene hvis de får aksjer. Plutselig så kan de eie kanskje 60-70mill aksjer og 30% av selskapet til kr 2 i snitt. For en gavepakke for noen som har tro på TRVX og vil satse og samarbeide videre.

Bare en tanke fra min side i alt det negative :muscle:

17 Likes

Good call. Går tungt inn med tegningsretter her. Tror på opptur når denne børstekniske øvelsen er unnagjort og det igjen kan bli fokus på det fundamentale.

På kurs 2,05 full utvannet med de nye aksjene er altså MC 385 millioner. Hvorav ca 175 mill er cash per dags dato. De kliniske dataene som er genereret er verdt mer enn 200 millioner, det bør være en no-brainer. Dagens lave kurs er et resultat av at HC ikke kunne eller ville delta, slik at rettene har blitt presset ned mot nesten 0, som har dratt med seg aksjen ned pga arbitrasjevinduet er vidåpent.

3 Likes

Min tanke har hele tiden været at pengene skal bruges til at stå stærkere i forhandlingen med partnere. De vil ikke forære det væk, denne emmi var for at beskytte de nuværende aktionærer, regner med når støvet har lagt sig så kommer der et dejligt jævnt flow med news.

1 Like

Ehh, kassa var nesten tom….

Min tanke er at pengene skal brukes til videre forskning/klinisk utvikling.

1 Like

Det er noe med den nærmest paniske holdningen til emisjoner blant spesielt småaksjonærer. Om man er medeier i et selskap som driver med forskning og utvikling av produkter å selge, så burde man ikke være overrasket over at det koster penger å bedrive nettopp forskning og utvikling. Om man vil tjene penger på noe som er ferdigutviklet, så finnes det bedre alternativ.

6 Likes

Ja det skal det forhåbentligt, men det gør også de ikke behøver at lade sig nødsage til at lave dårlige aftaler.

Hva er logikken i at man kun kan selge t-retter med ask, men kan ikke kjøpe t-retter med ask?

2 Likes

Du får ikke utsatt skatteutløsningen dette utgjør på t retter ihht lover som jeg ikke orker å lese meg opp på :slight_smile:

Evt gevint på t retter må du også beskatte i år slik jeg har forstått.

Skulle nesten tro at Targovax hadde tatt opp emisjonsbeløpet i lån i og med at markedet priser selskapet lavere med penger enn uten penger på bok :joy:

3 Likes

totally agree. But gravity is what it is. 100m shares at 1.72, we were always headed there…

1 Like

Det er jo stadig noen som kjøper tildels store aksjeposter (ikke TR) nå, er det noen måte nåværende aksjonærer kan bli r*vkjørte ved ikke å ha aksjer, kun tegningsretter nå i mellomperioden frem til TR faktisk blir omgjort til aksjer?

Med dagens mcap er vi et relativt lett bytte ffor evt. fiendtlige overtakelser, samtidig som det er stor omvelting i eiere hvor flere store, langsiktige har byttet ut aksjer med tegningsretter.

1 Like

Ja, det kan være en risiko hvis kursen skulle sprette opp og mange sitter uten aksjer og uten mulighet for å ta gevinst. Det hadde passet meg helt utmerket. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nå er det jo nesten ikke volum idag da, gått 800 aksjer på nesten 40min. Eneste som selger nå er vel de som fortsatt veksler.