Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Takker. Litt overrasket. Hadde faktisk trodd at det skulle snu her ett eller annet sted. Jeg har skivebom på mine inngangsverdier.

Uten melding så ser det heller ikke ut som det kom noe positivt fra Norges Forskningsråd i går.

Per nå så har forskningsrådet kun meldt om at de starter å offentliggjøre tildelingene. Den kategorien vi mistenker at Targovax har søkt innen er enda ikke offentlig. Dersom selskapet skulle være heldig å få tildelt midler - så antar jeg at de må vente med børsmelding inntil resultatet er offentlig (?)

3 Likes

Da har jeg misforstått. Tolket det slik at selskapet fikk svar i går.

1 Like

Ser for meg at selskapet har fått svar ut i fra korrespondansen - men at de sikkert må vente (dersom positivt utfall) inntil det offentliggjøres hos forskningsrådet

5 Likes

Jeg tipper det var en del uenighet i ledelse med prosessen videre. I oktober i fjor hentet det 75 mil i en liten emisjon med minimal utvanning. Jeg husker ikke helt og har ikke tid å grave i dette, men det var ca. 10%. Helt ok emisjon også noe på overtid hvis du spør meg. Det var tegn at de er i gang med noe som var ganske sannsynlig – mulig partner avtale - og kursen gikk opp ganske kjapt etter det. Jeg bare spekulerer her men det ser ut at de mislykkes og da kom endring i ledelsen fra Juni/Juli tiden. Når T. Furuseth fant noe annet å gjøre var det også signal at vi kan ikke vente noe bombe snart. Da måtte komme emisjon. Vanskelig å si hvorfor denne metoden ble valgt, men de ansvarlige burde fått sparken. Det var nesten «kampen for tilværelse» emisjon med massiv utvanning. Med godt over 50% nye aksjer og anda store kursras må de jobbe virkelig hardt å gjenvinne tillit. Hvor mye tid kjøpte de, 4 kanskje 5 kvartaler? Med fase 2 studie i gang enda mindre?

1 Like

Forutså at det skulle bli ille, men hadde ikke forventet fortrinnsrettet EMI. Tror intensjonen fra selskapet var god men slo litt tilbake på dem pga mange ting som gikk galt og kanskje de ikke har helt og fulle forståelsen for “bevegelsene” i aksjen og aksjonærmassen. Targovax har alltid vært vanskelig å forstå kursmessig. Når alt har sett lyst ut er det ikke som i andre papirer at det plutselig er en dag med høgt volum der det plukkes jevnt oppover. Targovax har alltid vært smekkfull på salg i bøkene og en mur av ordre som vil selge. Dette har jeg aldri forstått rundt selskapet de siste årene. Men så kan man spekulere i det rundt denne striden om patenter osv selv om det selv for meg skulle virke litt for søkt om noen hadde lagt et lokk over kursen siste årene pga denne striden Targovax står oppe i selv om de “leder” så langt. Men alt er også mulig. Fortsatt troen på selskapet in the long run.

5 Likes

Tidligere har jo aksjonærer klaget når det har vært rettet emi. Mange har skrevet etter tidligere emisjoner at det er idiotisk at det ikke har vært fortrinnsrettet. Men når vi nå sitter med fasiten og kan være etterpåkloke så er vel rettet bedre for eksisterne aksjonærer. Denne som skal være den beste, er jo best for nye aksjonærer.

2 Likes

Jeg tenker det må være naturlig å ha en dialog med store eiere som i tillegg har styreplass i et sånt løp. Det at de to største har fått forbli store, og kan agere på denne måten er helt natta. Signaleffekt og kurspåvirkning er ikke bra.

Jeg tenkte, selvfølgelig spytter jeg inn et par kroner, det er jo forventet. Til og med glad for muligheten. Problemet kommer når det dumpes store mengder, og fortrinnet, som kunne blitt selskapets måte å takke for bidraget forsvinner. Samtidig vil det da spøke for tegninsviljen, og garantistene med de korte brillene sitter med en haug med aksjer. Gratulerer.

Fullstendig blodbad og ikke en lyd fra selskapet. Jeg er ikke veldig imponert.

Balanserer innlegget med, fantastisk hovedprodukt og potensiale.

1 Like

fortrinnsemisjon eller rettet emisjon så har kursen i TRVX ALLTID falt ned mot emisjonsnivå …
så også denne gang, selv om det er en krise emisjon vi fikk i fanget
vi og trolig også ledelsen så for seg en finans avtale (med Merck) men fikk seg en smell, Merck så hvordan stoda var finansielt i selskapet og benyttet anledningen til å presse selskapet (min tolkning) - der er vi nå … Merck er der enda og avtale skal overhode ikke utelukkes, men Merck har ‘mørnet’ ledelsen i TRVX til å bøye hodet og frem med ‘‘lanken og lua i den’’
så ikke tap håpet - men det er kostbart å være med på ferden videre og ikke risikofritt som vi vet …

1 Like

Takk, det er jo helt feil - EDW og Ø.S hadde en seanse på nett mandagen etter emisjonen ble lansert
Takk, du mente nåtid ser jeg nå, min feil — > men tror ikke vi skal forvente at de går ut og kommenterer børskursen i disse dager

1 Like

jepp, blir det fasit er det ikke bra i det korte bildet
samtidig har garantistene ikke noe ønske om ‘garantiaksjer’ som de må selge over disk … de har fått sine millioner og går gjerne ut døren uten mere ‘‘arbeid’’

1 Like

Så på den presentasjonen. Her klarte de ikke å skape entusiasme for fremtiden. Se hvem som allerede har tegnet seg - ØS. Smeller fra en som kanskje velger å ikke opprettholde posisjonen.

1 Like

Vel, Modelio garanterer for nesten 35 mill aksjer mot en provisjon på MNOK 4,8. Betalingen for dette bryderiet er jo ikke mye å rope hurra for dersom de faktisk blir sittende med et stort antall aksjer som markedet ikke vil ha uten at prisen fortsatt skal være kraftig rabattert. Har ingen referanser å vise til, men synes det er merkelig at en aktør stiller opp med mer enn 1/3 av garantibeløpet. Så hva er egentlig planen eller formålet med deltakelsen som garantist ? Nyenburgh og andre har vi erfaring med, men ikke en slik aktør. Eller har vi det ?

2 Likes

dette får vi trolig snart svar på … og ja, tror ikke de ønsker å redusere sin inntekt på 4.8 mill med å selge aksjer med tap post emi - men vi får se, jeg slutter heller ikke å bli overrasket
papiret TRVX er pr d.d nærmest konkurspriset med tanke på oppnådde resultater - og vanligvis er resultater det viktigste av alt, hva gikk galt for ledelsen og hvorfor avklares dette trolig først på senhøsten når det klemmer og emisjon må settes

1 Like

Snakket med en bekjent ansatt i et meglerfirma. Modelio var visst kjent kjent som et forholdvis ungt selskap, med lange briller på sine investeringer. Fikk gode skussmål. Uansett, finner ikke mye om dem på overfladisk søk. https://www.modelioequity.com/

10 Likes

Tok ikke vare på tallmaterialet jeg fant, men synes det er sprekt å stille garanti for et beløp som er større en egen kontantbeholdning ved inngangen til inneværende år. Det spørs om det er mulig (og lovlig) uten sidestilte garantier ? Så ja, det kan være at denne aktøren har lange briller. Forhåpentligvis mye lengre enn Nyenburgh sine.

Her er det…kasse/bank MSEK 20 pr 31.12.2020

3 Likes

Markedsfører seg med: 30% average annual growth. Utfra tallene her er veksten over 100% siste tilgjengelig regnskapsår. Med forbehold om jeg leser regnskapstallene korrekt
.

1 Like

Ser det. Imponerende vekst og utvikling. Har verken sett eller hørt et renskrevet transcript etter at ØS ble mutet når han la ut om timing og deltakere, men kan det være denne aktøren han hadde i tankene når han liksom skulle vise til “se hvem som deltar” ?

2 Likes

(Deleted)

2 Likes

Joda, men garantibeløpet utgjør 3X kontanter, og 1/4 av bokført EK. Mye vann har sikkert rent ut i havet siden dess, men likevel. Sprekt og underlig.

3 Likes