Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det skulle tatt seg ut om garantistene tok hele potten. Lite sannsynlig at det finnes kjøpere i markedet med ytterligere 10 øre i rabatt. om det ble konklusjonen. Men joda, jeg ser poenget ditt. Garantistene kan komme seg ut av dette i god behold selv på lave kursnivå. Poenget mitt er at denne aktøren strekker seg bemerkelsesverdig langt i forhold til verdien på egne assets for å delta i det som kan se ut som knappenåler og glansbilder på kort sikt. Så da velger jeg å gripe fatt i et lite halmstrå om at dette er en langsiktig aktør som etterhvert har ambisjon om å ta en større andel i Targovax. Enten direkte, eller i regi på vegne av andre. Uansett, vi slipper å vente mye lenger før svaret kommer.

3 Likes

Ser ut som at MERCK gjør seg klar for delta i emisjonen? :stuck_out_tongue:

Henter 8000 millioner USD i kapital markedet.

5 Likes

Trodde den kassa var utømmelig ? Da fikk vi vel svaret da…Dear Mr Soug, we are sorry to inform you that we are short of cash…

4 Likes

Kjører Merck også fortrinnsrettet, med rasering av kursen og enorm utvanning, for å ivareta aksjonærerene sine? :shushing_face:

2 Likes

De låner gratis penger, de emitterer ikke.

1 Like

Du har nok lest dette litt raskt, de utsteder obligasjoner. Som er det samme som å låne penger, men hvor lånepapirene kan omsettes.

PS @TheObserver man sier faktisk at man emitterer obligasjoner også, ordet er vel synonymt med “å utstede” og det kan man altså gjøre med både aksjer og obligasjoner.

2 Likes

Ja, man henviser til emitteringer innenfor obligasjoner også, men mest brukt er utstede, så tenkte denne var greit innafor siden henvisningen var en fortrinnsrettsemisjon i dette caset. Merck trykker ikke nye aksjer, de finansierer stort sett oppkjøp gjennom lån eller resultat.

1 Like

Det var ment som en dårlig spøk. :sweat_smile: Traff ikke helt tydeligvis.

«Merck crashes 200% due to shareholders selling all their t-retts in a gigantic firesale». :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Har noen forklaring på dette?
Hos TRVX står antall aksjer: 86.582.405
Den siste tiden har hos Nordnet økt til: 105.868.029

1 Like

Løpende opptelling etter realiserte tegningsrettigheter ?

1 Like

Antall aksjer i selskapet påvirkes ikke av omsetning av tegningsretter.

1 Like

Skjønner det, men noen har vel allerede tegnet seg for sin skjerv av nye aksjer.

1 Like

Ja men tviler på at Nordnet oppdaterer aksjeantall på bakgrunn av dette. De større tegningene går uansett gjennom tilretteleggerne Carnegie og Dnb.

1 Like

Jeg har tegnet meg for aksjer igjennom mine tegningsretter, men tegningen kan trekkes tilbake før utløpsfristen. Emisjonen er garantert og vi vet derfor hvor mange aksjer som kommer. Disse vil bli registrert/notert i sit helhet like etter tegningsfristen.

1 Like

Når går tegningsfristen ut og hvordan gjøres dette?

1 Like

The subscription period commences today on 30 November 2021 and expires on 14
December 2021 at 16:30 CET.

How to:

Enkelt og greit. Gjort på 2 min. Bare sørg for å ha penger på angitt konto.

2 Likes

Husk også at tegningsrettene blir tatt av børs etter 16:30 fredag 10. desember.
Så om man skal kjøpe retter er det siste mulighet.

1 Like

Tror jeg skal moderere mine egne forventninger når det gjelder Modelio. Selskapet går igjen som garantist i emisjoner (og nesten uten unntak sammen med Herr Risberg) ved flere anledninger de siste årene. F.eks i Xbrane og CombiGene. Var største garantist for CombiGene med MSEK 15 i 2020. Kan ikke se at selskapet sitter med noen betydelig posisjon i noen av disse selskapene pr i dag.

Fra prospekt CombiGene

2 Likes

Iflg Dnb er siste handel med tegningsretter 10.12 kl 1630. Litt viktig å ha klarhet i hvis man skal (som meg) vente til siste slutt med handleavgjørelsen: https://www.dnb.no/markets/aksjer/emisjoner/oversikt-emisjoner/targovax-emisjon/disclaimer-targovax/tilbud-targovax

3 Likes