Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

ok, men det er en stor forskjell her vel? TRVX er jo knapt priset over cash på 1,72 (ca 136mill over). Hvordan så det ut hos PCIB når kursen var 24?

En annen spennende endring vi har i TRVX er at vi har fått EW som CEO. ØS måtte kaste inn håndkleet etter at han ikke klarte å overbevise verken markedet eller BP til tross for gode resultater. Nå blir det nye koster med EW og jeg må si at jeg har mer tro på hans faglige tyngde når det kommer til BP.

1 Like

Problemet med kursen for Pcib var at en stor eier VILLE UT, selv om selskapet var “full av penger” etter emien. At jeg nå har tegnet for halvparten av rettene kan forstås som usikkerhet om fasit som kommer rundt romjula. Da kommer opplysningene om hvor mye garantistene måtte spytte i kassa.
Fordelen med å ha realisert tap i inneværende år, er at jeg kan ta gevinst uten å skule til skatten.

1 Like

Da regner jeg med at du har solgt resten av rettene og andre tegner for de?

1 Like

Nei jeg har latt de forfalle.
Moderator har oppfordret til å bruke dialogtråden siden temaet ikke har allmen interesse.

Targovax en av julerally kandidatene til Investtech :santa:t3:

2 Likes

Ikke for sent å kjøpe/selge retter. Å la de renne ut i sanden er det desidert dummeste alternativet.

2 Likes

hvorfor ikke selge aksjer tilsvarende de t-retter man tenker å unnlate å tegne for og heller tegne for alle rettene??

3 Likes

Når jeg er her inne å leser tenker jeg at Targovax er en gullgruve for psykologer og om noen som skal skrive en avhandling om psykologien i aksjemarkedet.

8 Likes

Som Tyrion skriver, noen her har ikke skjønt et kvekk. Du lar ikke tegningsretter være ubrukt samtidig som du beholder opprinnelige aksjer. Nå må folk ikke kaste penger ut av vinduet her, og det rett før jul og greier😳

3 Likes

Det er en gjenganger dette spesielt blant mindre aksjonærer som ikke følger sine aksjer i særlig grad

1 Like

Eller trenger inspirasjon til å skrive en ny bok. :sweat_smile:
image

6 Likes

Se der ja. T ta en Ultimovacs. Kjør kjendiser!

3 Likes

…og etter det svensker!

3 Likes

All PR er god PR. Jeg sender varme tanker til DNs kommentator.

3 Likes

Ikke bra, da er du jo med på å overføre aksjer til garantistene som ikke er bra. Du skyter deg selv i foten. Småaksjonærene tenker ofte som deg dessverre.

Jeg har forøvrig overtegnet, sa takk skal du ha Legoland :clap:

4 Likes

har å 28000 t retter,men velger ikke å bruke dem ,er så rævkjørt dette selskapet at jeg ikke har noen interesse å kaste bort mere penger på dette selskapet.:grimacing:

1 Like

Om man som medeier i et utviklingsselskap ikke vil være med å betale for utvikling, så er min mening at man rævkjører kun seg selv.

6 Likes

When lambo to the mooon? :rocket: :first_quarter_moon_with_face:

Men da bør du selge rettene, ikke la dem forfalle - slik at andre kan kjøpe dem og tegne seg for aksjer.

2 Likes

har et tap på 160000 så å selge t-rettene for 800 kr, da kann dem heller forsvinne.

1 Like