Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Solgt mine overskytende retter, med sviende tap. Men slik er det vel med Targovax , der blir alt tap :joy:

Så får vi håpe det går oppover når emi dritten er ferdig.

God helg!

13mill TR omsatt, mange som venter til siste dag tydeligvis.

100.000 aksjer = 190.000 kr ved salg
100.000 tegningsretter = 1000 kr
100.000 tegninger = 172.000kr

Så man får 17.000kr gratis per 100.000 aksjer man swapper over til TR på noen få dager og sitter igjen med samme antall aksjer.

Hadde det vært få retter i markedet nå ville de vært verdt det samme som børskurs-tegningskurs, men siden markedet ikke klarer å absorbere i nærheten av nok retter blir de verdt nært 0.

Vil dog tro retten til å tegne seg har en verdi og at de vil skyte opp i verdi før dagen er over.

Det kan også komme en god kjøpsmulighet hvis alle som har tenkt det samme skal selge første dagen og garantistene skal dumpe aksjene sine.

1 Like

Ja, nå snakker jeg om tiden før de nye aksjene er i markedet :slight_smile:

Tydeleg at garantistane kjem til å få seg litt aksjar her… Og mange er tydeleg vis redde for at desse skal dumpast rett i marknaden. Kor reelt er dette? Kvifor stiller dei som garantist for aksjar til 1,72/stk om dei ikkje var fornøgd med å få aksjar til den prisen? Du kan sikkert argumentere med at dei har fått 14M og dermed ikkje bryr seg om aksjen, men det er ei betaling dei har fått for å sikre at dei ikkje skal gå tomhendt etter å ha tatt på seg risiko, i tilfelle dei ikkje skulle få aksjar til rabbatert pris… Dei har såleis ingen grunn til å dumpe akjsar utan vidare, når dei sjølv meinar dette er ein god pris. Og det vil dermed vere sentimentet rundt TRVX når aksjane er kome på konto, som vil bestemme kva dei gjer. Og per no ligger den stabilt rundt 1,85-1,9 etter å ha fått rikeleg med juling. (Samanlign verdi på selskapet før og etter offentleggjering av emisjon)

Men greitt nok… Om dei skulle dumpe aksjane dei får (og kor mange får dei?)…
Om vi tenkjer dei får 30% av aksjane tilsvara dette 30,5M stk. Desse kan dei selle med ein gjennomsnittpris på 1,26 å likavel vere breakeven. Jo fleire aksjar dei får, jå høgre må aksjeprisen vere for at dei skal vere breakeven. Med dagleg volum på 1M - 3M vil det ta langt tid å selle seg ut, om dei ikkje skal rasere prisen, både til skade for seg sjølv og andre. Tenkjer dermed det er meir sannsnyleg at desse aksjane kjem til å ligge som eit lokk på kursen, en å rasere den.

1 Like

Hvem kjøper alle disse TR nå? Tipper det er noen “store” som vil både inn og ut. Bra det er volum og mye rulering for da vil de kanskje brukes. Holder kursen seg rundt 1,85-1,90 man/tir så er det ikke sikkert at garantistene får så mange aksjer. De som kjøper TR nå er nok ikke småsparere. De kan jo overtegne og få kanskje det de trenger?

Og hvem er så ivrig på å kjøpe aksjen når man kan få den langt billigere med TR. Ikke godt å skjønne for hvermansen.

volumet er på et par hundre tusen kr :stuck_out_tongue: Ikke akkurat nødvendigvis storfisk.

Du kjøpe vel ikkje TR no for andre grunnar en å bruke dei? Kostar litt å bruke 1M TR

1 Like

Tja, hva er prisen for å bruke 20mill TR? Hvor stor andel er dette av hele selskapet? Ikke noe småtteri dette her.

Rekkefølgen for tildeling av aksjer er slik:

  1. Utøvde retter
  2. garantister som har tegnet seg
  3. Tegnere av tegningsretter som har overtegnet
  4. Tegnere uten tegningsretter
  5. eventuelt resten tar garantistene

Vennlig hilsen
Renate

5 Likes

Vet du når nye aksjer blir utdelt?

Aksjene

Tildeles 15.dec
Betales 17.dec

VPS kto et antall dager etter … (?)

«De nye aksjene gir fulle aksjeeierrettigheter i Selskapet, herunder rett til utbytte, fra og med tidspunktet for registrering av kapitalforhøyelsen i Foretaksregisteret».

21.dec

1 Like

Det er jo akkurat det som skjer. Mange som leker seg i håp om å tjene på 20-100%-svingningene vi ser ila. kort tid. De må holde millioner av retter bare for å komme opp i et beløp det er verdt å gamble med. Ikke at det ser ut til å ha vært så lukrativt da :stuck_out_tongue:

Har nyttårsraketten begynt å fyre opp alt :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nå må dere kjøpe TR for å være med på moroa, he he

Jeg har funnet ut at det er ingen vits i å overtegne. TR er jo gratis likevel og da vet man nøyaktig hvor mye aksjer man får isteden for usikkerheten ved tildeling. Kjøpte meg opp i TR idag for det jeg hadde overtegnet.

2 Likes

Gleder meg til utbyttet /P

1 Like

Opp 70% hittil, får se hvor de ender :stuck_out_tongue: Er jo bare lommerusk det trades for der da, men i selve aksjen er det godt driv. ^^ Ser ut som at selv om tidsverdien nå er tilnærmet 0 har plutselig noe annet begynt å prise rettene. Opp 100% nå 2 min senere. (edit)

Bare så ingen roter seg bort i å kjøpe retter de ikke skal bruke: Disse blir verdiløse om 15 minutter.

1 Like

Kan bli en morsom slutthandel i TR, da skal alt blåses ut.

Ja, blir spennende å følge med :slight_smile: Skulle tro det var overvekt av folk som skal ut, men ikke godt å si.

Men hvorfor handle flere tusen aksjer til 2 kroner når man får retter til 2 øre og derav aksjer til 1,74?