Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Tror det er folk som spekulerer i at dagene fram til aksjene kommer til å komme til markedet vil ha et kjøpspress. Jeg tror på det jeg også, men virker litt rart. Potensielt også short som dekker inn.

Men ja, alle som eier aksjen nå kan tjene 15%+ på å selge og kjøpe retter på 5 minutter. I bytte mot at de ikke får solgt før aksjene deles ut om en god del dager.

Mye bedre å vente til uka og kjøpe aksjen på kr 3 :rofl:

Det kan jo være noen nye eiere på vei inn som ønsker at alle tegningsrettene skal brukes og ikke at garantistene stikker av med mye av selskapet. Trenger ikke å bruke så mye penger for å presse kursen til kr 3 man/tir og få med alle aksjonærer med TR på laget?

1 Like

Hehe, tror du har misforstått hva han prøver å si :slight_smile: Er 15%+ å tjene på å kjøpe retter i stedet for aksjer til 2kr. Han mener ikke man skal vente med å kjøpe.

Tok nettopp denne varianten her jeg @Martins. Solgte alle aksjer (realiserte tap) og kjøpte tilbake tilsvarende i t-retter som man får i løpet av neste uke :slight_smile:

Så spørs det på kursutvikling om dette blir lurt på sikt! Generelt lite nyheter annet en emisjonspjatt på newsweben for tiden så håper virkelig det kommer noe oppløftene.

1 Like

Skulle komme noen resultater i desember + opsjonsinløsning i H12022, så blir nok noen positive triggere framover ja :slight_smile:

1 Like

Kan ikke skjønne annet enn at det var smart.
Skal uhyggelig mye til at ikke det har lønt seg

1 Like

Hvis det kommer noen nyheter på mandag eller tirsdag så tror jeg den kan gå meget høyt. Alle småaksjonærene har jo solgt sine aksjer og sitter med TR og ingen mulighet til å stoppe et enormt kursløft :joy:

2 Likes

Hehe, tror fortsatt du har misforstått, men men, gir opp her :slight_smile:

Trist for ordreboken på salgssiden i tegningsrettene. De ville ha noen øre mer, men nå sitter de igjen med 0. :stuck_out_tongue:

Satser på det.

Hvem snakker du til?

Kommer bare an på egen strategi. Om man tror aksjen vil gå under emi-kurs trenger man ikke retter, om man tror aksjen vil være verdt mer enn emi-kurs er retter riktig vei å gå. Å kjøpe aksjer i markedet har kun den effekten at man kan selge de neste dagene. Det var ingen annen grunn til å handle noe annet enn retter i dag. Med mindre man ikke har hatt mulighet til å kjøpe retter av en eller annen grunn, men da kan man fortsatt tegne seg og håpe man får det uten retter.

@Profit Snakket til deg i kommentaren over, det ser du i øverste hjørne på notifications. Der ser du at jeg sendte svaret til deg. Misforsåelsen refererer til ditt svar:

På dette spørsmålet:

Lyst å si at dette er “penger på gata”, men tør ikke helt, vi snakker om Targovax tross alt.
Med det sagt var det artig å se innspurten og oppgangen i aksjen i ettermiddag, det skal utrolig lite til fra selskapet for å gi denne en kraftig dytt.
Tvi tvi og lykke til alle sammen.

4 Likes

Man lærer stadig noe nytt, arbitrasjen i denne emisjon skjønner jeg ikke helt og er spent på utvikling fremover.

he, he. Det var nok ingen misforståelse, men litt ironi til de som ikke har skjønt forholdet mellom TR/aksjer.

Jeg har holdt igjen deler av de aksjene jeg har planlagt å selge til uka i håp om at jeg kunne få mer enn kr 1,90 for de når jeg vekslet TR. Det er fult mulig å få 2+ man/tir, men hvem vet. Ingen garantier ute og går.

Jeg tror også markedet spekulerer i at det må komme en eller annen melding fra selskapet man/tir. Uten noe nytt så har TRVX kjørt en emiprosess uten et eneste gullkorn for å prøve å forsvare en høyest mulig kurs og få med flest mulig av aksjonærene på dette spleiselaget. Det tror jeg nesten TRVX er alene om på ose om slikt skjer. I tillegg så bør vel tilrettelegger DnB med tidligere kursmål på 17 snart begynne å gi lyd fra seg. De får godt betalt for denne emien.

7 Likes

@VBR Ikke noe til Targovax denne uka under merkelappen “Teknologikonvergens”. Kommer det nye runder, eller er det andre merkelapper vi skal se etter ?

1 Like

Spennende. Kjøpte noe lodd i dag «gratis» 0.014 øre :joy:
Tenkte at det var flere som i panikk ikke hadde penger eller har kjøpt høyere som ikke hadde råd til og kjøpe aksjene. De dumpet på slutten.
Så blir det vel ett nytt dump når aksjene er på konto.

Nå er mulighetene for å sikre seg TR og eventuelt selge TR over. Nå må alle som sitter med TR ta stilling til om de ønsker aksjer til kr 1,72 og det må tegnes før tirsdag kl 1630.

Jeg har hatt noen konspirasjonsteorier om at TRVX har hatt en avtale med en ekspertinvestor (EI)/BP om å kjøre denne emisjonen nettopp på denne måten for at vedkommende skal komme billig inn. Det blir utrolig spennende å se om det dukker opp noe av hatten nå de nærmeste dagene. EW har sagt at han har jobbet knallhardt med EI/BP de siste månedene og EW/ØS har uttalt at denne emisjonen var beste løsning på nåværende tidspunkt.

Alt har sett veldig mørkt ut de siste månedene, la oss håpe at det er noe på gang.

3 Likes

Jeg hadde intuitivt trodd “Teknologikonvergens”. Et annet alternativ er kanskje “Bærekraftig verdiskapning i norsk næringsliv”. (der finner jeg faktisk igjen saksbehandleren som svarte meg). Men tilfellet kan jo også være så enkelt at de har fått avslag. Vi finner ut neste uke

Er det ikke veldig rart at de steg på slutten av dagen?
Jeg ville anta at de som hadde aksjer ville solgt alt og kjøpt emisjons rettigheter til aksjene. Da ville de realisert tap og fått redusert skatt og så fått en ca15% rabatt. :thinking:

At dette vil materialisere seg i økt aksjeverdi man/tir er jo spennende, men verste fall kan en realisere tap på 3-400kr :joy: og kaste emisjons aksjer tirsdag.

1 Like

En smart investor putter følelser i skuffen, bruker erfaring og ser ikke alt gjennom nøkkelhull. Du kan selge på 2 men jeg selger ikke under 3-4, det trenges litt tålmodighet. 3 kroner priser selskapet rundt 570 mil. I år var aksjen også over 10 som priset selskapet rundt 850 mil

Det kan hende at noen selger langt under 1,72 men pit pit. Folk har meget kort hukommelse og spesielt når det gjelder aksjer. Det meste er glemt etter noen uker og folk er blitt grådige og vil tjene penger.

Selskapet er finansiert i 1,5 år og i løpet av denne tiden skal komme flere nyheter og aksjen skal stige. Kjøp når en slik aksje krasjer og selg når eksploderer og dritt i følelser.

6 Likes