Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg selger ikke av hovedbeholdningen (tidligere aksjer + tildelte TR). Jeg skal bare rydde litt opp i det som er vekslet aksjer/TR så har litt igjen å selge der før jeg er nede på hovedbeholdning.

Ifølge prospektet står det at Viktor Levitsky ikke har noen aksjer i selskapet. Hva har skjedd med de 10000 aksjene han kjøpte (på 10kr) i desember i fjor? Ikke meldt noe salg såvidt jeg kan se.

https://newsweb.oslobors.no/message/519571

1 Like

Ifølge denne meldingen mottok han 11.751 tegningsretter.
https://newsweb.oslobors.no/message/548212

2 Likes

«Synes å være i fritt fall»

– Targovax har falt 75 prosent siden toppen rett før jul i fjor og synes å være i fritt fall på høyt volum, fortsetter Linløkken.

– Enkelte tidlige storaksjonærer vil ikke være med i emisjonen 15. desember, men flere innsidere har tegnet seg og viser tro på selskapet.

Linløkken håper aksjen vil bunne ut i forbindelse med emisjonen og så stige bra rundt jul og tidlig i januar.

2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/549074

Kan det komme noe krutt under denne presentasjonen eller er det skuffelse og business as usual? Overtenking fra småsparere på forumet basert på at slipset til Erik Wiklund har en dyster farge og at tenkte seg litt om før spørsmål.

2 Likes

Hadde trodd på noe positivt idag fra TRVX. Har de ikke tenkt å forsvare emi kursen på noen som helst måte for å få folk til å tegne??? Dagen er ikke slutt ennå da :thinking:

1 Like

Det er ikke nødvendig å forsvare, Targovax får alt inn på 1,72.

Det er korrekt, men jeg tipper det er interessant for TRVX at eksisterende aksjonærer tegner og ikke garantistene.

1 Like

Tviler eg på, men men vi får nå se , blir spennende hvor kursen går fremover og utover 2022.

Jeg forstår ingen ting av denne emisjonen og hvordan markedet har priset og priser aksjen og tegningsrettene, men en ting er sikkert: Ved å enten kjøpe eller selge et minimalt antall aksjer i dag og i morgen, så kan hvem som helst, inkludert Nyenburgh eller andre av garantistene nå styre kursen og dermed om en masse aksjonærer som nå sitter med tegningsretter bruker dem eller ikke.

1 Like

Må innrømme at jeg ikke ser at det er noe de har lagt opp til, så kan man heller bli positivt overrasket.
Tror prospektet og nyhetene/presentasjonene er det som er lagt opp til av nyheter, og med et lengre perspektiv enn før nyttår, så har de flere spennende triggere.

1 Like

Det har du helt rett i, men jeg forstår at kursen har havnet der den er når vi ser på hva som har skjedd siste måned.

Det jeg primært ikke fortstår er at arbitrasjonsmuligheten aldri forsvant.

2 Likes

og den er jo der fortsatt, nå kan folk velge å selge på 2 og bruke TR til å kjøpe på 1,72.

Til onsdag er det for sent!

Det blir ikke helt likt, da man tidligere kunne selge aksje og kjøpe t-retten til lavere kost.
Om du selger aksjen nå kan du ikke velge å erstatte den med en t-rett.

1 Like

Vel, kjøper litt aksjer eg , i tilfelle der skal kjøres litt før emi-aksjene kommer

Enig i den, men fortsatt idiotisk å sitte på aksjer og TR hvis ikke du skal tegne.

Har de lov til å slippe kursdrivende nyheter på strategiske tidspunkter for å manipulere kursen?

Det er lov å slippe nyheter
Det er ikke lov å manipulere kursen

1 Like

Nemlig.

1 Like