Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Må innrømme at jeg ikke ser at det er noe de har lagt opp til, så kan man heller bli positivt overrasket.
Tror prospektet og nyhetene/presentasjonene er det som er lagt opp til av nyheter, og med et lengre perspektiv enn før nyttår, så har de flere spennende triggere.

1 Like

Det har du helt rett i, men jeg forstår at kursen har havnet der den er når vi ser på hva som har skjedd siste måned.

Det jeg primært ikke fortstår er at arbitrasjonsmuligheten aldri forsvant.

2 Likes

og den er jo der fortsatt, nå kan folk velge å selge på 2 og bruke TR til å kjøpe på 1,72.

Til onsdag er det for sent!

Det blir ikke helt likt, da man tidligere kunne selge aksje og kjøpe t-retten til lavere kost.
Om du selger aksjen nå kan du ikke velge å erstatte den med en t-rett.

1 Like

Vel, kjøper litt aksjer eg , i tilfelle der skal kjøres litt før emi-aksjene kommer

Enig i den, men fortsatt idiotisk å sitte på aksjer og TR hvis ikke du skal tegne.

Har de lov til å slippe kursdrivende nyheter på strategiske tidspunkter for å manipulere kursen?

Det er lov å slippe nyheter
Det er ikke lov å manipulere kursen

1 Like

Nemlig.

1 Like

TRVX har jo sagt at det kommer en oppdatering på Oncos-102-studien nå i desember. Så den kan komme når som helst. Det er heller ikke uvanlig av emi prosesser legges til mulig gunstige avlesninger/resultater uten at det betyr at man manipulerer kursen.

1 Like

Ja, de kan prøve å legge emi til tidspunkter de tror det kan komme fordelaktige nyheter, men ikke holde tilbake nyheter til et tidspunkt som er fordelaktig for emi. Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor man er så overrasket over at de ikke kommer med nyheter nå for å liksom “styrke kursen”.

Utfordringen nå ligger i bestemme seg for hva man tror skjer den neste uken eller to - om det faktisk blir fordelaktig å bruke tegningsrettene eller om garantistene raskt dumper sin aksjer og bringer kursen godt under emikursen i en kortere eller lengre periode.

3 Likes

De plikter å levere nyheter straks de har noe som er meldepliktig. De kan ikke holde tilbake informasjon bare for å time det med en emisjon.

2 Likes

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010689326

1 Like

Glade aksjonærer som setter revolveren til tinningen og er happy med å trekke av - for en aksjeinvestor forsamling vi har - resultat; et selskap med brukket rygg og de godt betalte garantistene kommer til smelle av hele greia - God Jul og Godt Nytt År folkens

2 Likes

Litt vanskelig for å tro at de har overholdt rapporteringsplikten - dersom de skal ha føket fra under 0,5 % på fredag morgen og helt til 0,97 % ila dagen, så har salg av dem vært 1/5 av omsetningen på fredag hvor kursen altså gikk opp 8%.

2 Likes

Spot on, tok en post her i dag men har solgt igjen. For mye ugler i mosen og ustabilt marked hvor media skriverier utløser store svingninger, samt “usikkerheter” kring omikron

TyrionIV: Ja, det gir ikke mening at de har solgt så mye under stigningen. Og, shortsalg på det lave nivået på fredag, hvor lurt er det?

rlinz lurer på om garantistene vil selge til under emikurs. Hvor god butikk er det? Deres drømmescenario er vel at kursen nå presses så lavt at de får aksjer, og at kursen deretter stiger.

Vi vet også ganske sikkert at noen aktivt har jobbet kursen ned, basert på store salgsposter i auksjon, som er trukket.

shorter pakk

tar litt til, på tide å kjøre skvis :wink:

5 Likes

Jeg tror risk reward er ganske bra. Etter emisjon har de vel 50 mill + emisjons penger og verdsettes nå til 170 mill. Emisjons kursen ble jo lagt ganske lavt da den kom (ca 3.2kr ) nesten 50% under. Vi må bare vente litt og håpe det roer seg og en nyhet her kunne virkelig trigget den opp.

3 Likes