Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Dersom emi.aksjene hadde vært registrert ville mcap vært 376 mill med dagens kurs.

1 Like

Ser Guevoura Fund Limited raporteres som shorter i trvx, noen som kjenner til disse eller har noe fornuftig å kommentere vedr deres short posisjon og inngang?

1 Like

https://shorteurope.com/details.php?player=Guevoura%20Fund%20Limited&land=denmark

Jeg tipper at de ser for seg å kunne tuske til seg emisjonsaksjer.

Så det er bare å overtegne så mye man klarer, og sørge for at de må dekke seg inn via børsen på mye høyere kurser.

2 Likes

De kan jo ha kjøpt t-retter også og utnyttet arbitrasjen.

3 Likes

Det er vel slik at nå kan jeg selge de aksjene som har høy inngangsverdi og fremdeles bruke alle tegningsrettene til å kjøpe nye?
Tviler på at kursen vil komme over 15 i nærmeste framtid og da kan det være ok å realisere tap nå før nyttår. Eller høres dette helt feil ut?

Ja gjør det👍

Absolutt. Du å selge alt du kan for og kjøpe så mye rettigheter du klarere. så legnge kursen er over 1,72.

Når finner betaling for t-rettene sted? Står 17.des på VPS, men mener å ha lest 15.des et annet sted… Noen som har det lett tilgjengelig - hvis ikke finner jeg det ut selv :slight_smile:

1 Like

1 Like
1 Like

er d 25% man får i gjenn på tap?

Ca 32

1 Like

31,68

1 Like

ok.takk for svar.vurderer å selge jeg å og heller kjøpe retter.har et tap på160000 tror ikke jeg klarer å få i gjenn dem pengene!

Er vel ikke mulig å kjøpe retter lengre, var vel 10.12 som var siste handelsdag for disse.

Kjøp aksjer

1 Like

har t retter

Ja, fint dere selger , når det tilogmed er kommet synlig short :joy:

Fy eg frykter eg kommer til og angre på å ha tegnet :wink:

1 Like

Think this has to be the most painful emisjon i have been involved with…the length, the incredible discount, the erosion of value of t-retts, the lack of news (not that i expected anything) and just the demolition of shareholder value and mcap. Welcome to bio baby. Also would have hoped that it is over soon, but who knows what these guarantors do. We know about the Dutch ones all too well from PCIB.

I dont mind holding for the long term, but just upset that it limits my options with other investments and gives me little room to play in other stuff. I always seem to underestimate the financial risk, or willingness of the market to discount these bio shares on the back of raising cash. I would like to say lesson learned, but how easily we forget…

That utbytte podcast with the guy from Sundt is still ringing in my ears. Ownership structure and having strong, cash rich owners is key for these Norwegian bio stocks. This is our major weakness and needs to be addressed…but i can only see that happening with some sort of partnership over the next 12 months. Otherwise we are back in this mess in 2023…

11 Likes

Akkurat nå føler jeg meg som en kanin midt i veien, blendet av fjernlys som nærmer seg raskt. Jeg kunne ha hoppet til skogs i oktober…

2 Likes