Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Dette her var gull!

Ble TG nevnt i forbindelse lungekreft?

5 Likes

Fra ca 43:00

Men helt nøyaktig 44:00

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20201105_3

TG +CPI

5 Likes

Gratulerer - du har landet der du også, da er vi kanskje ikke så uenige da! :slight_smile:

1 Like

Ja. Pancreas og Lungekreft👍

2 Likes

Er vel muligheter for colorectal og galleblære også etter hvert.

TG02 i colorectal ble jo begynt i AZ og Australia for 2 år siden

13 Likes

Meget overbevisende presentasjon :clap: De har en spennende pipeline og har tilegnet seg mye erfaring og kompetanse i nyansettelser og det nyopprettede scientific Advisory board.

Blir en spennende tid frem mot jul, og videre inn i 2021. Gøy at de også nevner deals på et tidlig stadium som potensielt, og mer og mer «vanlig» i bransjen!

4 Likes

Etter å ha sett dagens Q3 så må jeg si at dette var BRA! Det vi venter på er avlesing av mesoteliom og melanom og dagens presentasjon påpekte et par ting jeg ikke har tenkt på eller har hatt kunnskap om.

Melanom
TRVX har 33%ORR (1CR) på første del med 9 pas. Det studiet som kanskje er mest interessant å sammenligne mot er studien til Merck med sitt OV Kavatak. De har 36% ORR (11 pas), men: I denne studien er pasientene CTLA-4 naive og disse fikk CTLA-4 CPI i tillegg til Kavatak.
Det TRVX skal rapportere fra i desember er del-gruppe som har fått mange flere injeksjoner Oncos enn del 1 (12 vs 4 hvis jeg ikke husker feil). I tillegg skal de få CPI`en Keytruda.
Dvs; Oncos alene (med få injeksjoner) er tilnærmet like god som Merck sin Kavatak + CPI…

Forhåpningene til dataslipp melanom i desember er ikke blitt noe mindre. for å si det mildt!

Mesoteliom
Ny SoC basert på Ipi/Nivo CPI kombinasjon hadde 4mnd lengre mPFS enn chemo SoC, basert på aksept av studien fra FDA i oktober. Denne studien er lagt inn i slide s.21 i dagens presentasjon.
Her ligger TRVX sine foreløpige data allerede langt foran med mPFS ~9mnd.
Men det som er interessant her er at IPI/NIVO i all hovedsak har effekt på sub-gruppen “Non-epitheloid” som utgjør 15-20% av indikasjonene. Husk at CPI administreres systemisk og det har ingen effekt på storgruppen “epitheloid histology” ift denne studien.
Oncos injiseres direkte i tumor og immunplottet på s.22 viser at oncos både øker uttrykk av PD-1L og nedregulerer aktiviteten til de inhibitoriske makrofagene av typen M1. Oncos styrer altså immunresponsen i riktig retning.
Hvis 18 mnd data fortsetter trenden med bedring av mPFS ift IPI/NIVO - så lukter dette forbandet svidd ift neste steg som er å kombinere oncos med Keytruda.

27 Likes

Nei, de hadde 4mnd lengere mOS. Husker jeg rett var mPFS til SOC chemo faktisk bedre enn ipi/nivo. Vil tro at mPFS som primærendepunkt også diskuteres disse dager, så blir spennende å se hva de lander på.

Se forøvrig:

5 Likes

Ikke for å ødelegge entusiasmen, for vi TRVX-aksjonærer trenger sårt den entusiasmen vi kan få, men i del 1 melanom fikk pasientene også Keytruda i tillegg til 3 injeksjoner med Oncos-102. Men som du korrekt skriver økes antall Oncos-injeksjoner til 12 i del 2, som fordeles over alle ukene vs. del 1 hvor alle Oncos-injeksjoner ble gitt i starten (mener jeg å huske).

Resultatet av dette blir svært spennende å se. Jeg må innrømme at jeg har blitt mindre forventningsfull enn tidligere i år. Det blir vel slik når resultatene utsettes, for man spekulerer jo i at selskapet har hatt dataene en stund. Jeg synes også Wicklund virket nesten nervøs da han snakket om melanomstudiet på siste Radium podcast, mens han var veldig entusiastisk da mesoteliom var tema.

Men nå skal jeg høre på Q3 og forhåpentligvis bli helfrelst igjen!

3 Likes

Som jeg forstår og basert på hva som ble sagt på Q3 så er 33% ORR -dataene (9 Pas) basert på oncos som monoterapi. Det ble fremhevet fordi det ble sammenlignet med Kavatak, og der antar de at Kavatak bidro med 10-20% av totalt 36% ORR kombinert med ctla-4 CPI.
Og derfor fremstod dataene for oncos som så sterke. Mulig dette var safety lead in i studien?
Dataene vi får i desember er med Keytruda ja.

Med alle forbehold om at jeg har bommet ift Keytruda i nevnte studie…

3 Likes


11 Likes

Fake news, see you in court! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hehe, ser den- 33% ORR er med keytruda og oncos.

3 Likes

Transcript fra Q3 presentasjonen:

6 Likes
8 Likes

Noen som lurer på samarbeidet mellom TRVX og Valo Therapeutics?

5 Likes

Dette blir en flott joker foruten alle kommende read-outs:

And also, you’ve been mentioning advanced discussions on TG collaboration in the western world. And could you elaborate a bit more what you see here? -------------------------------------------------------------------------------- Øystein Soug, Targovax ASA - CEO [10] -------------------------------------------------------------------------------- Yes. And I refer to Magnus to fill out the blanks here. But it’s essentially what I said in my presentation, we are – we want to continue developing TG without spending too much money on it. And the way to do that is through investigator-led trials. And mutant RAS has become a pretty hot area over the last couple of years. So we have much more incoming demand to work with us on the TG platform than we had previously. So there are several opportunities to test out new indications, to test out new combinations. And of course, the big promise of an immune activator like a cancer vaccine is a combination with checkpoint inhibitors. And we haven’t done that so far. So clearly, an important aspect of the next step of TG development is going to be, we hope, a combination with a checkpoint inhibitor. Anything to add Magnus? -------------------------------------------------------------------------------- Magnus Jäderberg, Targovax ASA - Chief Medical Officer [11] -------------------------------------------------------------------------------- Yes. I mean, as you said, we’re very keen to pursue academic collaborations. We are in R&D, are talking to – at the moment to a couple of those. In both cases, we’re talking about combining TG with a checkpoint inhibitor. We’re looking at pancreas, and we’re looking at lung cancer at the moment. Too early to provide more information. But certainly, what we can say is that there is significant interest among clinicians and academics to pursue research with TG in various indications. And of course, our commitment that we communicated a couple of years ago is that we will supply TG free of charge to these collaborators. We will help them with the regulatory aspects and any other technical support that they may need.

9 Likes

Rart ingen har diskutert ØS sine kommentarer:

Melanoma:
No. So just to make sure we have not seen the data.

Preklinisk:
And also, hopefully, also to do some early deals because we see that in this business, deals are being conducted not only on late-stage assets, but also on quite early preclinical assets if they are exciting enough.

11 Likes

Sier de mer enn de har lov til her? Tror vi disse potensielle partnerne er ok med at planene blir røpet på denne måten?

(Spør fordi jeg er nysgjerrig, ikke fordi jeg nødvendigvis tror de gjorde noe dumt her.)

2 Likes

Du må fortelle oss, i alle fall meg, hva det er de “røper” her som en potensiell partner ikke finner ok?

Jeg ser verken navn på BP eller CPI, beløp, planer. Det er 100 % i det blå, annet enn at de forteller at det er solid interesse for TG. Så nå ble jeg nysgjerrig på hva disse partnerne skulle ha reagert på?

1 Like

At de vil kombinere TG med CPI på pancreas og lunge?

1 Like