Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hvorfor tror de det… :thinking:

1 Like

Positive reaction coming from a very low valuation. Comparisons to $REPL’s market cap may seem a bit of a stretch, but actually $TRVX 's CEO was CFO at Algeta when it was sold to $BAYN for $2.9bn

18 Likes

Aborum - det innlegget fremstår som haussing! :slight_smile:
Fantastisk å få bekreftet at de er på riktig vei, men fortvilende langt frem til noe konkret foreligger, som kan bli kommersielt interessant. Veldig positivt at de satser på TG01 igjen, men her også er det et spørsmål om penger. Slik jeg ser det må IOVaxis innfri opsjonen og en seriøs sponsor må på banen - emisjons spøkelset vedvarer selv om de har pr. i dag ca. 150 mill på bok.

2 Likes

Hehe, han trekker Algeta-kortet ja, den har vi ikke hørt før :stuck_out_tongue: Sykt kult at de har fått god ORR her, beviser bare igjen at Oncos virker :slight_smile: Gratulerer til dere som er inne!

5 Likes

Har postet så mange likes i dag at jeg er på limit og blir snart nektet ut dagen :crazy_face: :sweat_smile:

2 Likes

Om vi slutter på 9 eller 11 idag spiller ikke så stor rolle. En slik oppgang med et slik volum bak seg pleier å være et bra tegn for videre oppgang fremover :rocket:

11 Likes

Nå har jo ØS lovet at det ikke blir emisjon også, de hadde jo allerede hatt en, så da slipper vi å våkne til 30 % ned i morgen og bitre tanker om hvorfor man ikke solgte :wink:

Det er en new and improved version of being a Targovax shareholder :sunglasses:

11 Likes

Sa de det? Jeg fikk ikke med meg dagens Q&A, men på sist kvartalspresentasjon kommenterte han next gen deals helt ut av kontekst :slight_smile:

Her spurte jeg på callen hva de tenker om sin egen posisjon i markedet sett mot prising på peers og hvor de befinner seg i landskapet rent klinisk. Til slutt med en oppfølging på hva kan de gjøre for å løfte valuation på et nivå som er sammenliknbart sett mot pipen de har og hva andre verdsettes til.

Da svarte ØS bekreftende på at de har kommet en god del lengre i sine faser enn mange dealer som er gått, og at de i tillegg har en spennende pipe av preklinisk som de aktivt jobber mot dealer på.
Dette gjelder også innenfor ulike måter de setter sammen kombinasjoner og varianter. Den siste her tolker jeg som et direkte spin-off av den aktive posisjonen Victor har tatt for å se på nye vendinger og forbedringer av både Oncos og TG, og at de kan både forbedre disse målt med hvor det står pr i dag (sammen med Scientific Advisory Board), samt finne nye targetindikasjoner. Eksempelvis head and neck som MJ var innom i dag.

Vi ser helt klart det mest offensive Targovax i historien hva angår tro og verdi på hva de holder på med. Her skal det holdes og akkumuleres aksjer frem til dealer kommer på rekke og rad det neste året.

17 Likes

meglerkorpset kommer vel snart på banen med dekning og nye kursmål i Targovax vil jeg tro

2 Likes

Vanskelig å se noe annet enn kursdrivende nyheter fremover👍 Godt å se at tolmodighet lønner seg!

3 Likes

Kjøpte i lunchen i går. Bra timing🙂

6 Likes

Bra resultater, og fin oppgang. Undrer bare på hvor mange dager det tar før man leser om ny emisjon…

(Deleted)

Som en realitet eller spekulasjon? Spekulasjonene har allerede begynt ser jeg …

Min tanke er at det kommer en emisjon i Q2 2021 hvis selskapet ikke klarer å lande en avtale som gjør det unødvendig. Jeg kan begrunne det, men det blir bare spekulativt, så kall det en løs gjetning.

Her bør man selge hvis man ikke tror på avtale, og kjøpe hvis man tror på avtale. Det er mitt utgangspunkt.

3 Likes

Men q2 2021. Hvorfor selge nå ved emi? Emi kan jo fint bli satt på 25 kroner om kursen fortsetter til da. Seff litt kjedelig om kursen er 40 på tidspunktet, men fremdeles bra avkastning fra idag :upside_down_face:

2 Likes

Fordi kursoppgang vil komme som en følge av at markedet tror på avtale, ikke at markedet tror på emisjon.

Så tror man på avtale, så kjøper man, og satser på at markedet er enig og kjører kursen oppover, og tror du på emisjon, så priser du deg lykkelig over å komme ut med gevinst og selger - for når markedet blir enig med deg så vil kursen falle.

Her får man bare ta ett veddemål basert på hva man tror. Det er i hvert fall slik jeg tolker situasjonen.

4 Likes

Tror ikke vi får en emisjon før noen måneder enda.

Antar ganske rask videre re-prising av aksjen nå opp mot 12-14 kr som det er rom for gitt selskapets tidligere (relativt) lave verdi og dagens melding og kommunikasjon om mulige avtaler.

3 Likes

Spekulationen er selvsagt, at flere tænker emissionsspøgelset vil holde kursen på det nuværende niveau indtil det bliver afklaret om selskabet helt eller delvist skal finansiere de kommende registreringsstudier.

Dette er selvsagt en fair betragtning og noget den enkelte aktionær må afgøre, men der er aktuelt intet der siger, at kursen partout skal holdes på det nuværende niveau med tanke på de opdaterede kursmål, der forventes på bagkanten af den seneste melding. Det er med andre ord ganske sandsynligt at markedet, når selskabet ikke melder emi efter den seneste melding, tager ind over sig at kursen reelt er sikker i en længere periode … og deraf trækker prisen op.

Det er min opfattelse at der vil komme flere positive meldinger, herunder information om sponsorat/partnerskab på CPI ifbm. det kommende registreringsstudie på melanoma og jeg tipper at Merck bliver den heldige vinder. Jeg fastholder fortsat troen på at selskabet vil levere på deres guiding om at kapitalisere på TG.

8 Likes

Gratulerer. Skulle selv spare noen få øre som ble relativt dyrt :stuck_out_tongue:
Blir det radium spesial av dette?

2 Likes