Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Bet meg merke i noen ØS sa på pocasten i går, med referanse til dette;

Systemic effects observed in multiple patients, including two examples where a non-injected lesion completely regressed

Han sa noe sånn som at tidligere hadde BP vært veldig opptatt av systemisk levering av virus for de man da håpet på en systemisk effekt.

Men det at nå Trvx kan viste til systemisk effekt med intratumoral levering, det tror jeg kan vekke en oppmerksomhet hos BP!

23 Likes

Leidos-samarbeidet er interessant. At Microtide-peptidene kan hemme både PD1 og CTLA4 kan gi Targovax et fortrinn.

Konkurransemessig må de holde farten oppe for Replimune har allerede en ny generasjon av sitt herpesvirus med CTLA4-hemmer innbakt under utvikling i tillegg til mange fase-2 studier for viruset sitt med PD1-hemmer. De har gått for Opdivo i sine komboer, noe som bør gjøre Oncos-102 mer interessant for Merck/MSD.

Leidos:

Replimune

11 Likes

Merck bør også legge merke til at oncos og kjemo, potensielt kunne bli SOC i meso,uten Keytruda! Her bør de åpne lommeboka mer enn spons av Keytruda, og være beæret over å få delta😉

3 Likes

Soug inn på topp 50

14 Likes

Er ikke det meldepliktig?

Eller er det andre som har solgt seg ned, slik at han har blitt «dyttet» opp?

2 Likes

Han har ikke kjøpt…

3 Likes

Tror det kommer til å være plass til mer enn 1 virus der ute, på samme måte som at det finnes en hel håndfull CPIer.

Det positive er jo at flere ser den samme muligheten som Trvx her, med å bake inn virus i CPI. Validerer teknologien

2 Likes

Jeg kan ikke skjønne annet enn at denne totalpakken må være svært attraktiv for BP. De siste resultatene har derisket TRVX-caset voldsomt etter min mening. Jeg er nå så trygg på min investering i TRVX som det går an å være i denne sektoren. Det at TRVX har to bein å stå på, gjør det ikke mindre attraktivt.

I og med at både Merck og AZ allerede er tungt involvert her, er det jo fristende å tenke at begge kan komme til å finne på å agere dersom den andre gjør fremstøt. I tillegg har man jo Leidos som for tiden tester ut sin egen CPI sammen med Oncos 102. Dette kombinasjonsproduktet vil jo kunne være en sterk konkurrent til Merck og AZ sine eksisterende CPI’er, så det går faktisk an å tenke seg en aldri så liten perfect storm for aksjonærene i TRVX om man tar på seg haussebuksene.

11 Likes

(Deleted)

2 Likes

Er nok plass, men størstedelen av pengen går ofte til den som kommer først.
Kampen om CPI-markedet ble omtalt av Endpoints i går: https://endpts.com/long-after-merck-and-bristol-myers-created-a-multibillion-dollar-market-the-pd-1-leaders-are-once-again-duking-it-out-this-time-over-a-12b-plus-pot/
Selv om de nå begynner å kalle CPI’ene for adjuvanter så tror jeg at det er disse gigantene som kommer til å styre mye av hva som slår gjennom av nye komboer. Det behøver ikke å være negativt for Targovax hvis de klarer å selge seg inn til en av de 2 store. Tror det er veldig mye mindre å hente for virus nummer 3.

1 Like

Absolutt! Men derfor liker jeg også at Merck egler seg innpå Trvx.

Og når både Repliumne og Targovax er i preklinisk med sine virus med CPI vedhengt, så er det vel i overkant tidlig å begynne å bekymre seg om hvem som når markedet først, eller?

3 Likes

Det er dette som kommer til å føre til noe håndfast.

Spørsmålet er ikke om, men når! Stay long… :slight_smile:

13 Likes

Er enig i at det er en validering når flere prøver på noe lignende.

Ville bare kommentere hvordan jeg ser på konkurransen for de lengst utviklede virusene. Er slett ikke bekymret denne uka. Fornøyd med resultatene og jeg tror de har en motivert partner i Merck/MSD og entusiastiske leger som ønsker ny studie så fort som mulig.

6 Likes

Jeg er enig der.

Og når MJ sier de vil bredde ut pipline og prøve seg på H&N og lungekreft, etter resultatene de så i melnaoma, så tror jeg de har noen i ryggen som vil backe dem opp. For det er jo åpenbart for alle at de ikke har økonomiske eller organisatoriske ressurser til å gjøre dette på egenhånd

Om dette munner ut i partner, oppkjøp eller en gigantemisjon vil tiden vise, men jeg heller mot deal, oppkjøp eller gigantemisjon, i nevnte rekkefølge

13 Likes

Det eneste som er rart slik jeg ser det, er at den ikke har gått mer enn den gjorde etter meldingen.

Godt mulig den re-prises noe saktere og etter at meldingen har blitt studert nærmere av potensielle volum kjøpere. Sikkert også mange som deltok i siste emisjon og som har sittet med et potensielt verdi tap en stund som nå så muligheten til å komme ut “helskinnet”…

3 Likes

Targovax har vært i skyggenes dal, siden pancreas studien ble lagt ned! Nå har det kommet flere gode meldinger fra selskapet, begynner å få mer og mer positiv mediadekning! Ledelsen stråler av selvsikkerhet! Nå er vi på kartet igjen! Kursen vil stige!

17 Likes

Duhendelse, er ikke dette gøy!
Soug sa i går at dette var selskapets viktigste utlesing ever, jeg er faktisk litt skuffet (men ikke overrasket) over at den ikke har gått mer.

Bullish

Se på Replimune, Trvx senket kursen der med over 10%. Det er da noe;)

Dataene til Trvx fikk mye buzz på Twitter, så antar en del aksjonærer i Repliumne dumpet til fordel for Trvx.

Gikk vel et lys opp for en del når de så at Replimune var priset til 21 mrd og Trvx til 600 millioner :joy:

25 Likes

Så 10% av verdien til Replimune burde komme over hit mener du … :stuck_out_tongue: hehe … Det hadde vært noe ^^

6 Likes

Har postet det her før, men greit å ha i mente hvor mye Replimune faktisk steg på lignende melanoma-data som Trvx leverte . Økte mcap med ca 8-9 mrd NOK.

Så jeg tror flere og flere utledninger vil komme over i Trvx når de innser hvor hysterisk lavt priset norsk biotek er!

image

25 Likes