Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Tror vi kan konkludere med at det er like fantastisk om man kaller en kreftsvulst som er helt borte for complete response eller kaller det for complete remession :slight_smile::slight_smile:

2 Likes

Det blir jo spennende å få høre mer om dette etter at dataene er studert mer i detalj, som selskapet nå skal gjøre. Jeg tipper det kan komme ytterligere børsmeldinger om dette.

1 Like

Da blir svaret ja. Mitt innledende nei tok jo selvfølgelig ikke høyde for skille mellom target og non-target lesions. Bra presisering!

Sitter og leser, og dette blir jo bare bedre og bedre.

13 Likes

Siste tids 2xbest in class data for Trvx må da ha økt både verdien og interessen rundt Oncos-2xx betraktelig!

Kan ikke se for meg noe annet enn at dette ender med bud fra Merck i løpet av 1-3 mnd

14 Likes

Som vi forhåpentligvis takker nei til og som sannsynligvis vil gjøre underverker for verdsettelsen :innocent:

3 Likes

Sånn tolket jeg det også. Forsto også på ØS at BP er på jakt etter systemisk effekt med virus.

6 Likes

Ja det gjør det. I denne bransjen så kan man være heldig med de pasientene man rekrutere og få bra resultater av den grunn.

Men her er det snakk om svært syke pasienter i stage 3 og 4 som i tillegg er resistente mot cpi. De er vel eldre og har dårlig helse i tillegg. Så dette er uten tvil bra resultater!

25 Likes

Jeg tror ikke denne er postet her før. Jaderberg har stor tro på at denne kombinasjonen vil oppnå det fulle potensialet av immunterapi for en pasientgruppe som har dårlig prognose og er svært krevende å behandle med dagens tilgjengelige legemidler.

Targovax and MSD ( Merck & Co ) have agreed to initiate a collaboration trial evaluating the combination of ONCOS-102, KEYTRUDA and SoC in first line mesothelioma patients. The trial will be a randomized phase II of up to 100 patients comparing this investigational triple combination against Keytruda and SoC.

Dr. Magnus Jaderberg, the chief medical officer for Targovax, joined the latest podcast to talk about a new clinical study for mesothelioma. It’ll involve the oncolytic adenovirus therapy, ONCOS-102, paired with the immunotherapy drug Keytruda

  1. okt. 2020
7 Likes

Complete response to treatment ( CR ) is the term used for the absence of all detectable cancer after your treatment is complete . Complete response doesn’t necessarily mean that you are cured, but it is the best result that can be reported. It means the cancerous tumor is now gone and there is no evidence of disease.

Slik jeg har forstått det kan man ikke snakke om “complete response” på enkelttumorer – complete response er kun dekkende om alle spor av kreft er vekke fra kroppen… Både behandlede tumorer og ubehandlede tumorer… Det betyr dog ikke at du er frisk – mange kreftsykdommer er eksempelvis indolente og vil alltid komme tilbake etter en viss tid, mens andre kan ha mikrometastaser som ikke fanges opp på noen screeninger…

Når man snakker om abscopal effekt, så kan man vel antakelig ikke konkludere med at dette har skjedd med de to tumorene som ikke fikk injeksjoner av oncos, all den tid behandlingen var i kombinasjon med pembrolizumab som gis intravenøst og av den grunn gjennom blodløpet vil ha tilgang til (og kunne ha effekt på) alle tumorer i kroppen.
Men det at dette gjelder 2 difficult to treat patients som ikke har respondert særlig godt på behandlinger tidligere er jo sterke indisier på at det kan ha hatt abscopal effekt.
Samme sterke indisier har man for øvrig sett i Pcibs Fimachembehandling av gallegangskreft, mens Nanos Lymritforsøk med Betalutin har vist at pasienter har hatt effekt (tumorer har forsvunnet) lenge etter at Betalutin er ute av kroppen… (Indisie på Abscopal effekt gjennom effekt utover tidsrommet medisinen virker direkte - immunrespons)

Det er mye spennende som skjer innen biotekfeltet nå med flere selskaper med ekstremt lovende resultater, pivotale studier (trvx neste?), samarbeidspartnere, BP-interesse etc… – Vi får håpe på begynnelsen en liten gullalder innen norsk biotek utover i 2020-årene og at investorene som har hatt troen på dette og gitt sine penger til selskapene for å ha sjansen til å bidra til utvikling av livsviktig medisin, vil sitte igjen med litt penger til slutt :crossed_fingers:t2: :crossed_fingers:t2: :innocent:
(tenker da spesielt på de som bidrar i emier - for det er dem som selskapene får sine penger og muligheter fra - (tradere bidrar ikke mye til verdiskapingen i så måte))

27 Likes

Fra Investtech analysenytt i dag:
Targovax (TRVX) steg 6.26% og brøt 9.00 -grensen. Sluttnoteringen ble 9.50 kroner og aksjen har ikke vært høyere siden 21. januar. Den siste uken har aksjen steget hele 35.52%. Aksjen utløste et kjøpssignal ved bruddet opp gjennom motstanden ved 9.30 kroner i en rektangelformasjon. En videre oppgang til 13.75 kroner i løpet av åtte måneder indikeres

12 Likes

Disclosure in TARGOVAX ASA

23 Likes

Er det noen som kan dele en fersk top 50?

1 Like

Bare bli innsider, ferske lister hver dag :slight_smile:

7 Likes

Ser noen skriver CR og tar kun med “target-lesions”. :thinking: :thinking:
Men jeg vet heller ikke hva som er riktig her. Man skulle jo tro at en CR gjør at alle tegn er borte ja…

  • Complete Response, or CR – Signifies that all target lesions have disappeared during the course of treatment.

It is important to understand the difference between a target lesion and a non-target lesion. Target lesions are lesions that have been specifically measured. Non-target lesions are lesions whose presences have been noted, but whose measurements have not been taken.

1 Like

Måtte flere komme! :pray:

6 Likes

Er litt grønn her… hva vil siste mld si?

Nordea Funds Ltd har kjøpt seg opp i Targovax og har nå så mange aksjer at de har passert “flaggegrensen”.

3 Likes

Takk!

1 Like

Virkelig artig å være aksjonær om dagen med innside kjøp, fonds investeringer. Eneste som mangler nå er at kineserne finansierer veien videre for en stund, det vil virkelig gi en boost.

2 Likes

Imponerende volumen her på 3. dagen efter melding om best in class resultater for oncolytiske vira og “not seen before” systemisk / abscopal effekt ved behandling med ONCOS-102.

Selskabet trækker stadigvæk overskrifter i udlandet og jeg tipper, der kommer en del flere i den kommende tid. Ganske fornøjeligt at selskabets resultater endeligt bliver bredt anerkendt og det vi mangler nu er, at selskabet skifter tone of voice fra den aktuelt “vi mener at se et klinisk signal” til reelt at sige med sikkerhed at “ONCOS-102 ér den reelle faktor”. Dette mener jeg man kan tillade sig på baggrund af de seneste data.

Ser aktuelt ud til at 10,00 bliver tung at knække, men det er også forventeligt, aktiens historik taget i betragtning … tipper flere er nervøse for at blive taget på sengen om melding efter kursstigninger. Interessant med dagens melding om flagpost på top 20; håber dette er en langsigtet position og ikke en akkumulering der tjener som kurspleje.

Næste melding må gerne være vedr. aftale med Merck eller udøvelse af option fra Iovaxis.

15 Likes