Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Er ofte derfor vi sammenligner med dealer som har blitt gjort.

Kun Oncos-102 vil være ekvivalent til viralytics eller psioxus sine deals som var på ca 4mrd nok og ca 8 mrd nok.

Oncos 200 sammenlignes med de prekliniske dealene. Siste var Turnstone som fikk ca 1mrd up front og ca 9mrd i total verdi.

For TG husker jeg ingen relevante deals akuratt nå. Men kun oncos plattformen er verdt en del millarder

5 Likes

Btw, de som lurte på hvorfor MJ snakket om lunge og head&neck får kanskje noen hint i teksten som jeg la ved? :stuck_out_tongue:

6 Likes

Jeg tror det kommer en utlisensieringsavtale på oncos-102 i Q2 2021 når selskapet har levert mer modne data på melanom. Så får andre tro på oppkjøp :slight_smile: Og enkelte vil selvsagt tro på emisjon, som vil være det logiske alternativet til en avtale. Behovet for kapitalpåfyll melder seg i samme tidsrom.

Jeg antar at selskapet snakker med Merck og AZ, de to selskapene de allerede har samarbeid med på oncos-102. Siden det ble poengtert at de snakket med flere aktører.

Det ville for meg framstå som naturlig at en avtale med Merck kan komme på bakgrunn av mer modne melanomdata, og en avtale med AZ på grunn av mer data fra peritoneal. ASCO i mai kan være relevant sånn sett, men man får også huske på at AZ muligens har innsikt i dataene i studien mens den pågår. Hva som ligger i oppdaterte data tidlig i 2021 vet vel ingen, men det tilsier kanskje slutten av januar/februar? Hvis de ikke skal finne en passelig vitenskapelig konferanse å publisere på.

Jeg tror også det fort kommer data fra samarbeidet med Leidos i Q2 2021, uten at jeg aner noe om hvor bra eller dårlig det prosjektet går.

Om det er noen grunn til å være investert i desember 2020 er jeg litt mer tvilende til, men å være investert i ca 5 måneder fra midten av januar til midten av juni tror jeg vil være profitabelt. Mulig inngang rundt midten av januar blir lavere eller høyere enn kursen mandag, det er umulig å vite. Jeg har ingen tro på at kursen stabiliserer seg rundt 9,5kr. Jeg tror den enten skal stige mer og folk får FOMO, eller den faller ett stykke tilbake.

Jeg er personlig ikke superoptimist rundt TG Kina / IOVaxis samarbeidet, da jeg ikke klarer å finne fram til noe særlig informasjon om kinaselskapet og avklaring nærmer seg. Så for min del tror jeg det kan komme en skuffelse på det området, og da blir det grei inngang i ettertid. Og kommer det en positiv nyhet der er det fortsatt ikke den typen avtale som vil dra kursen så himmelhøyt at man ikke kan kjøpe i ettertid. Det vil også gi en reell merverdi for selskapet, så å kjøpe seg inn i etterkant noe dyrere framstår ikke som ett forferdelig alternativ.

ps: har i dag en mindre posisjon enn jeg hadde før melanomdataene ble annonsert, men jeg har aksjer.

11 Likes

Du må ikke glemme at selskapet har kommunisert vestlig TG partner. Kan fort være at den kommer før kina opsjonen. Eller ikke :stuck_out_tongue:

Mitt base case er som ditt. Nemelig lisensavtale/r. Skal man være villig til å selge alt så er det nok vanskelig for begge parter å sette rett pris på nåværende stadie. Til det mangler vi rett og slett data.

Hyggelig å “se” deg igjen! Antar at du mistet litt aksjer på open på torsdag

3 Likes

IOVaxis har søknader inne hos NMPA (jfr egen hjemmeside) og TRVX har bekreftet (svar fra IR) at dette omfatter TG. Så hva slags nedside kan dette egentlig medføre i relativ betydning, bortsatt fra at TRVX må innrømme et unntak/forlengelse fra ett-års-fristen som løper ut innen 8.januar 2021 ?

5 Likes

Nedsiden vil selvsagt være knyttet til at opsjonen ikke benyttes.

2 Likes

Selvfølgelig, men da må vi nesten forutsette at evt søknader (som vi “vet” finnes) avvises av NMPA. Kron eller mynt ?

1 Like

Mulig noen kan enkelt overbevise meg om at jeg tar feil ved å linke meg til deres kinesiske hjemmeside hvis dere finner den?

Uansett, jeg regner med at TRVX og IOVaxis har kontakt, og det kommer en avklarende melding om situasjonen sannsynligvis før 8. januar, alternativt som en del av Q4 rapporten i februar.

1 Like
3 Likes

Ser ut som om denne har blitt forbigått i stillhet:

ONCOS-102 is manufactured by Targovax, a small Scandinavian biotech company focused on oncolytic viruses targeting hard-to-treat solid tumors.

“At this point, we’re pretty confident that it will become part of standard of care in the future,” Dr. Magnus Jaderberg, chief medical officer at Targovax, told The Mesothelioma Center at Asbestos.com. “This is exactly what we had hoped to see.”

35 Likes

Ser de nevner denne også? Sprek tidsguiding. De nevnte vel i juni at man tar sikte på innrullering innen 12 mndr.

Targovax already has announced plans for another clinical trial, spread across several United States cancer centers and a few in Europe. It will combine ONCOS-102 with Keytruda, known generically as pembrolizumab and manufactured by pharmaceutical giant Merck & Co.

That study will start early in 2021 and include Memorial Sloan Kettering Cancer Center in New York City.

9 Likes

Det er en rimelig sprek uttalelse fra en som MJ, og er uhyre bull.

4 Likes

Som en kommentar til kommentarene til MJ i artikkelen over så skal det sies at ledelsen i TRVX var svært sikre på at viralytics kom til å lande en god del etter at de la frem sine data. Kort tid etter så kjøpte Merck hele sjappa.

9 Likes

Håper ikke aksjonærene i Targovax tar til takke med 3.5 MRD med de resultatene vi ser fra Oncos 102 om dagen.

3 Likes

Altså, min kommentar var egentlig rette litt mer mot data som kom. Når man ser på data som vi nå fikk så er det nok flere enn meg som finner de intressante. Dette er det samme som selskapet har sagt i lang tid. Det er gode data som bestemmer veien videre. Nå har vi mye god data :slight_smile: Dette blir spennende!

De av dere som satser på selskapet for oppkjøp i nær fremtid bør nok ta innovere dere at sannsynligheten for det fremdeles er lav. Men joda, den har økt. Sannsynligheten for lisens avtale/er har økt betraktelig.

4 Likes

Hvordan vil du (hvis det er mulig) sammenligne dataene Targovax nå har fått, med de Virolytics fikk i forkant av oppkjøpet?

3 Likes

Ja, det er utvilsomt at siste to avlesninger har gjort veien til mål langt lettere enn for bare 6 mnd siden.

Merck smiler nok bredt etter å ha «sluppet» unna neste del av meso med kun supply of Keytruda. Spørsmålet blir hvilke terms vi ser på melanom-studiet. Blir vel neppe kun spons på den, nå må Targovax tørre å ta seg betalt siden de sitter på en plattform som løfter Keytruda til nye høyder med potensial for enorme mersalg i lange tider fremover.

Både meso- og melanompasienter er i sårt behov for nye SoC. Og når Magnus sier at Oncos 102 blir en del av SoC, da skal det følge med goder også for Targovax.

6 Likes

Det vil jeg faktisk ikke gjøre her. Tror de som har interesse av selskapet bør gjøre seg opp sine egne meninger når det kommer til det punktet.

Misforstå meg rett, folk vektlegger ting forskjellig. Analytikere har forskjellige modeller. Man har forskjellig LOA. Forskjellige indikasjoner. Ett hav av variabler.

Det som er sikert er at de som eventuelt ser på oncos og TRVX ser på også på all de fremtidige mulighetene som kan finnes.

7 Likes

Edison skrev dette i en av sine tidligere analyser ;

In our initiation report, we described Australian biotech Viralytics as peer to Targovax. Viralytics developed Cavatak, a wild-type oncolytic coxsackievirus A21. In February 2018, Merck & Co acquired Viralytics for A$502m. Before that the company published interim results from several Phase I trials. Interim data from one Phase Ib study where melanoma patients were treated with Cavatak and Yervoy (ipilimumab, anti- CTLA-4, Bristol-Myers Squibb) showed that ORR was 29% (2/7) in patients who had failed prior single line anti-PD1/L1 checkpoint therapy. The comparison is somewhat limited by the fact that Yervoy is an anti-CTLA-4 antibody, however, still same class of immunotherapy.
(Merk at med ANTI-CTLA-4 alene vil kunne gi 10-20% respons) + Cavatak da.

18 Likes

Jeg synes vi er på riktig spor. Av MJ, This is exactly what we had hoped to see and prepares the way for combining ONCOS-102 with checkpoint inhibition.

https://mesothelioma.net/mesothelioma-news/18-month-analysis-confirms-extended-survival-for-mesothelioma-patients-treated-with-oncos-102/

12 Likes