Jeg tror det kommer en utlisensieringsavtale på oncos-102 i Q2 2021 når selskapet har levert mer modne data på melanom. Så får andre tro på oppkjøp Og enkelte vil selvsagt tro på emisjon, som vil være det logiske alternativet til en avtale. Behovet for kapitalpåfyll melder seg i samme tidsrom.
Jeg antar at selskapet snakker med Merck og AZ, de to selskapene de allerede har samarbeid med på oncos-102. Siden det ble poengtert at de snakket med flere aktører.
Det ville for meg framstå som naturlig at en avtale med Merck kan komme på bakgrunn av mer modne melanomdata, og en avtale med AZ på grunn av mer data fra peritoneal. ASCO i mai kan være relevant sånn sett, men man får også huske på at AZ muligens har innsikt i dataene i studien mens den pågår. Hva som ligger i oppdaterte data tidlig i 2021 vet vel ingen, men det tilsier kanskje slutten av januar/februar? Hvis de ikke skal finne en passelig vitenskapelig konferanse å publisere på.
Jeg tror også det fort kommer data fra samarbeidet med Leidos i Q2 2021, uten at jeg aner noe om hvor bra eller dårlig det prosjektet går.
Om det er noen grunn til å være investert i desember 2020 er jeg litt mer tvilende til, men å være investert i ca 5 måneder fra midten av januar til midten av juni tror jeg vil være profitabelt. Mulig inngang rundt midten av januar blir lavere eller høyere enn kursen mandag, det er umulig å vite. Jeg har ingen tro på at kursen stabiliserer seg rundt 9,5kr. Jeg tror den enten skal stige mer og folk får FOMO, eller den faller ett stykke tilbake.
Jeg er personlig ikke superoptimist rundt TG Kina / IOVaxis samarbeidet, da jeg ikke klarer å finne fram til noe særlig informasjon om kinaselskapet og avklaring nærmer seg. Så for min del tror jeg det kan komme en skuffelse på det området, og da blir det grei inngang i ettertid. Og kommer det en positiv nyhet der er det fortsatt ikke den typen avtale som vil dra kursen så himmelhøyt at man ikke kan kjøpe i ettertid. Det vil også gi en reell merverdi for selskapet, så å kjøpe seg inn i etterkant noe dyrere framstår ikke som ett forferdelig alternativ.
ps: har i dag en mindre posisjon enn jeg hadde før melanomdataene ble annonsert, men jeg har aksjer.