Når man har et uendelig sett med variabler som har verdier varierer uendelig, som påvirker lommeboken din, og man skal ta et binært valg, altså bull/bear + tidspunkt, så er man ute av stand til å beregne sannsynlighet. Jeg vet at man ikke kan beregne sannsynlighet basert på historikk, at man fikk terningkast 6 i de første 99 kastene gjør ingenting med sannsynligheten nå man kaster den 100. gangen, Sannsynligheten vil alltid være 1/6 for det neste kastet. Ser man bort i fra historikk når man skal ta lignende valg for fremtiden? Nei, man gjør ikke det, JCP.
Begrepet sannsynlighet er vanskelig å skyve bort fordi det blir brukt for å beskrive magefølelse, instinkt, erfaring, visdom. Utrykket blir brukt blant folk flest, ofte feil. Jeg ser derfor på irettesettingen din nesten som en form for korreksjon av gramatikk, eller staving, Jeg pleier ikke å gjøre slikt selv, av flere grunner…
Den ledende påvirkningskraften for BP avtale, er nok kliniske resultater, egne og konkurrerende. Er targovax sine resultater gode nok til å fenge BP sin interesse? Ha’kke peiling. Tidspunkt for BP avtale? Ha’kke peiling. Kan man beregne sannsynligheten for at neste finansieringsrunde blir en emi, selv om hver eneste bidige runde før det var via emi: Nei.