Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

fullt mulig du har rett savepig, synes bare det kan virke slik ut fra signalene som er sendt ut i dag.

Hvilke signaler?

2 Likes

Alle kommentarene på TI om at det kommer emi vel. Bænkers signal

3 Likes

Stærk omsætning og bounce efter et par tunge dage, men der er et par større aktører i markedet, der ser ud til at benytte sig af muligheden for større sell-offs … ikke helt til at se om den ender over eller under 9,25.

… og dér gik der lige en købsordre på 160.000 stk i ét jaff; en sjælden handelsdag i TRVX med 2,4 mio aktier handlet på bare 2 timer.

Aktuelt 7,09% op på 9,37 … hvis man tror det er retailere, der sidder og handler i dag, så tager man formentligt fejl. Aktiv kurspleje fra DNB?

1 Like

Ser ut som desember blir en bra måned for denne aksjen. Aksjen stiger kraftig på dager med høyt volum og faller på dager med lavt volum. Tyder på proffene kjøper og amatørene selger.

3 Likes

Er hverken proff eller amatør. Sitter bare stille og venter på at Targo skal bli min største post.

3 Likes

Store kjøpere i dag som ikke tror på emisjon i nærmeste fremtid hvert fall :slight_smile: Myrild har økt ganske bra siden han tok plass etter de gode dataene. I dag så kom Goldman Sachs inn på listen også med 720k :slight_smile:

12 Likes

Hva legger du i denne påstanden?

Kurspleie fra DNB, med hvilken agenda og med hvem som kjøper?

Er det slik at skribenter på TI tror at meglerhusene sitter og kjøper aksjer på egen bok og kjører kurser opp og ned og swingtrader?
Det er 10 år siden meglerhusene drev med prop-trading og var en egen aktør i bransjen med aksjer på egen bok. Nå handles aksjer utelukkende av kunder; retail eller institusjonelle.

Med institusjonelle her menes også DNB-fond forvaltet av egne DNB-forvaltere, men disse handler på kundenes / fondsandeleiernes midler. Det er ikke DNB Markets som eier aksjene, det er forvaltede fond.

1 Like

Jeg noterer mig bare, at DNB tidligere har været tilrettelægger ved emissioner for TRVX og at man som opmærksom aktionær har set svært stor volumen i dagene inden melding til markedet. Jeg siger på ingen måde at det ér DNB, der agerer her, men det virker bare ganske usandsynligt at der fra dag til anden skulle komme aktører ind, der tager utallige poster på 160.000 aktier @ 9,25.

Jeg håber oprigtigt at markedet opdager denne juvel og selskabet bliver priset i forhold til resultater og potentiale … dvs. markant højere og langt over 17,00 NOK / aktie.

Hvad angår de interne handler, eller derivater deraf, så har jeg på ingen måde tillid til at markedet formår at kontrollere dette; der foregår øretrilleri og kursmanipulation på OSE i stor stil og man ser dagligt kurser blive påvirket af 5 - 10 aktier pr. handel (NANO er et glimrende eksempel) og dette er også tydeligt på OMX.

4 Likes

Hype eller emi, uansett litt rart om det settes emi før avklaring på IOVaxis-opsjonen dersom man er sikker på at den vil bli benyttet. Motsatt derimot.

Ok, hva skal en emisjon hjelpe for nå da?

Den vil jo ikke gi nok penger til nye studier og ville gruset kursen totalt!

Alle som har fulgt Targovax en stund vet at nå må det en annen løsning til. Er jo derfor selskapet fikk inn ny styreleder! :wink:

6 Likes

Jeg ignorerer stort sett Patrik Ling når der gjelder kursmål da han de siste årene for trvx som oftest tar dagens kurs x 2-2,5. Veldig passiv analytiker gjeldene kursmål, men han skriver mye bra!

Stiller meg noe undrende til hvorfor Edison ikke har oppdatert noe for de ville økt LOA på melanoma og fått er kursmål på 30+.

Dog mener jeg at LOCA :slight_smile: (likelihood of conditionall approval) må gjenspeiles i kursmål for refractory melanoma.

Imponerende volum idag, ut med de gamle og inn med de nye:)

4 Likes

Akkurat dét spørgsmål tror jeg flere aktionærer har stillet sig selv efter flere af de tidligere emissioner; igen, understreger at jeg ser dagens handel som svært positiv for selskabets position på børsen og håber oprigtigt, at den lukker på high of day.

2 Likes

Men du snakker jo kurspleie…?

2 Likes

Uanset hvem der køber og sælger, er det vel altid positivt med stærk volumen og stigende kurser?

Det er jo helt sindssygt jfr. størrelsen på ordrerne i dagens handel … aaaaaand it’s gone. Jeg køber på ingen måde at det er Karl Karlstad fra Bergen, der akkurat i dag trader 26 mio NOK.

… og endnu en købsordre

2 Likes

Klart det!

Skjønner bare ikke hva du vil frem til

3 Likes

Totally dont get the emi talk. Of course they now have to decide which of two go into a larger study and how one or both of these are financed. They bought themselves plenty of breathing space when they did the emi 2 months ago, in order to get all this sorted before the next cap raising.

Personally, i am very happy to continue to hold and see what kind of solutions they come up with regarding next steps. I definitely dont think the melanoma results have hurt our bargaining position when going to BP and asking for collaborations etc.

5 Likes

Støtter den @InVivo, ligger lite mening om å snakke om kurspleie. Hva skal hensikten være, og hvem skal pleie hvem?

Dette er så enkelt som fakta viser; Targovax har levert knallsterke kliniske data. Korte eller slitne penger takker for seg, nye investorer kommer til som ser at her prises ting ekstremt lavt i forhold til hva dataene skulle tilsi. Da blir det volum, og det er fantastisk å se at så mange aksjer skifter hender på kurser 35 % over prisingen for 2 uker siden.

Tipper vi er godt over 10 kroner neste uke, forhåpentligvis med god margin.

9 Likes

Jeg har 12-14 som kursmål, frem til veien videre er avklart

6 Likes

@TheObserver det blir vel litt naivt å tro at et meglerhus ikke kjører egne trades, spesielt da at en aksje går betydelig samme dag som en artikkel kommer i avisen. Har jo sett i f.eks Nano at DNB er inne med egenhandelskonto, og der svinger beholdningen ganske heftig. Som eksempel ser man i dag at denne kontoen har redusert betydelig, men igjen omtaler de seg lite til nada nix zip zero om denne aksjen i media.

Man bruker vel alle verktøy tilgjengelig for å fremme reprising, vil jeg tro?

2 Likes