Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Dette er bare et kortsiktig blaff opp pga. artikkel i FA.
Kortsiktig 2-3 måneder negativ til aksjen, langsiktig 2-5 år positiv.

1 Like

Skulle nesten tro at noen har fulltidsjobb med å holde nede denne aksjen.

3 Likes

De fortjener en julebonus da værtfall, for de har levert! :wink:

1 Like

Eller det er nå den stikker oppover forgodt.

1 Like

Negativ helt til du får kjøpt og blir positiv? Da er du helt på linje med den gjennomsnittlige aksjespekulant :wink:

2 Likes

Ser ut som det mange som stod igjen på perrongen når toget gikk🚂

2 Likes

Nei sjog, det har med at Trvx trolig “går i dvale” uten nyheter i en periode på 2-4 mnd. før det trolig begynner å komme noe ang. finansiering/samarbeidsavtaler for de neste studiene.
Og ja, det blir garantert mye emisjonprat fremover :wink:!

Har allerede 20K aksjer bare så det er sagt.

All time high omsetning, 10 MNOK omsatt 40 minutter på stigende kurs.
Dette er bull folkens! Her er det gjedder i sivet, og korte penger forsvinner ut.

(Med all time high menes omsetning utenom dager det er gjort emisjoner)

14 Likes

Jeg pleier vanligvis å være den som sitter og skriker det der, men akkurat nå tror jeg ikke den kommer før de legger frem planen for neste store studie

18 Likes

fullt mulig du har rett savepig, synes bare det kan virke slik ut fra signalene som er sendt ut i dag.

Hvilke signaler?

2 Likes

Alle kommentarene på TI om at det kommer emi vel. Bænkers signal

3 Likes

Stærk omsætning og bounce efter et par tunge dage, men der er et par større aktører i markedet, der ser ud til at benytte sig af muligheden for større sell-offs … ikke helt til at se om den ender over eller under 9,25.

… og dér gik der lige en købsordre på 160.000 stk i ét jaff; en sjælden handelsdag i TRVX med 2,4 mio aktier handlet på bare 2 timer.

Aktuelt 7,09% op på 9,37 … hvis man tror det er retailere, der sidder og handler i dag, så tager man formentligt fejl. Aktiv kurspleje fra DNB?

1 Like

Ser ut som desember blir en bra måned for denne aksjen. Aksjen stiger kraftig på dager med høyt volum og faller på dager med lavt volum. Tyder på proffene kjøper og amatørene selger.

3 Likes

Er hverken proff eller amatør. Sitter bare stille og venter på at Targo skal bli min største post.

3 Likes

Store kjøpere i dag som ikke tror på emisjon i nærmeste fremtid hvert fall :slight_smile: Myrild har økt ganske bra siden han tok plass etter de gode dataene. I dag så kom Goldman Sachs inn på listen også med 720k :slight_smile:

12 Likes

Hva legger du i denne påstanden?

Kurspleie fra DNB, med hvilken agenda og med hvem som kjøper?

Er det slik at skribenter på TI tror at meglerhusene sitter og kjøper aksjer på egen bok og kjører kurser opp og ned og swingtrader?
Det er 10 år siden meglerhusene drev med prop-trading og var en egen aktør i bransjen med aksjer på egen bok. Nå handles aksjer utelukkende av kunder; retail eller institusjonelle.

Med institusjonelle her menes også DNB-fond forvaltet av egne DNB-forvaltere, men disse handler på kundenes / fondsandeleiernes midler. Det er ikke DNB Markets som eier aksjene, det er forvaltede fond.

1 Like

Jeg noterer mig bare, at DNB tidligere har været tilrettelægger ved emissioner for TRVX og at man som opmærksom aktionær har set svært stor volumen i dagene inden melding til markedet. Jeg siger på ingen måde at det ér DNB, der agerer her, men det virker bare ganske usandsynligt at der fra dag til anden skulle komme aktører ind, der tager utallige poster på 160.000 aktier @ 9,25.

Jeg håber oprigtigt at markedet opdager denne juvel og selskabet bliver priset i forhold til resultater og potentiale … dvs. markant højere og langt over 17,00 NOK / aktie.

Hvad angår de interne handler, eller derivater deraf, så har jeg på ingen måde tillid til at markedet formår at kontrollere dette; der foregår øretrilleri og kursmanipulation på OSE i stor stil og man ser dagligt kurser blive påvirket af 5 - 10 aktier pr. handel (NANO er et glimrende eksempel) og dette er også tydeligt på OMX.

4 Likes

Hype eller emi, uansett litt rart om det settes emi før avklaring på IOVaxis-opsjonen dersom man er sikker på at den vil bli benyttet. Motsatt derimot.

Ok, hva skal en emisjon hjelpe for nå da?

Den vil jo ikke gi nok penger til nye studier og ville gruset kursen totalt!

Alle som har fulgt Targovax en stund vet at nå må det en annen løsning til. Er jo derfor selskapet fikk inn ny styreleder! :wink:

6 Likes