Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg ignorerer stort sett Patrik Ling når der gjelder kursmål da han de siste årene for trvx som oftest tar dagens kurs x 2-2,5. Veldig passiv analytiker gjeldene kursmål, men han skriver mye bra!

Stiller meg noe undrende til hvorfor Edison ikke har oppdatert noe for de ville økt LOA på melanoma og fått er kursmål på 30+.

Dog mener jeg at LOCA :slight_smile: (likelihood of conditionall approval) må gjenspeiles i kursmål for refractory melanoma.

Imponerende volum idag, ut med de gamle og inn med de nye:)

4 Likes

Akkurat dét spørgsmål tror jeg flere aktionærer har stillet sig selv efter flere af de tidligere emissioner; igen, understreger at jeg ser dagens handel som svært positiv for selskabets position på børsen og håber oprigtigt, at den lukker på high of day.

2 Likes

Men du snakker jo kurspleie…?

2 Likes

Uanset hvem der køber og sælger, er det vel altid positivt med stærk volumen og stigende kurser?

Det er jo helt sindssygt jfr. størrelsen på ordrerne i dagens handel … aaaaaand it’s gone. Jeg køber på ingen måde at det er Karl Karlstad fra Bergen, der akkurat i dag trader 26 mio NOK.

… og endnu en købsordre

2 Likes

Klart det!

Skjønner bare ikke hva du vil frem til

3 Likes

Totally dont get the emi talk. Of course they now have to decide which of two go into a larger study and how one or both of these are financed. They bought themselves plenty of breathing space when they did the emi 2 months ago, in order to get all this sorted before the next cap raising.

Personally, i am very happy to continue to hold and see what kind of solutions they come up with regarding next steps. I definitely dont think the melanoma results have hurt our bargaining position when going to BP and asking for collaborations etc.

5 Likes

Støtter den @InVivo, ligger lite mening om å snakke om kurspleie. Hva skal hensikten være, og hvem skal pleie hvem?

Dette er så enkelt som fakta viser; Targovax har levert knallsterke kliniske data. Korte eller slitne penger takker for seg, nye investorer kommer til som ser at her prises ting ekstremt lavt i forhold til hva dataene skulle tilsi. Da blir det volum, og det er fantastisk å se at så mange aksjer skifter hender på kurser 35 % over prisingen for 2 uker siden.

Tipper vi er godt over 10 kroner neste uke, forhåpentligvis med god margin.

9 Likes

Jeg har 12-14 som kursmål, frem til veien videre er avklart

6 Likes

@TheObserver det blir vel litt naivt å tro at et meglerhus ikke kjører egne trades, spesielt da at en aksje går betydelig samme dag som en artikkel kommer i avisen. Har jo sett i f.eks Nano at DNB er inne med egenhandelskonto, og der svinger beholdningen ganske heftig. Som eksempel ser man i dag at denne kontoen har redusert betydelig, men igjen omtaler de seg lite til nada nix zip zero om denne aksjen i media.

Man bruker vel alle verktøy tilgjengelig for å fremme reprising, vil jeg tro?

2 Likes

GOLDMAN SACHS inn på top 20

13 Likes

Denne kontoen du refererer til er ikke DNB’s egenhandelskonto, det er den VPS-kontoen hvor alle aksjer som er eid på terminer / forwards av DNB Markets kunder er registrert på.

Så hvis OM Halvorsen øker med 300 000 aksjer i NANO eller en tilsvarende aktør i Targovax og gjør dette gjennom terminhandel, så er det meglerhuset som fremstår som aktøren, men det er kundemidler som står bak posisjonene, og som gjør økning / reduksjon i sin eksponering.

Å forstå dette krever nok at man kjenner til hva terminhandel er. Kortversjonen er:

Ordre kommer fra kunde; kjøp 500 000 aksjer i Targovax, legg det på termin til juni 2021.
Meglerhuset kjøper og eier formelt 500 000 aksjer i Targovax i DNB sitt navn, kunden er ansvarlig for eksponeringen. Pr i dag er vel kravet 30 % for en termin i Targovax, så et kjøp på 4.6 MNOK i Targovax krever sikkerhet på 1,4 MNOK fra kunde.

Stiger aksjen fra 9,30 til 14 og kunden er fornøyd, så tilfaller hele gevinsten kunden. Banken tjener på finansieringskostnaden, og all risiko og oppside står på kunden. Av denne grunn vil man se at spesielt DNB flyr opp og ned på lister, fordi de har mange terminkunder i DNB Markets. Men det er altså ikke meglere / meglerhuset som eier aksjen for egen risiko, kurspleie eller spekulasjon.

Understreker at kundene har full råderett over når kjøp og salg skal gjøres. Selv om man avtaler en termin frem til juni 2021 kan man likefullt realisere hele eller deler av posten når det måtte passe, og beholdningen til DNB-kontoen vil justeres tilsvarende.

32 Likes

Oppklarende, takk for det!

Glimrende med mere information og indsigt; det forklarer jo en del af de større bevægelser der bl.a. er set fra DNB (også før handlen blev anonymiseret) … takker mange gange og du må gerne dele mere, hvis der kommer en stille periode i en sen aftentime :slight_smile:

Apropos omsetning. Over 4% av selskapet er omsatt hittil i dag. I år så har omsetning vært større på disse datoene: 2.12, 23.1, 22.1. På disse datoene ble hhv. tall for oncos-102/keytruda tallene sluppet, ONCOS-102/chemo mesothelioma tidlige data, emisjon.

Eneste nyheten i dag er at selskapet skal delta på DNB’s 11[th] Annual Nordic Healthcare. Konferansen retter seg mot investorer (altså ingen nye data).

2 Likes

Glem ikke artiklen i FA vedr. TRVX fra DNB, men altså … fair nok, så tager jeg gerne et par artikler mere, hvis det viser til ca. 35 mio omsætning i aktien.

1 Like

Hehe. Oslo-børs er ganske komisk der. Fantastiske resultater gjør at mange omtrent selger med tap. Men kursmål fra en bank gjør at “alle” kjøper.
Eller man leser at Spetalen har kjøpt aksjer i et søppelselskap. Då kjøper også “alle”. :joy::joy:

3 Likes

ja, også sitter du her og lurer på å dunke hodet i veggen, evt starte jalla trading as :wink:

Det lett å lure hva som forgår med den omsettingen uten at kursen har gått høyere.

Like mye salg som kjøp :wink:!

Bliver dog interessant at se, om den formår at holde sig over 9,00 denne gang, eller det bliver vending på på 8,50, før markedet endeligt fanger kvaliteten af den seneste melding.