Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Skal en ha mange eller få aksjer i TRVX inn i det nye året?

Mulig fremtid:

-emisjon fra klar himmel
-kursfall og dyp depresjon
-uventede hendelser og nyheter (særdeles gode)
-Ny panikk , alle skal ha.
-Emisjonsaksjene deles ut (penger på gata?)

Satser på den jeg.
Med utgang i selskapets nåværende verdi så må det jo ligge en voldsom oppgang for oss dersom detteslår til , og i følge de siste resultatene så er der all grunn til å håpe.

Men etter alt som har skjedd så er det underlig at denne ikke prises høyere.

Er det bare meg eller er det andre som er imponert over norsk bioteks fremmarsj.
Veldig mange gode kandidater nå ,ikke?

10 Likes

Når det gjelder utviklingen fremover mener jeg bestemt vi kan forvente en forsterket verdistigning.

Aksjonærene i Targovax har «lært» seg å selge på nyheter. De har det vært flere av i det siste!

Samtidig skal man forvente at 98 % av aksjonærene har fått det med seg, og alle trøtte,slitne, negative og taktiske har hatt rikelig med tid og volum å agere på.

Det motsatte kan med sikkerhet ikke sies om investorer / fond som ikke er aksjonærer, men som gradvis blir oppmerksomme på selskapet og best in class Oncos. De kommer inn i puljer og er avhengig av nok volum i aksjen. Det har det vært frem til nå; mange har vært villige til å selge, til tross for fantastiske data.

Vi skal forvente en metning fra selgervilligheten, noe som er ensbetydende med kursoppgang fremover. Nå begynner straks moroa :muscle:

15 Likes

Venter på flere ser at den blir ikke særlig billigere, der kommer ikke emisjon på dette nivået, og skal du være med må du løse billett til et forhåpentlig sterkt 2021 med tidlig oppkjøp :wink::champagne:

3 Likes

Jeg har i hvertfall begynt å tenke på at resultatene i Oncos+Keytruda må være meget interessant for Merck. Jo lenger man venter på Targovax, jo dyrere kan det bli. Og det gjelder ikke bare for aksjonærer, men også for BP :slight_smile: Risikoen ble betraktelig redusert med siste oppdatering: det er ingen tvil lenger om at Oncos-102 er eksepsjonelt bra. Man kan sikkert vente i håp om å få en billigere inngang etter neste emisjon, men man vet ikke når den kommer eller om den kommer. Spørsmålet man heller bør stille seg med best in class på refractory melanoma er mcap på 800 mNOK billig nok?

6 Likes

Blir FOMO effekt her snart :sunglasses:

8 Likes

Caset targovax er betydelig derisket etter de to nylige datasettene og forrige emisjon.

18 Likes

Lett å glede seg over volumene om dagen - det er virkelig et helt annet trøkk!

3 Likes

Realiserte gevinst i denne i dag etter kjøp til 6,90 i slutten av november.
Godt mulig jeg tar feil og kursen stiger videre fremover, men det var “emisjons alarm” som ble utløst hos meg nå.

De behøver sannsynligvis en hel del kapital for å fortsette planlagt ambisiøs forskning og siste “lille emisjon” var langt fra tilstrekkelig.

Og som kjent henter en inn kapital i god tid før behovet oppstår. Hvilket tidspunkt er bedre enn etter et kursløft med bakgrunn i en positiv børsmelding…

24 Likes

Det var nettopp emisjon 2 mnd siden…

4 Likes

Nice!

Our updated valuation is NOK2.02bn or NOK23.3 per share versus NOK1.65bn or NOK21.6/share previously. The main reason for the increase is the revised success probability in melanoma rNPV project to 25% from 15%. Other changes include a higher cash position and rolling the model forward, which was offset by dilution after the private placement.

9 Likes

ONCOS-102 mode of action bekræftes endnu engang …

These data are Targovax’s most significant achievement to date and indicate ONCOS-102 was able to sensitise the refractory patients to anti-PD1 treatment again.

Videre ang. kursmål …

Our updated valuation is NOK2.02bn or NOK23.3 per share versus NOK1.65bn or NOK21.6/share previously. The main reason for the increase is the revised success probability in melanoma rNPV project to 25% from 15%

Jeg havde personligt forventet et højere kursmål fra Edison, men alt i alt positivt med opjustering.

16 Likes

Jeg synes alarmen din er litt for sensitiv, jeg ville ha justert den litt. Men det er jo for sent for deg nå.

4 Likes

Jeg følger dit resonnement, men bemærk at selskabet har fået en del flak for deres tidligere strategi om at melde emi til markedet akkurat efter rally på stærke data og denne strategi ser umiddelbart ud til at være ændret jfr. seneste emi. Med andre ord, der er intet der tilsiger, at selskabet fremover vil sætte emi efter dette mønster - og det er ganske klogt, da man ellers lærer markedet at lure selskabet.

Men gratulerer med gevinsten uanset.

3 Likes

Nå har selskapet klart å innhente kapital tidligere da selskapet var dårligere stilt så å få tak i større investorer , gjerne internasjonalt burde være lett match.

EMI-angst er vel det eneste som klarer å holde denne tilbake nå.

Våkner vel en morgen med beskjed om at kapitaliseringen er i boks.
Er resultatene gode nok så kan det bli lukerativt å delta i en rep.emi.

Der er stor forskjell å delta på emisjoner som må ha kapital for å overleve og kapital for å levere.

1 Like

Kortsiktig fare for emi - om den er reell - blir neppe konkret før Kina-opsjonen er avklart. Og fortrinnsvis med positivt utfall. Tror jeg.

1 Like

Jeg tror Targovax allerede kan være i spill, bak kulissene. Tankerekken er som følger:
Når oncos-102 godkjennes, vil den i flere sammenhenger brukes sammen med Keytruda. Merck vil selvsagt være glade for at Keytruda-salget øker, men salget vil være avhengig av at en biotek-mygg leverer varene pålitelig og i stort volum. De har med andre ord en kritisk ekstern avhengighet i leverandørkjeden sin, som de relativt enkelt kan eliminere med et mindre oppkjøp.

Oncos-102+Keytruda er minst like godt som Yervoy+Opdivo (ref mOS), men med mye mye bedre sikkerhet. BMS fikk denne godkjent av FDA i oktober med (så vidt jeg kan forstå) dårligere data enn Targovax har p.t.

Targovax må igjennom en noe større randomisert studie for å få godkjenning. Gir det mening for BMS, Merck, osv å stå på sidelinjen og vente til den gir data når prisen for Targovax er så lav?

Å tenke at den neste meldingen er emisjon mener jeg derfor er usannsynlig.

24 Likes

Oncos har aldri blitt kombinert med keytruda i meso. :slight_smile:

Oncos + chemo alene er bedre enn bms. Keytruda kommer trolig til å overgå bms alene når de leser ut sin store studie neste år.

Oncos + keytruda + chemo kan da muligens bli godkjent i en mindre studie :slight_smile:

15 Likes

Ah, beklager der lå feilen min. Står likevel for grunnpoenget mitt.

4 Likes

Selskapet trenger mer penger enn de vill klare med emi alene.
Kommer Kina pengene på plass innen rimeligtid, så har de nok cash fra forgje emi til at en partner som feks Merck kan stå i med resten.

3 Likes