Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hvor mye Kina penger kan komme?

1 Like

Avtalen er $3 mill. All or nothing.

1 Like

Er noen milestones også om de benytter opsjonen. 1 mrd totalt pluss tosifret royalties, var det ikke?

1 Like

Det viktigste er ikke pengene, men at TG må prises inn mer enn det er i dag.

7 Likes

Må si det var betryggende og en fin bekreftelse å faktsik se at søknad er sent inn og “In review” med potensiell avklaring før 26 des. Gir ikke mening å gjøre såpass med arbeid forså å evnt. trekke seg.

6 Likes

Blir den godkjent sier de ja, noe annet er uten mening. Opsjonstiden var jo kun begrunnet med at godkjenningen måtte på plass.

3 Likes

Targovax ASA: Registration of share capital increase following exercise of options

5 Likes
20 Likes

Er det bare mig, eller er der andre der undrer sig over dagens handel i Targovax.
Fra kl. 10 til luk har kursen stort set kun varieret mellem 9,60 til 9,62 Nok. Dette med over 700.000 aktier omsat.
Nogle ider ?

2 Likes

Det er ihvertfall ikke et tegn på at den skal ned på kort sikt

1 Like

2 roboter som ikke blir enig ?

3 Likes

Eller det stikk motsatte; veldig enige om at 9.61 NOK er en god pris å kjøpe og selge aksjer til hverandre på :wink:

Det tekniske bildet ser veldig bra ut. Jeg tror det er rett før toget går nå.

image

11 Likes

Tænker bare at det måske er en aktør med lidt “muskler” som af uvist grund ikke ønsker kursen over 9,62 Nok for nuværende. :thinking:

1 Like

Formueskatten?

En stor aktør som låser kursen. Om det er for å akkumulere eller selge vet man ikke. Ingen andre enn denne aktøren vet om det er overvekt av selgere eller kjøpere på dette nivået.

Jeg har ofte endt opp med å tro at det er bull når dette skjer, men har vist seg noen ganger at kursen plutselig dumpes langt ned så jeg tør ikke spå neste retning.

4 Likes

Muligvis, men hvordan låser man kursen, med mindre der handles internt? :slight_smile:

1 Like

Du lager en robot som sier:

  • Lag nye salgsordre på 9,62 + kontinuerlig.
  • Lag nye kjøpsordre på 9,58 - kontinuerlig.
  • Kjøp alle ordre som legger seg mellom.

( i ett tenkt eksempel)

Krever selvsagt at du har både mange aksjer, og mye kontanter, tilgjengelig for å gjøre dette.

Saken er at du aldri kjøper eller selger til deg selv, du bare plukker alt som andre legger inn i markedet over, under, eller på kursen der du låser den.

1 Like

Mm. Ser det samme i flere aksjer, kanskje mest iøyenfallende i SoftOx.

4 Likes

Man kan selvsagt ha det som en hobby å holde kursen på et gitt nivå, men man må vel i utgangspunktet anta at alle aktører forsøker å opptre rasjonelt i markedet med den hensikt å tjene penger.
Litt vanskelig for å se at den strategiene vil være særlig lønnsom, men det er vel bare jeg som har litt tungt for det?

1 Like