PoC har blitt lagt frem. Dette fremgår av presentasjonen. Hva som ble sagt på pizzakvelden har jeg vel lagt frem etter beste evne. Det har vel også blitt linket til en del artikler som gir utgangspunkt for videre lesning innenfor cRNA og hvilke muligheter en fungerende plattform gir.
Kort oppsummert. Viruset kommer i cellen, påfølgende cRNA er dokumentert i cellen og påfølgende proteiner er dokumentert. Så, det fungerer. Dette er krevende greier og nydelig bio-engineering!
Ja, men hvordan vet vi dette kan påvirke klinisk? Her er det en overføbarhet til kjent RNA teknologi. Vaksiner og viruslevert. Forskjellen her er at cRNA gir en varighet som frigjør fra å knytte behandlingen opp mot en immunreaksjon.
I frykt for å ha misforstått, så har jeg pratet med et par stykker som virkelig har peiling, og kun basert nå den informasjonen vi har fått til nå flytter de seg til kanten av stolen og venter spent på mer info. Det som er oppnådd nå er et kjempesteg og finpuss og tilpasning er mye lettere.
Det er patentet som er viktig. Utålmodig, men likevel utolig viktig at det blir solid. Så her har de god hjelp og vi må stole på at EW gjør gode avgjørelser. Noe jeg er trygg på. De står ikke å klapper for seg selv, men applaus fortjener de når patentet er i boks.
Glemte det var $RNA fredag, så innlegget er mer nøkternt enn dagen skulle tilsi.