Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

7 Likes

Herre gud “foretrekke” - selvfølgelig ville jeg helst hatt et par milliarder i up front på cRNA - men man kan ikke leve i en drømme verden heller når alle spekulerer i om T har cash til å leve videre etter juli 2023.

Dette er faktisk en meget god finansieringsavtale - mye bedre en en emisjon på 300 mill nye aksjer til kurs kr. 1,

3 Likes

Ja markedet og biotech spesialist Healthcap er jævlig enig med deg :sweat_smile:

4 Likes

Problemet med dagens utvikling er at vi seiler opp til avtale med 600 mill nye aksjer til 0,5 kr stk om det ikke kommer info fra selskapet som hever kursen. Synes det er utrolig svakt at de ikke evner å se at det trengs innsidekjøp for å støtte opp om at dette er en god avtale.

1 Like

@Profit, muligheten var poenget her. Så får vi se hva som skjer.

MCAP $16m…

1 Like

Og likevel anbefaler du T, i en Ulti-tråd, til en rykende fersk bio-investor. Sier meg at du trolig er i samme kategorien som alle som ble med skipet ned i Nano og Pcib; alltid parat til å sminke grisen for å kunne fortsette å leve in denial heller enn å bedrive konstant realitetsorientering og være villig til å eventuelt agere deretter. Risky business.

10 Likes
1 Like

Det er lit rart at kursen synker nå som Targovax har skaffet denne finansieringen som det har vært gnålt om i lange tider her inne. Hvorvidt avtalen med Atlas ender i et “dødsspirallån” antar jeg avhenger av resultatene. Om TRVX leverer så vil Atlas tjene mer på å sitte. Om TRVX ikke leverer så vil Atlas gjøre sitt for å redusere tapet.

Jeg kan kun snakke for meg selv - jeg investerer i TRVX fordi jeg tror på ledelsen og på produktene. Og jeg håper at de lykkes - ikke bare på grunn av min egen investering, men fordi det ville vært fantastisk for kreftbehandlingen i fremtiden.

6 Likes

HC melder mandag morgen at de samlet set sidder på ca. 8,85 mio aktier (inkl. OFCO) og det må formodes, at dagens store nedsalg primært stammer fra denne aktør. HC plejer at sælge relativt hurtigt, når beslutningen er taget, så vi får se, hvordan listerne ser ud om et par dage.

Uanset, med en omsætning så langt på ca. 5,1 mio aktier, er der potentielt ca. 3,75 mio resterende aktier der skal sælges, hvilket efterlader risiko for yderligere salgspres; i tillæg må flere retailers være gået på stop loss eller har solgt pga. slidte nerver.

For nærværende ser volumen dog ud til at være aftagende (5 mins chart), muligvis grundet det sædvanlige mønster, hvor sælger afventer “bundfiskerne” og tømmer de sidste positioner før bounce.

1 Like

Det store spørsmålet er jo nettopp det - om de leverer. Hva tror du selv Atlas vil gjøre? Vil de sikre pengene sine eller vil de ta en enda større risiko (med desto større oppside)?

Kan de få i pose og sekk ved å løse inn deler av obligasjoner i aksjer?

Jeg investerer ikke i noe som jeg tror vil feile. Det tror jeg heller ikke Atlas gjør med sitt lån, og slik jeg har forstått avtalen så er det ingen mekanismer som gjør at Atlas kan spekulere i shorting.

Men skulle mot formodning ting gå skeis i TRVX, så vil det gå raskt skeis når Atlas vil redusere sine tap.

TRVX er rett og slett en spennnende aksje!

2 Likes

INGEN må leve i den illusjonen at Atlas ikke vil konvertere og selge en haug meg aksjer underveis fram mot 2026. Men om Targovax leverer, så vil det være helt ok for alle parter. Det store spørsmålet er om de kan og vil shorte i forkant av hver konvertering.

1 Like

… spørgsmålet er vel nærmere, hvem der samler 5 mio aktier op? :slight_smile:

2 Likes

Den lille slumpen HC sitter på mener du? Det er vel tydelig på kursen at blir spredt på mange hender?

Husk at de konvertible obligasjonene utstedes til kurs 0,92 så kapitalen som hentes inn i dette lånet er altså max (300 mill * 0,92 =) 276 mill NOK. Nå hadde selvsagt en emisjon også kostet penger, men la oss kalle det 276 mill i finansiering fra nå av.

NB Om HeatlhCap nå selger seg helt ut har jeg vært investert i TRVX lengre enn HC :man_shrugging:

4 Likes

Ikke uenig, begge regnestykker vil være i nærheden af 276 millioner

Men med til regnestykket her, skal nok nævnes - at det ville have været noget nær umulig at udstede 300 millioner nye aktier til en kurs bare i nærheden af 1 kr.

Så af to “onder” så er denne nok klart den bedste, især hvis ledelsen har et klart signal fra Atlas om at der ikke fra deres side, vil blive skortet…

Det siges at være tilfældet, men fremgår ikke helt tydeligt af det materiale der hidtil er blevet lagt frem - her skal ledelsen meget, meget snart gøre dette helt tydeligt, så alle har en viden om præcis hvad der er gældende, især omkring eventuelle aftaler for shorting…

1 Like

Nå blir nok ikke de første 35mill som Targovax ønsker seg og som kjøres ved eventuell godkjenning i EGF på 1kr. Om 0.8kr, så kommer Atlas med ca 54mill aksjer i første omgang. De skal selvsagt selge, og på dalende kurs selger de selvfølgelig mer.

Noe salgspress har aksjen taklet siden sist emi og større eiere har vel kastet ut 30-35 mill aksjer. Uten noe spesiell kursdrivende nyheter har vi havnet på krona.

Nå bør Targovax har noe i bakhånden til de eierene som skal godkjenne dette i EGF, ellers kan det bli vanskelig, og man kunne jo sett for seg å sikre verdiene som er putta inn. 160mill og med litt på konto, så går det.

Det er ingen garanti for at aksjene som utstedes til Atlas utstedes 1,- krone, jeg håper selvsagt kursen går opp. Det låne avtalen innebærer er jo at det for hver krone i ny gjeld får TRVX 92 øre inn på kontoen. Så kan Atlas etter de bestemte intervaller konvertere deres fordring på 1,- krone til den avtalte mekanisme for beregning av markedskurs.

Om Atlas kommer til å shorte aksjer eller ikke er jo ikke det eneste problemet for kursen, de vil jo neppe bli sittende med hele beløpet i aksjer, så man kan få et enormt overheng av aksjer som pøses ut i markedet i årene som kommer.

Håper virkelig ikke det blir for galt, men er veldig lite happy med denne finansieringen. Om de hadde noe bedre alternativ vet jeg ikke, men synes oppsiden i aksjen nå er begrenset.

4 Likes

Forskjellen er at Atlas neppe vil feile, og sannsynligvis vil tjene penger etter hvert som de innløser og pøser ut aksjer uansett om kursen faller. Selv om det skulle vise seg at de ikke kan shortselge aksjer (for dermed å sikre gevinst vs. innløsningskurs på den aktuelle transjen på forhånd), vil de uansett få rabatt i forhold til børskurs på alle transjene og dermed utvanne aksjonærene.

2 Likes

Atlas sikrer kanskje ikke ved short, men sikrer i etterkant. Tror det er punkt 15.11 i avtalen. Faller kursen i etterkant så justeres prisen til laveste. Om det vil har den samme psykologiske effekten på markedet veit jeg ikke, men for Atlas er det i praksis en sikring på linje med short

Hadde alle hevet seg på og kjørt kursen i 10kr, så hadde utgangspunktet for avtalen vært bra…

1 Like