Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Stoler på @Bob_le_Plast og har inkludert T i porteføljen. Da disse har ressurser rundt seg som jobber med å analysere div cases hele dagen lang må man tro de ser noe. Så får det bli opp til hver enkelt å tro de har skjønt noe eller er på jordet…

Synes det er mange her som legger kun vekt på det vitenskapelige og ser ikke andre kursdrivende momenter på grunn av alle tørkesnorene som er i veien…

2 Likes

Gir også fullmakt til styreleder på EGF. Tenker at nå må Targovax-folkene få ro til å levere på det viktigste for selskapet og aksjonærene, resultater og fremdrift i forskningen, IP og studier.

Iom det trolig blir aksjetrykking hvert kvartal fremover må de også prioritere mer ressurser på å være synlige. Synes de har en fin kalender for våren, men her kan det alltids gjøres mer Events – Targovax

Vi får også se hvordan det går etter marskonverteringen. Da lærer vi Atlas bedre å kjenne. Et mulig grep for å unngå/redusere shorting i venteperioden kan muligens være at GF gir fullmakt til å skrive ut aksjer som selskapet sitter med, og så kan overføre raskere når meldingen kommer fra Atlas. Men la oss se om det blir nødvendig først.

4 Likes

Djevelen har mange advokater her på TI, og de har en imponerende utholdenhet. Selv ser jeg ikke noen gode alternativer til denne avtalen hvis T skal drive frem sine prosjekter. Det er dyrt å være fattig, og veien frem mot en CircRNA - avtale ville nok bli humpete uansett. Jeg ønsker å være posisjonert den dagen vi får en avtale og ser at vi kan få gode kjøpsmuligheter i perioder gjennom Atlas-avtalen.

5 Likes

Hovedaspektet med avtalen er jo enkel. De må ha kursen flat eller opp for å tjene penger her. Atlas har 0 incentiv til å dumpe som i andre slike avtaler, men stort incentiv til å se kursen så høyt som mulig og interessen for Targovax så høyt som mulig. Bare for å vise prinsippet:

9 Likes

(flyttet til Targovax - fundamentale)

No short selling, but…

Dette skjønner du, ikke skap deg unødig.

Det tar tid å utstede aksjene i Brønnøysund, det er 100 % formalia. Mens de venter på at de nye aksjene skal bli registrert og utstedt er de å regne som innehavere av aksjen som kommer på konto. Mens de venter på at det skal skje er de i posisjon til å selge. Dette er ikke shortsalg, det er salg av aksjer de er berettiget til å selge.

7 Likes

HC kvitter sig med de sidste aktier … tipper vending til ugen.

1 Like

Det du beskriver er vel strengt tatt naked short, aksjen er ikke deres før den er mottatt. Så om de skal shortselge må de låne inn aksjer, kommer de til å gjøre det - aner ikke.
Om de ikke gjør det er det naked short, som er ulovlig.

1 Like

Har vanskelig med å forstå hvor de skulle få låne aksjer? Når det andre alternativet er ulovlig, så forstår jeg heller ikke hvorfor dette skulle være et problem. Men vil gjerne bli overbevist.

De har nok en plan på hvordan de skal tjene penger på dette, uavhengig 25% av volumet regelen :upside_down_face:

1 Like

Selvfølgelig ønsker de å tjene penger. De får jo både aksjer til underkurs og det er en transaksjons-fee. Men betyr det automatisk at de ønsker å ruinere selskapet? Jeg kan ikke forstå annet enn at de er tjent med kursoppgang

1 Like

Eksisterende aksjonærer selger selskapet ned i verdiløshet, mens Atlas kan plukke opp alt for prisen av en pølsebod - skrekkelig
Vår værste fiende er helt klart oss selv - lykke til, vi treffer bunnen et sted … det er ihvertfall sikkert

4 Likes

Bunnen er nådd,nå begynder oppturen.Lykke til:)

1 Like

De investerer selvfølgelig ikke 300 millioner på noe de ikke tror de kan tjene penger på. Men betyr det at det vil gå på bekostning av dagens aksjonærer eller selskapet? Nei, det gjør det nok ikke.

Vi har et selskap som er garantert finansiert i 3 år, innen den tid så vil Targo enten være solgt eller være verdiløst fordi resultatene ikke var som forventet.

Så eneste måten man kan hindre Atlas i å få potensielt mange aksjer er å la være å selge aksjene man her på dagens kurs.

2 Likes

Akkurat det er en illusjon. Det ble jo egentlig presisert av EDW i går. Dog på en annen måte, men 300 strekker ikke til over 3 år uten annen finansiering eller kommersialisering.

2 Likes

Helt klart! Men om selskapet ikke klarer å hente penger på cRNA eller melanom Part-1 data så er vel løpet strengt tatt kjørt uansett?

1 Like

at ceo i trvx lyser av selvtillit og alle klør seg i hodet og ikke forstår hvorledes atlas skal tjene penger kan jo være at trvx sitter på en sensasjon?
Nei nå tulla eg fælt

1 Like

Ja, det er vel den enkle og nakne sannheten.

I svarte helvete… er det seriøse selskaper som bruker konvertible obligasjoner?

Og jaggu meg er det ikke så uvanlig å kjøpe de tilbake heller:

6 Likes