Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

For ikke å nevne at vi nesten gratis får resultater fra to TG-studier etterhvert :slight_smile:

1 Like

Men det må ikke være usagt at en del av eksemplene ikke viser effekten av Atlas rent isolert. Når man ser hvor mye penger enkelte av de selskapene henter, i tillegg til Atlas transjer, så er det ikke rart at aksjekursen faller.

Med over 60 investeringer så kunne det kanskje vært interessant å høre om Targovax kjenner til Atlas sin Track-record, og om de kan vise til konkrete eksempler hvor en slik avtale har medført verdiskapning for både selskap og deres aksjonærer?

2 Likes

Her er lenke til morgendagens webcast fra 10:00 i morgen: NewsWeb (oslobors.no)

2 Likes

Er klar over at det ikke er lett, eller ikke finnes noen direkte sammenlignbare case. Det franske biotech-selskapet som Atlas var/er inne i har i tillegg hentet mye kapital på annet vis underveis. Og i gruveselskapet notert på AIM så er det en nokså kompleks historie å sette seg inn med ulike vilkår knyttet opp til forhold som gjelder eksterne samarbeidsparter. Derfor så er vilkårene fra case til case (som er synlige) også ulike. Både når det gjelder størrelse på transjene, utbetaling i forhold til face value, forfallsdatoer, rente og innfrielse.

Så greit med en avklaring i morgen i den grad Targovax faktisk er i stand til det i samråd med Atlas som part. En solskinnshistorie hadde nok gjort susen ja.

4 Likes

Har sendt inn spørsmål om de kan vise til Atlas sin “track-record” innen bioteknologi finansiering og om de har konkrete eksempler hvor Atlas sin finansieringsløsning har gitt verdiskapning for både selskap og aksjonærer. Så da får vi se om de velger å svare :+1:

1 Like

Så har vi jo både Merck og Phizer med større cash-beholdninger enn tidligere for tiden :wink:

Bader i coronapenger – kobles til kjempekjøp | Finansavisen

1 Like

Synes det er artig å se tilbake på hvordan det var når man var usikker på framtidig utvikling. Virker som usikkerheten på hvor kursen skal gå er veldig stor i Targovax nå hos flere. Så tenker det kan være et fint punkt å huske tilbake på.

Vi ligger nå på all time low og kun han ene som kjøpte på 0,821 er i pluss med 0,2 øre. Hvor veien videre går tror jeg morgendagen vil bli viktig for. :slight_smile: Ser for meg ut som Healthcap kvitter seg med resten. Gleder meg til de er helt borte, for salgsviljen ellers ser liten ut.

Hovedaspekter jeg forventer informasjon om er:

-Utvidet info og/eller forklaring av:
Styringen Targovax har over transjene- Siden dette er en positiv side ved dealen
Hva Atlas har bundet seg til i forhold til salg og shorting - Siden dette er etterspurt klarhet i
Atlas sin kommentar til investeringen, ang langsiktighet - Siden det er av stor interesse
Punktet som åpner for salg/alternativ finansiering via cRNA-delen - Siden det er ekskludert fra begrensingene spesifikt i avtalen.
Mer info om saksgangen i avtalen, med hensyn til timing.
Hvordan Targovax holder oversikt over at Atlas følger avtalen.

1 Like

LG/EDW har en formidabel oppgave foran seg. Å snu dette ekstremt sure sentimentet er ikke gjort i en håndvending.

1 Like

Ja, det har de. Dette går vel neppe gjennom hvis kursen er 50 øre neste uke. Så da må de hoste opp plan B ASAP, hvis de har noe plan da?

Ang Healthcap hadde de: 5377596 aksjer 09:00 onsdag 22. feb.

Så siden da har vi hatt omsetning:
Onsdag: 1.245.734 aksjer
Torsdag: 421.512 aksjer
Fredag: 709.803 aksjer
Mandag: 1.828.895 aksjer

Så maksimal reduksjon hos dem om vi antar de kun handler på børs: 4.205.944 akser

Ville forventet at i hvert fall 2M av disse er andre investorer, så et light estimate er at Healthcap har rundt 3M aksjer igjen nå, men vi får det bekreftet ved børsen stengetid torsdag når dagens posisjoner blir offentlig med innsider+. :slight_smile:

Så vi kan forvente at aksjen må stå imot 3M til i nedsalg fra dem. Håper det kommer stort volum i morgen og at de får kommet seg ut, eventuelt at de hører noe i webcasten de ikke visste og snur strategien tilbake til kjøp, det hadde vært lættis :stuck_out_tongue:

1 Like

Antar at selskapet har spilt med åpne kort over HC, og ikke holdt noe tilbake ? En kan jo også lure på om AVA har lyttet til jungeltelegrafen og fått nyss om hva slags planer/løsninger Targovax har jobbet med de siste månedene. Kan jo hende at de har fått nei til å være med på en ny runde. Akk ja, det er dessverre mye vi ikke vet.

1 Like

Så du trur Ruben at HC har fått meir info enn f.eks Høse AS som har økt??det tviler eg sterkt på.

1 Like

Synes det er rart ja om ikke selskapet har vært i kontakt med den største aksjonæren.

AVA har i hvert fall kjøpt de siste tre synlige dagene i listene etter at dette ble kjent, med størst kjøp tirsdag forrige uke. Caset har vært klart i at det gikk mot at de trengte finansiering. Trenger ikke være hemmelige komplott bak hvert valg som tas. :stuck_out_tongue: Hver av disse påstandene kunne man blitt anmeldt for, så helst hold deg til det det er bevis for. :slight_smile: Trenger ikke mer spekulering rundt ting vi ikke kan vite. Siden du har vært veldig opptatt av å finne ut hva som er korrekt i caset og avtalene hadde det vært flott om vi fortsatte i den retningen.

2 Likes

Snakker ikke om komplott. Dersom Targovax har gått bredt ut så er det vel naturlig at det alltid vil være noen som vet mer enn andre, eller som klarer å tyde signalene mye bedre enn det du og jeg klarer.

Hvilke påstander har jeg servert nå da ?

At HC har fått mer info enn markedet, og selger på bakgrunn av det. Er ulovlig.

At AVA har fått tilgang til innsideinformasjon og solgt på bakgrunn av det. Ulovlig.

1 Like

Meg bekjent så solgte ikke HC noe før Q4-presentasjoen, og selger sånn sett på bakgrunn av det som er meldt til markedet. Men at selskapet ikke har vært i kontakt med den største aksjonæren i forbindelse med denne prosessen det har jeg vanskelig for å tro. Om noen kunne bidra med mer EK, så var det vel der man gikk i første omgang ?

1 Like

Jeg sier ikke det. Noen har alltid bedre beslutningsgrunnlag enn andre uten at man nødvendigvis fores med innsideinformasjon.

Oslo børs og alt som handler om penger er pilrottent,at kursen er 50 øre til uka forundrer meg ikke.