Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Utg pkt er 188 mill aksjer pr i dag, men ellers så er det vel forutsetningene om volum som er ukjent terreng fremover, og om det finnes kjøpere. Store lommer holder seg antakelig langt unna enn så lenge. Men for den som liker konspiratoriske tanker, så er sikkert Atlas engasjert av en hittil ukjent BP-aktør som skal plukke opp. Kan ikke være tvil om det. :wink:

1 Like

Kan man vurdere dette slik at dette kanskje kan tilsi en forsiktig konventering av bonds fra Atlas sin side?

1 Like

Ruben du spurte på chatten hvor mange som var logget på presentasjonen i dag. Vet ikke om du fikk svar men jeg registrerte 80.

1 Like

Er nok mulig LG har sikret en god avtale for Targovax under markedets rådende forhold.

2 Likes

Det har jeg ikke spurt om, men takk for opplysningen. Håper dere fikk valuta for pengene. Jeg må vente på linken som forhåpentligvis kommer snart. Med noe mer info som visstnok ble annonsert ?

1 Like

Atlas kan velge betale for en market maker som øker volumet markant?

2 Likes
7 Likes

Ja, tror ikke de sitter med henda i fanget, men noen må jo kjøpe at the end of the day ? Men som @nordpolen foreslår så er det nok nødvendig å rulle ut noen scenarios og data i excel for å danne seg et bilde av de neste 9-15 månedene.

1 Like

Med alle forbehold da jeg trolig har litt tungt for det. På meg virket Targo å være svært fornøyd med avtalen i dag. Nå kan vi jo også se dagens seanse her. Jeg oppfattet at de mener det ikke blir shorting (selv med den lille tekniske muligheten), Atlas kommer ikke til å konvertere alle aksjer i hver transje og @nordpolen sin tabell eksemplifiserer hvor lite de kan selge.

T kan kjøpe tilbake bonds for 110% av verdsettelsen.

Er ikke dette bare veldig bra?

Tanken er vel at det må komme en ny avtale (cRNA) (snart) uansett?

5 Likes
7 Likes

Det var jo en god gjennomgang det. Har aldri vært i tvil om de gode intensjonene og det skrikende behovet for kapital, men klokka burde vært skrudd tilbake til Q4 og en ny gjennomgang, Da hadde mye kanskje vært mye enklere å forholde seg til. For mange vil jeg tro. Men fortsatt svært spent på om vi finner fotfeste i hengemyra.

1 Like

Den dealen må komme uansett hvordan man snur og vender på det. Sånn sett, og rent kynisk, så var det kanskje ikke nødvendig å forlenge runway med mer enn 12 mnd i denne omgangen, og om nødvendig sette melanom på hold. 3 år og MNOK 300 er egentlig en illusjon. EDW sa jo mer eller mindre det samme i dag.

Det er viktig at finansieringen er langsiktig. Spesielt når Targovax er så tydelig på at de ønsker partnere på prosjektene sine.

Det er håpløst å sitte i forhandlinger når en motpart vet at om kort tid så trenger du penger. Det oppskriften på å bli presset til en dårlig avtale.

Dette har De Sousa understreket gang på gang i U - trygg finansiering fremover er viktig for at U skal kunne vise styrke i forhandlinger har han sagt.

Av den grunn er opplegget med å kunne løse ut finansiering ved behov fornuftig. Da tar man ikke ut mer enn nødvendig.

Av den grunn ville en finansiering som bare gikk ut året også vært dårlig for T.

Finansieringen er løst på beste måte. Nå håper vi på noen triggere som kan skape en positiv atmosfære rundt Targovax, eller skal selskapet døpes om til CirkelTvax ASA og legge fortiden bak seg?

5 Likes

Det er der knusingen av dagens aksjonærverdier kommer inn, mcap kommer ikke til å bety noe som helst - kun aksjeteknisk, Atlas vil etterhvert prøve å berge stumpene.

Atlas skal selge aksjer for 35mnok nå til å begynne med, deretter kommer det nye 25mnok som skal slukes av markedet om 3,5mnd…?

Jeg frykter treskoene, svenskene og HC blir barnemat i forhold.

Der tar du ikke hensyn til at noen ønsker å øke omsetningen i aksjen ved hjelp av MM eller gode kompiser…

Forøvrig har ikke ledelsen heller prøvd å vise antydning til omsorg for aksjonærene de siste årene, de er bare happy for at de kan heve lønn de neste mnd/årene.

1 Like

Jeg har på en følelse at etter en til to trancher kommer Atlas til å gjøre hva som er i deres makt for å komme seg ut av avtalen. På den andre siden, hvis de holder på aksjene kan det blir tvert om - bare at det går rett i mot det EW snakket om langsiktigheten til Atlas.

Forøvrig har vi tidligere sett at gode data blir solgt ned, så ved antydning til gode nyheter kommer nok det til å bare være en smaksprøve av hva vi har sett tidligere.

Edit: forøvrig er det godt under 15 dager til tranche nr 1, hvis den går gjennom på EGF, ergo er kursen langt under 1 på den første og største tranchen.

1 Like

Dårlig begrunnet spekulasjon

Her ligger det en liten risiko for at avtalen ikke går gjennom. Så kanskje et lite oppsving i første omgang?

1 Like

Den er god for Targovax som selskap, men det betyr ikke at den er god for oss som er aksjonærer.
At Atlas har “trading limitations” betyr nødvendigvis ikke at de ikke kan engasjere andre aktører for å øke volumet?

Går det ikke an å legge ned denne sutretråden?:see_no_evil: