Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Her gås det hardt ut:

Deretter må du innrømme at andre Atlas-case kanskje ikke er sammenlignbare.

Så kommer dårlig kamuflerte påstander om at store aksjonærer som har solgt kanskje har fått innsideinfo.

Hva blir den neste udokumenterte påstanden?

1 Like

At du ikke er noe særlig glad i meg ?

1 Like

Gratulerer med dagen, kjære medaksjonærer! 8% ned på ingenting er jo fantastisk. :man_facepalming:

I morgen blir en stor dag. Da skal EW og LG gjøre det de dessverre ikke klarte på Q4-presentasjonen, nemlig å informere markedet og aksjonærene om finansieringsplanen på en konsis, nøyaktig og mest mulig lettfattelig måte, uten å etterlate seg en drøss med løse tråder og ubesvarte spørsmål.

Det BURDE de klart på første forsøk, og det MÅ de klare i morgen.
Skulle nesten tro at det var en vanskelig oppgave?! :roll_eyes:

4 Likes

… kan vi ikke blive enige om at bilægge interne stridigheder og bevare en god tone her på TRVX tickeren?

2 Likes

Om @sjog kan ta ballen i stedet for mannen så er vel det greit.

1 Like

Hvis “mannen” slutter å slenge ut udokumenterte konspirasjonsteorier da…
Se @Martins utmerkede innlegg lenger opp.

1 Like

Jeg advarte for ca en uke siden om folk på denne tråden ikke burde gjøre den et “gjøkerede.”

Men det ser ikke ut til at noen hørte på meg. :grinning::grinning::joy::joy:

Dette er ikke et værende sted lenger for folk som er ved sine "fulle fem. "

Makan til selvskading som aksjonærer driver på denne tråden nå for tiden har jeg aldri opplevd.
Ønsker de ikke kursen opp?

Advokatfirma Thommessen som har bistått Targovax i avtaleforhandlingene med Atlas ble i helgens utgave av Kapital rangert som nr. 2 her i landet.

Advokaten fra Thommessen som skal lede generalforsamlingen i mars er Hans Cappelen Arnesen og han ble rangert på 6 plass av landets advokater. De beste rådgiverne er brukt av ledelsen i Targovax for å ivareta selskapet og aksjonærene i saken med Atlas.

Jeg vil ikke utelukke at det bråket som har blitt stelt i stand med mailer og spørsmål i hopetall til Targovax etter 16. Februar kommer til å koste selskapet minst 5 mill i ekstra advokatutgifter for behandle disse og avklare ting med Atlas frem til web sendingen i morgen. Godt anvendte penger i et fattig biotekselskap?

På tide at alle Narvestad’ene roer seg ned og for fremtiden heller bruker energien på å omtale Targovax på en positiv måte for det fortjener selskapet og ledelsen.

5 Likes

Det er jo din subjektive vurdering som blir stående som uangripelig, og umulig å svare på for mitt vedkommende siden du liksom eier sannheten. Så lite produktivt i lengden. Ønsker deg og alle andre lykke til med morgendagens presentasjon og avklaringene som vi sårt trenger.

1 Like

Nå er jeg ikke den eneste som har reagert, som det fremgår ovenfor.

1 Like

Vil på stå at det er godt anvendte penger ja dersom styrets forslag får den nødvendige støtten etter at aksjonærene forhåpentligvis har fått et bedre grunnlag for å avgi sin stemme.

4 Likes

En ting er sikkert nå har selskapet i tillegg til å sørge for framdrift og gode resultater på forskninga også en stor jobb med å jobbe opp kursen og verdsettelsen av selskapet.Skremmande og bekymringsverdig at dei 2 største aksjonærane kasta korta,men eg har tru på EW kan få sin revansj ila et års tid.Mykje på gang,setter først og fremst min lit til cRNA.Håper på en seriøs og god gjennomgang i morga tar gjerne et kurshopp også

2 Likes

Tror du selskapet kommer til å klare å legge fram noe som Ruben ikke klarer å mistenkeliggjøre?:joy: Her er det bare å finne fram gnagsårplasteret igjen…

Gode spørsmål som forhåpentligvis vil gi noen oppklarende svar.

Har du stilt dem til selskapet, eller bare luftet dem her?

2 Likes

Tragisk hvordan flere aksjonærer her regner seg som besserwissere overfor en mann (LG) med snart 30 års erfaring innen (big) pharma og investeringsbank. Her foreslås og antydes det at det finnes bedre finansieringsløsninger, noe som har all formodning mot seg. Da hadde selvsagt LG/EW gått for dette. Avtalen de har inngått gir trygghet (og de vil garantert ikke hente mer penger fra Atlas enn de absolutt må). I stedet er enkelte i ferd med å spre tvil og usikkerhet. Kursnedgang i øyeblikket er et selvoppfyllende profeti, men det vil etter all sannsynlighet kun utgjøre kortvarig skade dersom avtalen godkjennes. Hvis ikke, så foreslår jeg et nytt styre med en eller flere av gjøkene fra TI, så får vi andre finne annet å investere i.

8 Likes

Lubor Gaal er en stor kapasitet og vi er heldige som har en mann med hans CV i Targovax.
Når det er sagt, så blir det på en måte som en fotballspiller på elitenivå - man er bare så god som i den forrige kampen, og der (Q4) presterte Gaal lang under pari. Nå må han steppe opp et par hakk igjen, og det klarer han forhåpentligvis med glans.?:crossed_fingers:

Støttes. :ok_hand:

Et mer positivt sentiment kan langt på vei skapes av aksjonærene selv. Det har ikke vært noen grunn til å påføre seg selv kursnedgang og «krise-stemning» selv om det har vært mye uklarhet rundt finansieringsavtalen. Litt mer is i magen bør man klare å ha, frem til tingenes tilstand blir tydeligere.

2 Likes

Vel, jeg har ikke endret mening siden melding om denne finansieringsløsningen kom. Alternativet ville vært en emi lik de forrige og der de største deltagerne ville vært de vanlige parasitt-fondene som gjør alt de kan før, under og etter emi for gruse kursen ytterligere.

En makset emi ville garantert sendt kursen under både 60 og 50 øre og det er ingenting hverken vi eller selskapet kunne gjort for å hindre dette.

Nå og på halvlang sikt ligger ballen hos Targo. Vi må desverre bare akseptere inntil videre (atter en gang) at kursen blir presset ned av de største aksjonærene som vil ut.

Inntil videre må jeg bare tro at selskapet har en plan som forsvarer Atlas-strategien.
Å selge nå blir bare for dumt i min verden. Faktisk er jeg så korka at jeg handlet en liten bingopost nesten på bunn i dag. Normalt sett et tegn på at kursen skal videre ned :crazy_face: :partying_face:

7 Likes

Gjøken i huset her er vel deg, som har snakket denne avtalen opp hele veien.

Markedet har gruset kursen yttligere etter hoppet på dagen meldingen kom, samt at HC har solgt seg ned. Snakker som om småaksjonærene her inne har noen form for effekt på kursen alene.

Du minner meg om en circle jerk reddit bruker som hamstrer karma.

Hadde denne avtalen vært så j***** god som du sier, hadde det vært inside kjøp og et HC fond som fortsatt ser positivt på selskapet, både i nåtid og fremtiden.

0,8 øre er kursen, PSUene har en innløsning pris kr 1,15. Som det er nevnt tidligere så har kanskje ikke ledelsen god nok råd med million lønningen sin? Rough times…

3 Likes

Hadde et håp om at vi fikk noe før presentasjonen slik som Renate svarte her i forrige uke.

1 Like

Du er jo fryktelig så bull på Combigene; et selskap som prises under sin cashbeholdning med en flott deal med Spark Therapeutics.
Innsiderne er allikevel fraværende…

Hvor, eller hva, er den røde tråden din i dette ?

Jeg er aksjonær i begge, men skjønner ikke hvorfor det skal gnåles om fravær av innsidekjøp i spesielt Targovax når man ser det i alle andre selskaper enn Ultimovacs.

Kanskje er det bare Ultimo man skal være eksponert i hvis det kun er innsidekjøp som gjelder?

Håper ikke du har fulgt den teorien ref Eilert Hanoa

8 Likes