Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Vel talt. Jeg lurer på om de som sier at Forskningsrådet kaster penger om seg noen gang har søkt penger hos Forskningsrådet. Jeg har, mange ganger. Og i disse dager har Forskningsrådet god kvalitetskontroll på prosjekter de gir penger til.

4 Likes

Det har de neppe, og det farges av språket “dele ut penger”. Kanskje Innovasjon Norge har delt ut penger til dem?

3 Likes

Klart det skal børsmeldes, men innen akademia er det helt normalt å få slike beløp fra forskningsrådet. Det er ingen biggie i så måte. Det var det jeg mente når jeg skrev litt for sent en lørdag :v::slightly_smiling_face:

1 Like

Kopi fra SomSa på Hegnar som viser potensiale kun på Mesotheliom

  • Bristol-Myers Squibb: Opdivo + Yervoy gir 18.1 måneder mOS og godkjent som førstelinje behandling
  • AstraZenecas : Durvalumab (Imfinzi) + pemetrexed (Alimta) and cisplatin gav 20,4 måneder mOS blir godkjent som førstelinje behandling
  • Oncos-102 + kjemoterapi: 22-25 måneder mOS

Etter det jeg har sett har vi trolig passert 24 mnd,
det er +20% forbedring på ny kommende 1’te linje,
noen som tror at BMS med god kontakt til TRVX med Magnus Jaderberg sitter på hendene ? … eller hva med de andre ??

2 Likes

Hvorfor er meso oppfattet som “usexy” av markedet?

Fordi de venter på avlesning fra to andre pågående studier før de foretar en avgjørelse på videre retning i meso. Disse to peer-studiene har read-out i 2024 og 2025.

Dette kan bli ny SoC, så de har sagt at det er strategisk å avvente disse før neste steg. Det er det som er uttalt, så dette hadde vært som lyn fra klar himmel om Merck til tross for dette bestemte seg for å kicke i gang neste fase. Vi får se, men jeg tror forventningene er lave relatert til nyheter her fremover.

Men meso er nok ikke usexy, de trenger virkelig noe bedre her også, men litt for mye støy p.t i indikasjonen.

2 Likes

De er bare noen få som får innvilget søknaden om forskningsmidler.

Jeg kjenner flere som har fått slike summer, men det er dyktige folk innen akademia.

1 Like

Og det er ikke sikkert de har fått på alle søknadene de har sendt inn.

Ja det er et fåtall av søknadene som innvilges, men det gis ut et visst antall.

Poenget mitt er uansett at dette ikke hverken er penger «rett i kassa» da de er øremerket prosjekt som ellers ikke ville blitt gjennomført, og heller ikke er kommet «uten å løfte en finger». Det er en god del jobb med å skrive en god søknad, og med videre rapportering.

1 Like

Stemmer vel ikke når det gjelder studien i Canada ?

1 Like

Fullt mulig at jeg hørte / leste feil, det ble nevnt på den callen med Xtra-investor mener jeg?

Den andre var vel i Australia, stemmer det?

1 Like

Ja, og den er det lengre til avlesning på. Men som noen andre bekreftet i tråden så ble det henvist til den kanadiske i webcasten

2 Likes

Så det er å forvente at dersom den kanadiske ikke overgår andre ferske avlesninger, så er de klare for å rulle ut Oncos igjen? Da må jeg ha misforstått kraftig, synes EW hintet om at det kunne ta flere år før det skjedde noe her.

1 Like

Tja, skal ikke være for bombastisk her. Men det åpner jo opp et spm om de vil satse etter hva de kanadiske resultatene evt gir. Nye spm reiser seg tenker jeg om den “failer”.

1 Like

Så blir det en god jul i år likevel!
:bomb::100:

11 Likes

Targovax ASA: ONCOS-102 achieves 25.0 months median overall survival in first line mesothelioma

https://newsweb.oslobors.no/message/549855

25 Likes

Til BP: Løp og kjøp Targo

10 Likes

Tenk at det finnes mennesker som solgte targovax på Fredag

2 Likes

Og kursen faller :sweat_smile::thinking::joy::sweat_smile::crazy_face: