Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Kanskje alt er omvendt når det gjelder targovax? Kanskje vi skal opp som en rakett hvis/når resesjonen kommer på verdens børser?:grinning:

Dette handler ikke om EW. Hva med den forhenværende ledelsen i Targovax da? Styreledelsen?

Melanoma-studieoppsettet ble endret etter møte med FDA i August 2021. Ble T tatt på sengen her? Dette førte uansett til større studie med lenger vei til markedet og studieoppstart måtte forskyves.

Mesothelioma-resultatene ble skrytt opp i skyene av Mr Jaderberg. Ny SoC i 1L med Oncos! Nå er hele Meso satt på hold pga potensielt ny SoC på trappene. MJ forlot skuten i Mars.

IoVaxxis-opsjon er forskjøvet gang på gang. Sist til slutten av 2022 - tidligst.

TG er stått opp fra de døde. Vel og bra. Men her har man ikke resultater før om noen år. Denne kan dog bli en joker med kommende avtaler og studier.

circRNA: En potensiell joker - men langt frem i tid. Pre-klinisk avtale? Når? Tar circRNA overhodet av? Ingen vet.

Agenus: Disse samarbeidene bringer kun medikamenter og “ekspertise” til studiene - ikke funding. I tillegg ett medikament i klinisk utprøving! Det kan også tyde p å at andre (BP?) ikke var interesserte. Da har ikke Targovax evnet å designe studier eller produsere resultat som vekker interessen til BP.

Forrige emisjon ble satt langt på overtid til særdeles dårlige betingelser. Hvorfor Targovax drøyde til siste slutt vet man ikke - men at de havnet gunstig ut kan ingen påstå. Om de satset alt på ett kort som feilet, eller noe annet, er uansett selskapets ansvar og det har aksjonærene måtte betale dyrt for. Det er ikke DnB sin feil at kvalitetsinvestorer ikke investerer i T. Myrlid pigget ut etter Q2-2021 og gjorde det med det rette.

Summa summarum: Lang vei til markedet for hovedproduktet til Targovax hvor man i tillegg kun har funding som varer litt utover oppstart av studien. Markedet har forrige kriseemisjon friskt i minnet, og man står potensielt foran en ny emisjon rundt årsskiftet (i et potensielt enda verre marked)- med mindre selskapet drar inn en penge-deal - uten at man kan se hvor denne skal komme fra på så kort tid.

Det er ingen andre enn Targovax’ skyld for at man står her man gjør i dag. Ikke DnB, ikke Avanza, og ikke algoritmer. (OK, man har ikke fått drahjelp av Markedet akkurat - but still).

Soug har sluttet, Furuseth har sluttet, og Jaderberg har sluttet. EW har tatt over og gjør en god figur så langt. Men er det nok på kort sikt?

2 Likes

Hva baserer du emisjon i 2022 på? Jeg er med på 2023.

1 Like

Pengebeholdning:
Q122: 150
Q222: 120
Q322: 90
Q422: 60
Q123: 30
Q223: 0

Selskaper gjør vanligvis emisjoner på gunstige tidspunkt, og helst i god tid (6 mnd?) før kassen er tom. Spesielt med forrige emisjon i tankene. Med dagens cashburn har man penger til 1H23.

EW sa på Q1-callen at TG ville kreve noe penger utover de offentlige tilskuddene. Det er også rimelig å anta at oppstart av Melanoma-studien vil kreve noe høyere cashburn, eller?

1 Like

En liten $500 mill deal på oncos som vektor for cRNA, så er mye gjort tenker jeg :rocket:

4 Likes

Vi får bare håpe at noen av skuddene til EW går i mål og det i god tid før neste emisjon. Birgitte har jo tro på oppdeling av selskapet og at det kommer noe positivt i den forbindelse. Det er lenge siden det har vært et skikkelig rykk i kursen med volum. La oss håpe på noen overraskelser fremover.

2 Likes

Det eneste som er sikkert disse dagene er at de som har lånt aksjer fra bla Storebrand for short tjener penger.
Måtte shortpakket få refraktær melanom, mesothelioma - pokker, sleng på metastatic colorectal cancer når vi først er i gang, selv om Oncos-102 ikke virker mot det.

7 Likes

Hvordan vet du at Storebrand har lånt ut aksjer? Har de så mye aksjer i TRVX da?

Følger dem daglig på topp-50 listen, når de ikke er der pga utlån på største kjøp/salg.

2 Likes

Var litt økning i forbruk siste kvartal ja, 31m, lå på 20 tallet i 2021. Gitt at emi 2 kvartaler før man er tom blir det rundt da man rapporterer q4 vil jeg tro, så feb 2023. Uansett må skje noe i løpet av 2022.

3 Likes
8 Likes

Trekantfusjonen ble registrert i foretaksregisteret den 30 april. Det er 6 ukers frist for innsigelse/melde krav. Den utløper 11 juni 2022.

En bør regne med at det frem til da ikke vil komme vesentlige nyheter i T. Det er bare å være tålmodig i et par uker til.

2 Likes

Hva er det som får deg til å tro at noe kommer til å skje umiddelbart etter 11 juni - bortsett fra formalitetene du nevner?

Jeg tror ikke noe annet enn at ikke noe vesentlig vil skje før fristen. Det har jeg sagt tidligere.

Nei, men du impliserer at noe vil skje i etterkant.

Det er noe du innfortolker.

T er etter mitt syn i et vakum frem til 11 juni på grunn beslutningen om omorganisering.

Når dette vakum er over vil forutsetningene for nye forretningstrategiske beslutninger være til stede. Hvilke og når slike evt kommer kan bare fremtiden vise.

2 Likes

Vanskelig å unngå den fortolkingen etter mitt syn.

4 Likes

Greit å være litt optimist i Targo vel, nok av negativiteter i det siste. Er du aksjonær Haltopen?

2 Likes

Selvfølgelig er det greit å være optimist! Det skulle bare mangle. Samtidig bør det også være greit å etterspørre hva optimismen er basert på. Prøver bare å få i gang en diskusjon rundt det :man_shrugging:t2:

Hvis man tror noe er nært forestående bør man kunne redegjøre for hvorfor man tror det.

Jeg tok et bet i T i fjor høst, og brant meg på det som mange andre. Har solgt meg ned noe etter emisjonen, men sitter igjen med aksjer her fremdeles. Håper som alle andre at noe skal skje her. Det skader allikevel ikke å stikke fingeren i jorda eller ta et skritt tilbake og se caset med nytt blikk, heller enn å være farget av egen posisjon.

4 Likes

Etter at omorganiseringen ble offentliggjort har det vært min oppfatning at starten på “Nye Targovax” ville være først etter innsigelse fristen på 6 uker.

Althomstart Invest 586 AS.

All Time High Omstart here We come​:blush::blush:

3 Likes