Samtidig, plutselig en vakker dag, så kan det være «for sent» å komme inn i aksjen - toget går og mange blir stående igjen på perrongen.
Hvordan skal man tolke ordrebildet i sluttauksjonen?
Ingen reelle selgere under 1,70kr? Bare roboter?
Vi snakker altså 16-17% opp.
Analogien fotsetter. Problemet nå er vel at det er pause i kampen, og den pausen i Targovax-garderoben er lang. Orker tilhengerne å vente?
Vi er helt sist på tabellen (ATL idag), vi trenger poeng for å overleve i 2. divisjon.
Nå får vi ny tribune i løpet av juni med hovedtribune og 3 mindre tribuner. Det ryktes at den ene av tribunene kanskje kan selges for å finansiere sitteplasser på de andre
Jeg blir der jeg, altså, bare så ingen tror at jeg er et baisse-troll. Men jeg er dum…dum, dum, dum! Dum som ikke kjøpte shipping når det strammet seg til og alt tydet på at det ville gå opp. Dum som ikke kjøpte olje når Russland angrep og alt tydet på at olja skulle langt opp. Nå kan jeg likesågodt bare sitte her, og håpe på at et langskudd gir oss en slags seier til slutt.
Usikker om det er en trøst, men vi sitter her på innbytterbenken med deg
Ikke bare må en være tålmodig, det er også en reell fare for at tilhengerne må betale for å holde flomlysene på slik at kampen kan fortsette. I tillegg til at det ikke er noen garantier for at taktikken resulterer i et godkjent sluttresultat.
Stjernespilleren har fremdeles til gode å ta steget fullt ut. Klubben satser stort på å la spilleren prøve seg på treningsleir, sammen med ulike lagspillere, mot en verdig motstander. Dette er en dyr og risikabel prosess, men som kan lønne seg i etterkant.
Ellers har en gammel traver fått ny giv og er på treningsleir hos en renommert aktør. Flere treningsleirer og prøvespill kan brått komme her.
Det satses også stort på talentakademiet til klubben. Man har flere unge talenter i stallen som kan bli noe på sikt. Er man heldig her kan visse lovende talenter bli snappet opp på et tidlig stadie.
Tabellposisjonen nå er ikke mye å skryte av. Man er nærmere nedrykk enn tabelltopp, og økonomien til klubben er skral. Skal man kunne ta steget opp til andre halvdel av tabellen, og gjerne kvalifisering til europa- og verdenscup, må minst en av satsingsområdene slå til.
vi får håpe targovax blir som Mbappé som 2 lag kriger om å gi mest mulig penger i lønn
Det blir vel Drillo taktikk etterhvert tenker jeg med langpasning. Håper EW er god på hode.
Her ser man hvorfor styremedlemmer bør ta ut kompensasjonen i cash, ikke aksjer.
Ganske labert betalt for styrearbeidet, selv om det kanskje virket lovende på tidspunktet de valgte oppgjørsformen. Ikke bare eksterne aksjonærer som har grunn til å fortvile over verdi-forvitringen.
The RSU holders have previously elected to receive the RSUs as part of their
board remuneration instead of cash payment pursuant to resolutions by the annual
general meeting (the “AGM”) of the Company. The number of RSUs granted was
calculated as the NOK amount of the RSU selected portion of the total
remuneration to the respective board member, divided by the market price for the
shares, calculated as the volume weighted average share price for the 10 trading
days prior to the relevant AGM, being NOK 14.33 per share in 2018, NOK 6.34 per
share in 2019, NOK 6.81 per share in 2020 and NOK 8.80 per share in 2021.
Ja, de blir jo med ned i sumpen de også som oss andre. Skulle jo hatt penga i cash og ikke kastet de bort på Targo de siste årene (eller kanskje helst i fond eller et annet selskap). Vi er på full fart ned mot krona og EW bør snarest sette et av skudda i mål.
Dere som er insidere, driver fortsatt ABN AMRO og selger?
Slik jeg har vurdert det så har ABN ligget på salg rundt 1.50. Nå virker det som om det er svenskene (Avanza) som bare dumper ut
Flott med disse garantistene. Jeg bare rister på hodet av hele emisjonen. Her var det noen som ikke gjorde jobben sin eller så er det absolutt null tiltro til TRVX i markedet.
Jeg er faktisk ikke helt sikker på om det er korrekt å anklage garantistene for senere tids utvikling.
Ingen av garantistene ble “tvunget” inn i selskapet - men valgte å kjøpe (minnes de hadde fortrinnsrett over dem som ønsker å overtegne ?). ABN har forholdt seg ganske rolig frem til mai måned, hvor de inntil da har både kjøpt og solgt. MP pensjon stilte også som garantist og har økt med nesten 1 million aksjer siden emisjonen.
Så dersom man peker fingeren mot garantistene (ABN og MP), så kan man like gjerne peke fingeren mot Avanza kundene (som har dumpet 3 ganger mer enn ABN)
Jeg klager ikke på garantistene, men på tilretteleggerne DnB og andre som ikke klarte å få andre aktører på banen når de kunne få Targo til slaktpris 1,72. EW har hele tiden snakket om ekspertinvestorer etc, hvor ble av disse? TRVX ble anbefalt å kjøre emisjonen slikt den ble gjort av sine rådgivere (DnB???). Bare leit hele greine. De fikk inn pengene og det var det hele. hvem gikk det ut over, jo sittende aksjonærer.
Hvem er det som er ansvarlig å levere aksjonærverdier?
Betimelig spørsmål Haltopen
Det vet vi alle, men EW var rimelig fersk når han fikk denne emisjonen i fanget og måtte rydde opp. Han brukte rådgivere ifm emisjonen.
Fint om det ikke meldes flere gode nyheter om TRVX nå - kursen ned over 6% allerede . Kan ikke noen heller spre noen usannsynlige rykter