Hvad tænker I? Er det gode data, som styrker Oncos-casen fremadrettet ??
Her er hva CMO sier om det:
In our exploratory clinical program we have now demonstrated that ONCOS-102 can be delivered safely intra-tumorally and intra-peritoneally in combination with PD-1 and PD-L1 checkpoint inhibitors, as well as chemotherapy. Importantly, we have also seen robust immunological and clinical activity in solid tumors of different origins.
This gives us confidence to bring ONCOS-102 forward into later stage development, with the first step being a multi-cohort phase 2 trial in PD1-refractory melanoma where we will test several I-O combinations, including the second-generation anti-CTLA4 checkpoint inhibitor botensilimab.”
Det refereres stadig til Melanoma-studien og de ulike cohortene der - og disse vil gi informasjon om hvilke kombinasjoner som kan ha effekt.
Trippel kombo i Meso? Det er trolig veien videre, men på dette tidspunktet er ikke det SoC, og man har ikke tilstrekkelig datagrunnlag for å si at Oncos er det produktet man bør gå for.
Med andre ord er det bare å glemme Meso foreløpig.
Oslo (Infront TDN Direkt): Targovax vil presentere ONCOS-102-studier på American Society of Clinical Oncology (ASCO) sitt årsmøte 3-7. juni 2022.
Det fremgår av en melding fredag.
"Vi er veldig fornøyde med å få to ONCOS-102-studier akseptert for presentasjon ved ASCO i år, som er et svært viktig forum å vise frem og diskutere våre kliniske data med internasjonale eksperter på området, kommenterer medisinsk direktør Lone Ottesen.
Tilsyneladende ikke den store begejstring for pressemeddelelsen😔
Det var da heller ingenting å bli begeistret over? Da er man på stedet hvil inntil videre.
Jeg er litt spent på hvordan handelen kommer til å se ut den dagen det faktisk blir jubel. Det er jo åpenbart at det i dag er noen BP-er som tør å sitte på gjerdet, selv om TRVX er ekstremt billig for tiden. Hva skjer den dagen noen, enten et BP eller en storinvestor, bestemmer seg for å gå all in? Svaret er vel kanskje at alle som sitter på gjerdet vet at 1,50-2,00 er en tullekurs som man ikke får kjøpt noe volum på. Småsparere kan kose seg med denne kursen, men så fort noen faktisk vil ta et jafs av TRVX så vet de at reell kurs er kanskje 7-10 kr. Dermed blir egentlig alt snakk om å “kjenne sin besøkelsestid ved denne lave kursen” meningsløst.
Synes jeg har nok grå hår, i tillegg er det vanskelig å konsentrere seg når det tross alt er vindstille og steikende varmt i nord. Altså over 14 grader +…
Det er vanskelig å sammenligne Oncos med ipi/nivo for, som du sier, N er svært ulikt i de ulike studiene. Og mest sannsynlig er pasientene som har fått oncos + chemo i en dårligere forfatning enn de som er med CheckMate - studien.
Tallmessig leder fortsatt oncos, og da på begge sub-indikasjoner (epiteloid, fig. B og non-epiteloid, fig. C). Det er interessant at forskjellen i CheckMate for Non-epiteloid er mye bedre enn Chemo, der gammel SoC viser hvor brutal Mesoteliom er med at ingen er i live etter 45 mnd.
I epiteloid meso er forskjellen mellom ipi/nivo og chemo mindre, men her er vel ~15% i live med chemo etter 50 mnd.
Jeg tenker at dataene på oncos og fra CheckMate mest av alt viser at man må kombinere flere effektive behandlinger for å få god respons. Data presentert i går (Abstract ASCO) viser (min tolkning) at den dårlige effekten i 2L og 3L for oncos at Chemo har en additiv effekt i 1L.
Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men pasientene i 2L og 3L er vel de som får tilbakefall etter chemo, og det chemo gjør er å utrydde de kreftcellene som er sensitive for dette (i 1L) men også selekterer for de kreftcellene som kan håndtere cellegiften.
De gode (“best in class”) dataene for Oncos i 1L viser vel aller mest at onkolytiske virus har en særdeles god effekt, men det må kombineres med annen behandling for å åpne tumor enda bedre for immunforsvaret og infiltrasjon av immunceller.
Definitivt!
Dessuten, Targovax sitter på noen patentrettigheter som er så brede og omfattende at det nesten ikke er til å tro.
Aldri i verden at Targovax hadde fått disse patentene godkjent i dag, men nå er det nå engang slik. Patentene kan være enormt verdifulle, og en ukjent aktør har gjentatte ganger brukt betydelig tid og midler på å bekjempe patentene juridisk, men har tapt på alle områder.
Patent-biblioteket til Targovax synes «vanntett».
Det ser ut som garantistene får tømt seg litt idag også. Uansett ikke store nedgangen til tross for ingen store nyheter idag. Synes den klarer seg greit ut fra forutsetningene.
Egentlig så har de vel “bomma” 3 ganger allerede. Studieoppsett Melanom var jo ikke noe som markedet reagerte på det heller.
Tror nok at det er du som misser ihvertfall på 1 av 2 , du burde vite at resultatet av det ene studiet I mesotheliom som ble presentert på ASCO har vært kjent i lengre tid , her kunne Oncos vise til meget gode resultater, “best in class” men med et så lavt antall pasienter i studien at det i vitenskaplig forstand ikke tilfredsstiller statistisk signifikans …
det var i peritoneal studiet det ikke kunne vises til ‘gode’ resultater, noe som EDW har guidet til oss over lengre tid slik at det ikke ble skapt for store forhåpninger
Joda, men vi venter på at et av skuddene går i mål. Det betyr at i tillegg til gode resultater så får vi også et kursløft. Det er svært lenge siden sist. Blir vi liggende bakpå i mange kamper uten scoringer så kan det bli veldig trist for TRVX etterhvert. La oss håpe på en scoring fra EW, om det så blir på straffe så får det holde
Om jeg får fortsette analogien.
Jeg har ikke sett noe bomskudd. Redning av keeper har jeg sett. Det er jo å forvente.
På den andre siden har jeg sett laget bli betydelig styrket. Både utvikling av eget talent og innhenting av både lovende og erfarene.
Og så er det ikke trofeet i OBOS-ligaen vi kjemper om lengre.
- Fremtidens kreftbehandling vil etter alle solemerker være multifasettert, og bør inkludere produkter fra Targovax et sted i foreløpet.
Patentene er, som nevnt, usannsynlig bra! Både for TG og ONCOS. Nye patenter på de nye konseptene, med dokumentasjon på cRNA er å forvente.
Satser på at fredagens omsetning åpnet for redusering av beholdningen til de som driver med det.
Helt enig, laget spiller veldig godt. EW satser offensivt og vi har et godt lag. Han skaper mange målsjanser og det er bra. En vakker dag så blir målsjansene omsatt i scoring og da snakker vi. Nå er det mer som det gamle landslaget som blir skrytt opp i skyene og forventningene er store. Klarer de å kvalifisere seg til noe stort? (BP er interessert), nei. Vi har trua og det kommer nye muligheter.
Lett å se for alle at det er algoritmene som styrer TRVX kursen i grøfta, når de nå plutselig bestemmer å ‘pasifisere’ denne styringen får det rent absurde utslag på dybe profilen til papiret - bortsett fra de som i frykt kaster papiret er det 0-null igjen på salgsordrene - men algoene kommer vel tilbake, men med hvilket fortegn ?
Er det DnB robot?
Det er pussig hvordan ca 10mill aksjer fra EDW sin tiltredelse og mot EMI gruset kursen. Småsparere solgte den ned.
Nå i 2022 er det ingen tvil om at det er flere institusjonelle spekulanter som bidrar godt til nedgangen.
Nå skal ikke jeg lage dårlig stemning, men det er jo sånn at synliggjøring av verdier, og at dette reflekteres i kursen, er en del av ledelsens arbeidsoppgaver.
Skal heller ikke oppfordre og si dette er kjøpsmulighet, da det aldri har vært noe kjøp i Targovax som ikke kunne vært bedre ved å vente.
Det er det som er så forbanna jævlig, at gjerdesitterne kommer til dekket bord og gruset kurs. Det lønner seg ikke alltid å være tidlig inne i en aksje