Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Det blir deilig den dagen vi alle blir mangemillionærer, mens Eva-Lotta, som «bare» var styremedlem, står igjen på perrongen som en idiot. :hugs:

Nå skal jeg ikke si at dette er en kjøpsmulighet for det har alltid vært lønnsomt å vente med å kjøpe Targovax. Jeg bare gjentar. Sikkert ikke morsomt.

Spøk til side. At Targovax sine muligheter preges av kurs og kursutviklingen er garantert. Huff og huff.

Får vi klasset en emi på 300mill i trynet på krona med kvalitetsinvestorer?? Håper ikke det.

Kommunikasjon med eierene er under par, spør du meg. Total kurshavari med så godt som ingen info. Jeg hadde satt pris å få vite hvordan det går med fremdrift

Huff igjen

De melder vel når de har noe å melde. Kanskje Birgittes antakelser om stillhet er reelt og vi får en del snadder i midten ev juni?

Fordelen med så lav kurs er at det ikke gjør så stort utslag på kapitalen selvom TRVX beveger seg noen prosent :cowboy_hat_face:

2 Likes

Så hva skal man diskutere her inne da om dette heller ikke er relevant. Skal vi bare sitte her og klappe hverandre på skuldrene og late som alt er fortreffelig?

This time is different - er det hele strategien? De har selvfølgelig sjans å hente penger. Det kommer bare an på antall aksjer vs. tegningspris. Det finnes nok av eksempler på dette. KOA f.eks.

EW sitat 12.05.2022:
Going forward these types of trials takes years, we will raise the money we need to execute the plans we have.”

Så hva skal de dra opp av hatten da? Nå blir det heller ikke samarbeid med Az i Colorectal. Hva kan det da være?

Tror du styremedlem hadde solgt aksjer hvis det er tilfellet?

:cowboy_hat_face: - tid

All den tid det ikke er noe nytt er det ingen grunn til å diskutere noe.

Dette er noe som kan stanses via EGF - det er ikke gitt de får lov til det, det er nok mange aksjonærer nå som ikke tenker å nulles.

EW er bare CEO, CEO’er kan byttes ut - det samme kan styret. Worst case kan man sitte på et tomt selskap som passer på patentporteføljen.
Det er på ingen måte ønskelig, men det er fortsatt vi aksjonærer som eier selskapet, ikke EW, ikke styret.

Jobben hennes er å sitte i styrer - det er godtgjørelsen som betaler for melk og brød for henne.

Det virker på meg som at det beste for deg er å selge det du har av aksjer, så slipper du å plages så mye.

1 Like

Ja, det tror jeg. Ingen sammenheng. Er du så talentløs i utgangspunktet og trenger tydeligvis penger raskt så ja, garantert.

1 Like
  1. Tror du et styremedlem kan selge (eller kjøpe) aksjer om man sitter på innsideinformasjon om en nært forestående hendelse?
  2. Hvis man mener/tror/håper/vet aksjen kommer til å stige i nær fremtid selger man heller ikke aksjer.

Jeg skjønner. Det er bedre å stikke hodet i sanden enn å prøve og belyse aspekter med selskapet som kanskje ikke er rosenrødt. Eller få i gang en diskusjon om hva som helst annet enn hvor stor belønningen blir “bare alt ordner seg.”

Ingenting nytt? Hva med ASCO? Flere her håpet jo på bra resultat og samarbeid med AZ. Det kommer ikke til å skje. Hva er neste nå da?

Targovax står i en ugunstig posisjon med kapitalbehov i et særdeles dårlig marked. Er ikke det verdt å belyse og diskutere?

F.eks. noen relevante punkter fra en lang artikkel som ble publisert på chatten.

image

1 Like

Så du tror at det ikke er noen muligheter rundt circRNA heller da siden hun selger. Dine innlegg begynner å ligne veldig på baisseinnelgg.

Det er snakk om 20k dette her, tror ikke du skal overdrive dette salget Haltoppen :cowboy_hat_face:

Hehe - ja, det er småpenger. Desto merkeligere :wink: Men det står forsåvidt i meldingen. Det er bare å se på Birgitte sin reaksjon på hva salget signaliserer.

circRNA: Jeg tror ikke det skjer noe her om to uker nei.

Kommer en deal på circRNA før Proof of Concept?
Kommer en deal før man har patentsituasjonen i orden?

Jeg er da ikke baisser for å belyse dette?

Nå er det ikke noe nytt at Targovax har et kapitalbehov fremover, det har vi visst siden emisjonen ble kjørt - det å spekulere i hva kostnadene blir nå frem til vi ha mer kjøtt på beinet ser jeg ingen grunn til.

For eksempel:

Det er gjennomdiskutert mange ganger tidligere, jeg ser ingen grunn til å fortsette å kverne uten at det er noe nytt, nei.

Ref. listen på bildet har Targovax 3 nye studier på gang hvor det offentlige og samarbeidet med Agenus dekker de største kostnadene - så mye data for lite.

2 Likes

Her er jeg uenig. Jeg tør påstå dette er en av hovedårsakene til kursen er der den er, i tillegg er det relevant for enhver investor ift. hvordan en posisjonerer seg. Men vi lar den ligge.

Mye spennende her. Er det noen her som følger disse selskapene tett som vet om det har blitt kommunisert noe eksternt den siste tiden?

Lyttet til Radforsk fra februar igjen, her dette sa EW: “Dette er pre-kliniske samarbeider, og de jobber vi videre med. Alle her vil man ikke gå videre med. Vi prøver å se om det finnes videre grunnlag for å fortsette samarbeidet og ta det til klinikk. Når vi er klare til å kommunisere data så vil vi gjøre det. Det avhenger også av hva samarbeidspartneren er interessert i å gjøre videre og hva de kommuniserer eksternt. Vi har mange pre-kliniske samarbeider hvor man sprer eggene i flere kurver hvor det er noe som funker og noe som ikke funker.

Opsjon fra IoVaxxis ligger der i bakgrunnen, men denne har blitt forskjøvet gang på gang og nå er man heldige om det blir innen 2022.

Utvidelse til resten av verden? Ikke med Iovaxxis iallfall

Vi får vente og se hva som skjer her. Det er rimelig å anta man får 1-2 ekstra samarbeidsprosjekter til her innen rimelig tid.

Igjen fra Radforsk: "Det første en gjør er å danne Proof of Concept data som en bruker til å etablere en IP-porteføle, for å overbevise seg selv (og andre) at 1) det er mulig å lage circRNA med Oncos, og 2) du får en fordel gjennom å gjøre det. Så vil vi ta den tiden vi trenger for å få gjennomført det. Når en gjør eksperimenter, funker ting sjelden på første forsøk. Når vi er klare, vil vi komme ut og publisere dette her. Håper å ha noe klart ila året, som kan gi mer kjøtt på benet til både aksjonærer og samarbeidspartnere. Man patenterer først. Lager data for IP-bruk, og dette prioriteres. "

Videre,

planen er som følger. 1) etablere Oncos som en plattform for å levere genetisk materiale. Lage både egne produkter som man selv tar i klinikken og utvikler, og for partnere hvor man ser for seg å gjøre pre-kliniske lisensavtaler som kan genere både data og inntekt for Targovax. [Da har man en stabil inntektskilde i bunn]”

Fra siste presentasjon:

1. Holder denne guidingen,
  2. Er circRNA noe som skaper interesse,
  3. Hvor lang tid tar det så å lande en pre-klinisk avtale vs. pengebehov…
1 Like

Hun solgte 17320 aksjer for å bruke kr 4686 for å løse inn opsjoner.

Ha ha for en idiot av et styremedlem. Har hun ikke så pass orden på egen privatøkomoni at hun kan skaffe frem 4686 kr til slikt formål uten, som insider med meldeplikt, å selge aksjer for noen lusekroner, da har du ikke noe å gjøre i et styre i et børsnotert selskap å gjøre.

Det at et styremedlem selger sender dårlige signal i markedet selv om det ikke var hensikten.

Når man da som “toppen av kaka” fremstiler seg selv som spesialist på “investor relation” da er tragedien komplett.

Forøvrig synes jeg Haltopen har mange gode refleksjoner i dag. Synes det er fornuftig å reflektere over hvor mye kapital som kreves i årene fremover. Synes ikke 300 mill er så veldig mye. Husk at situasjonen ikke er akutt så ledelsen har tid.

Et tankekors er at 300 mill er mer enn mcap så kursen bør opp ellers kan hel selskapet bli kuppet!! Har dere tenkt tanken av at en aktør som evt taper et patentsøksmål har interesse av å holde kursen lav, så kan de kuppe hele selskapet og får kontroll på patentet den vei. 230 mill i mcap er ikke noe stort problem å skaffe utpå her, evt i samarbeid med et venturefond. Ta det av børs, kapitalisere opp, få i gang prosjektene og deretter legge det ut på børs på nytt til 10 gangen i verdi? Vi må jobbe kursen opp av flere grunner.

I en slik situasjon er styremedlemets handel syk med mindre hun er i allianse med en fiende?

Så jeg synes ikke det forløpig bør fokuseres for mye på emisjon. Dette er ikke akutt og jeg har tiltro til EDW og han planer fremover som håndterer dette også.

2 Likes
12 Likes

Solskimm

Usikker

Tror vi sitter på en udetonert bombe i TRVX.

God helg.:blush:

1 Like

Uproft av selskapet - presentasjonen av selskapet er ikke oppdatert. Den som ligger ute er fra januar.

Absolutt. Har tenkt den og lignende tanker mer enn en gang. Det vil være naivt å tro at det ikke er onde hensikter der ute i tillegg til ren shorting. Her får man i tillegg god hjelp av at sektoren generellt ligger nede mm.

Jeg er ellers enig i mye av innspillene du har Birgitte. For min egen del har jeg brukt Siste perioden på å øke beholdningen ganske betydlig, så får vi se hva EW og co. Klarer å levere utover sommeren / høsten. God sommer!

3 Likes

Takk. Har kjøpt i løpet av første halvår og mener potensialet for skikkelig avkastning fremover ligger uendret. Men det er irriterende å plages av amatører i styret det er ikke det vi som investerer i selskapet trenger. God helg medaksjonærer. Vi har felles mål og interesser.:blush:

1 Like

Dæven for noen langhelger du kjører Birgitte :sunglasses:

1 Like

Helg?
Jeg er enda på påskeferie :sweat_smile:

1 Like